Gå til innhold

Jeg har blitt mamma

Tinúviel

Anbefalte innlegg

Da sikter du på 1.november(som er min UL-termin også) Umuriel :) Du MÅ jo ikke høre på legen, ungen kommer jo nesten aldri på termin heller. En eller annen gang mellom midten av oktober og et godt stykke uti november kommer minien din helt sikkert, vi kan jo ikke sette oss fast i "den og den datoen klokka fire" heller, da blir en bare sjokkert hvis babyen kommer før og frustrert hvis den kommer etterpå.

Men til mandag regner jeg meg som 8 mnd på vei altså, siden det er 1 mnd før UL-terminen. :lur:

Arbeidslyst kom treng deg på! Jeg har vondt i noen av ribbeina på høyre side :sinnatagg: , og gjett om det er enkelt å sitte på pc'n hele arbeidsdagen da? Jeg tror beina til Minimoyen ligger mellom ribbeina(eller inni er kanskje bedre beskrivelse) og presser på for tida, og det gjør voooooondt bak! Ribbeina blir på en måte bendt ut foran. Er litt derfor jeg er misunnelig på angelou som har sykemelding, kortere arbeidsdager hadde gjort så det gjorde mindre vondt, for det er på slutten av dagen det begynner å merkes ordentlig. Ikke aner jeg hva jeg kan gjøre for å forbedre det heller... Any ideas?

Jaja, kort tid til helg er det i alle fall, da kommer jeg meg nok tenker jeg. Er bare 8 hele arbeidsdager igjen også, så det hadde vært litt forbaska å måtte sykemeldes nå...

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle ønske jeg hadde energien til å jobbe fullt altså, bare for å understreke det :) Men snart et år (har jo snart vært gravid i ett år med unntak av 1 1/2 måned) uten energi begynner å tære på psyken og den fysiske formen.

Når det er sagt - det er ikke noen vits i å presse seg til å gå på jobb hvis du føler at du ikke orker. Hvis du tar kontakt med legen din har han helt sikkert noen anbefalinger å komme med. Jeg hadde jobba korte dager leeenge før jeg ble sykmeldt, fordi jeg har en grei arbeidsgiver som sa at jeg bare skulle gå hjem hvis jeg var sliten. Sendte meg faktisk hjem et par ganger også :)

Lytte til kroppen er viktig, om det er bare 8 dager igjen eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kort tid igjen til permisjonen min, at jeg satser på å jobbe fullt helt til da. Har flexitid med timesaldoen godt på min side, så å avspasere to timer daglig er mulig hvis jeg må. Tar de pausene jeg trenger(og et par jeg sikkert ikke trenger, kaller dem forebyggende tiltak), så det går nok fint tenker jeg. Er helt utrolig å tenke på at jeg bare har nesten 7 arbeidsdager igjen før permisjonen starter :overrasket:

Hvis dere har lyst til å tippe, så må dere jo gjerne gjøre det :) Selv regner jeg med overtid av en eller annen grunn, så jeg teller ned til sånn ca den dagen de kommer til å sette meg i gang. Hvis jeg regner 14 dager etter termin, vil det si den 15.november, så da er det 44 dager igjen i dag.

Angelou, du har sykemelding fordi du trenger det. Jeg er "misunnelig" fordi det hadde vært deilig. Tydeligvis er jeg såpass fornøyd på jobb og i så god form at jeg ikke er misunnelig nok, jeg synes ikke jeg har det ille nok til å sykemeldes, verken aktivt eller delvis, det er bare litt småsyting fra min side her :jepp: Det begynner å bli litt tungt å være gravid merker jeg. Hvis ikke jeg lufter det her på KG, hvor skulle jeg gjøre det da? IRL risikerer jeg jo at noen presser meg til å faktisk gå til dokteren... ;)

