Gå til innhold

Jeg har blitt mamma

Tinúviel

Anbefalte innlegg

Tida flyr ja, det skriver jeg under på! Hei igjen Eeyore, Loevinna, Kylling og Leiababe :klem:

Leste ferdig den siste Harry Potter-boka i går, WOW den anbefales på det sterkeste for dem som liker sjangeren!

Jeg må nødt til å ha bruksanvisning Kylling, jeg aner ikke mer enn det aller mest grunnleggende når det gjelder baby. Mat inn, prosessering av mat kan gjøre vondt i magen, prosessert mat kommer ut igjen (og lukter ikke godt - må fjernes). I tillegg har jeg fått med meg at de må sove og trenger kos. Klær er heller ikke dumt, og du bør ikke legge dem fra deg og glemme dem her og der.

Kommer sikkert på litt mer, men u get the picture ;)

Nå er det faktisk bare litt over 2 måneder til permisjonen begynner :overrasket: 11.oktober!

Begynner å få litt hastverk nå merker jeg, skal jo lage oss helt nytt soverom før baby kommer, det er ikke plass til vugge på soverommet vi har nå... Og helten jobber som en gal stakkars, har helt vondt av ham. I tillegg til at vi planlegger soverommet har han totalrenovert kjellerstua, malt en gang, jobber med å støpe gulv i garasjen (han må slå opp et stort område med betong som ligger inni der først til og med), planlegging av drenering rundt huset... Uff, jeg har vondt av ham og jeg kan ikke hjelpe. Masse male- og tungarbeid som ikke kroppen min tåler for tida. Heldigvis blir det lite malearbeid på soverommet, så der kan jeg hjelpe til - når det bare kommer i gang...

Redebygging oh yeah. Og ikke tro at jeg har tredd nedover hodet hans alle disse oppgavene! De har han laget seg helt selv, med unntak av soverommet som var nødvendig da. Tror han bygger rede i større grad enn meg (som bare har gått totalamok på kjøkkenet og vasker det ned til den store gullmedaljen). Stua neste forresten :ler: Og så jeg som aldri har vært hysterisk for litt rot og skitt før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leiababe

Skal si dere er flinke. Send over litt vaskevibber denne veien og da.. Trenger det nemlig i aller høyeste grad :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle smitta dere med noe som helst denne uka, Angelou og Leiababe, så hadde det nok kommet med en STOR dose trøtthet, for jeg er nattevakt denne uka... Så da hadde det blitt frustrert vaskemani, siden jeg ikke orker å gjøre noenting pga trøttheten, og det unner jeg dere ikke. Skal se om jeg ikke får sendt over noe neste uke, da har jeg fri i to uker og DA skal jeg love at ikke bare kjøkkenet skal til pers! Har begynt å legge merke til at bilen er ganske skitten inni f.eks. :ler:

Nå har heldigvis mannen min en snekker-kamerat som gjerne hjelper til, så han gjør ikke alt alene (bare mye). Men jeg synes nå han jobber fryktelig hardt allikevel. Jeg tror det er et sterkt ønske hos han at så mye som mulig skal være i orden før minimoyen melder sin ankomst :)

Eeyore, jeg skjemmer ham bort som best jeg bare kan