Jeg har passert 60-grensen! På søndag viste mammas vekt 60,2 kg :vekt: Nå nærmer det seg 10 kg vektøkning her, dét er litt skummelt altså, veksler mellom å se en flodhest og en egentlig ikke så veldig stor gravid jente i speilet :ler:

Skal vi se om jeg får tunga riktig med meg på definisjonene her, Pasha ;) Man er I 8.måned fra og med den dagen en er 7 fullgåtte måneder, og I 9.måned fra og med den dagen en er 8 fullgåtte måneder, sant? Da mener jeg at jeg var 8 fullgåtte måneder i går, siden det var 1 kalendermåned til terminen(da bør jeg vel være 9 fullgåtte), og jeg ikke orker å herje med ukenumre fordi det er så himla mange varianter av hvordan det regnes ut. Jeg gjør det så enkelt som mulig og regner ut fra hvor lang tid det er igjen til termin, så slipper jeg å fundere på om en er 8 måneder i uke 32(4 uker * 8) eller 34 eller 36 eller hva vet vel jeg. Synes det er på høy tid helsevesenet blir enig om én måte å beregne det på...

Ha en produktiv uke alle sammen!

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi - så det er derfor du ikke sier det til noen IRL ja :fnise: jeg ble ikke fornærma eller noe altså, for skjønte jo hva du meinte da :klemmer: Får håpe de siste arbeidsdagene går fort unna da, tenk at det snart er permisjonstid for oss - helt uvirkelig synes jeg.

Jeg tipper babyen din kommer 09.november jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er du førstekvinne på Tinúviels tippeliste angelou(men jeg må vel ordne den kronologisk for ordens skyld... Hvis jeg ikke hadde funnet Tinúviel så hadde nicket mitt definitivt vært Systematica):

Madden: 31.oktober

Eeyore: 01.november (UL-termin)

Umuriel: 02.november

03.november (menstermin)

May Helen: 04.november

Pondusa: 07.november

Isdronningen: 08.november

angelou: 09.november

Loeinna: 10.november

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, det er helt vilt at permisjonen nærmer seg så fort, som jeg har ytret tidligere her: Det går så fort at jeg føler jeg snart faller av i en sving her. :ler:

Ooooff, nå har jeg vondt i sida igjen. Blir nok ikke rekordproduktiv siste delen av arbeidsdagen, men jeg SKAL holde ut til kl 16!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er flott at du fortsatt klarer å jobbe. Selv om det er litt tungt. Du må selvsagt sette egne grenser på hva du klarer og hvor mye du orker. Men en uke til permisjon er nesten ingenting. Det går unna i en fei.

Jeg tipper at du vil gå litt over terminen. Så jeg tipper 4. november, som er en søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også lyst til å tippe 9. november, på grunn av månen, men den er jo opptatt nå. Tipper 2. november da :) Og 9. på meg selv! Mormoren min er så opptatt av månen, og at man føder enten nær full- eller nymåne. Og hun har forbausende ofte rett!

Jeg aner jo ikke hvem du er eller hvor du bor eller noe, men jeg drømte i alle fall i natt at vi bodde i samme by, i samme bydel :ler:

Og du, 10 kg vektøkning er jo ingenting! Jeg har gått opp 13 kg nå og føler meg som en flodhest. Har aldri før vært i nærheten av å veie så mye som jeg gjør nå, og det frister ikke å ha det som matchvekt heller. Det er jo blitt et ork å bevege seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg tipper 25.november på både angelou og meg, så har jeg jeg lyst til å gjøre det på deg også.. Men du skal få slippe å gå så lenge.. :fnise: Tipper på 8.november jeg. Det er en fin dato.

Tenk så fort det går da.. Nå har du ikke mange dagene igjen.. Heldig som forstatt er i så bra form at du jobber da. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk Isdronningen, jeg vil IKKE gå 25 dager over termin :ler:

Men 8.november setter jeg deg gjerne på, 8 er faktisk lykketallet mitt :klemmer: Jeg føler meg kjempeheldig som både er i god form OG har en jobb det er mulig å holde ut i selv når hofta skrangler og sida knirker litt :)

Ooooh, nå fikk jeg et kosmisk øyeblikk her med en plutselig innsikt i hvor kort tid det er til jeg blir mamma, da jeg så på tippedatoene deres. Nesten svimmel en liten stund her :lol:

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trudde også at jeg skulle gå over tiden :ler: men der tok jeg grundig feil ja :ler:

Er ikke helt med på sånn mnds regning jeg heller.. men jeg fant en tabell et eller annet sted som stod når man var i hvilken mnd.

og vekt ja... den 60 kilo grensen rakk jeg aldri. stoppet på 57,5 jeg..

og tilbake på 50.2 nå.... og bør nok prøve å holde meg der ja.. ha litt fett til ammingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og oppdaterer meg litt..og så må jeg jo være med på tippinga jeg også!! :popcorn:

Jeg tror det blir den 31.oktober! :) Noen må jo tippe før termin også! Sånn som det fødes før termin her inne mener jeg!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjapt innom på jobb her, må jo :dåne: litt over at jeg ikke har mer enn 2 vanlige arbeidsdager igjen før permisjonen starter.

Skal få ført deg på lista Madden, håper jo på at minimoyen kommer før termin, for ribbeina mine er rimelig ømme nå. Men forventer ingenting, selv om jeg kommer til forhøre meg om muligheten til igangsetting bittelitt tidligere hvis ribbeina blir verre enn dette.

Stakkars helten jobber nå febrilsk med nytt soverom, men det kommer til å bli kjempefint! Er bare på "rive ned det gamle"-stadiet ennå, men vi har seff modellert rommet på pc'n(hvor er geek-smileyen?).

Pasha, du er ikke stor altså :) Litt lavere og litt lettere enn meg, og jeg pleier å få kommentarer om størrelsen min til stadighet. Men siden jeg mener jeg selv er akkurat passe stor, så er du det også, i alle fall i min bok :)

Er litt misunnelig på dere to som har fått babyene deres nå altså, gleder meg til det er min tur når jeg leser i dagbøkene deres, selv om jeg godt kan vente 3 uker til altså :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle gjerne ha gått litt lenger jeg da :sjenert:

rakk jo aldri å bli lei av å gå gravid :ler: og hadde jo vært fint å få hatt litt permisjon alene men... :ler:

Men på den annen side er det jo godt å være ferdig også :ler:

slapp jo å grue meg til fødselen og har jo fått verdens best premie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått en god tur i solskinnet. Tilfeldigvis måtte jeg haike med ei hjem fra jobb, og fikk henne til å sette meg av et godt stykke før jeg var hjemme. Det var deilig, men jeg har en sinnsyk bakke den siste biten før huset(går fra havnivå til 50 moh eller så på veldig kort strekning), så jeg peste - og følte meg - som en maratonløper hele veien :ler:

Skal bli godt å bare ha meg selv i kroppen min igjen snart. Lurer på å fryse Spenst-medlemsskapet mitt snart også, men skal i alle fall få til 1-2 treninger denne uka først. Får se hvordan det føles etter treninga til torsdag, om jeg orker en uke til.

Leser jo at dere føler dere litt "tatt på senga" Pasha og Madden, men det tror jeg vi førstegangs blir uansett. Håper du slipper mer problemer nå Madden, du har fått litt av en start.

2 dager igjen til jeg er fødeklar også jo! :dåne: igjen... Jeg blir helt slått ut her. Ikke har vi klart soverommet vårt, ikke har vi kjøpt inn alt vi trenger, ikke har jeg kontroll på babytøyet(nåja, jeg har nok av gode tepper, så å fryse slipper han jo :fnise: ), kanskje jeg skulle begynne å planlegge fødebag'en også? Og den fine vugga står fortsatt uten pynten jeg hadde så lyst til å få i stand... Fredag er en god dag til å lete etter sjablonger, her er vi oooooptimist! :jepp::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...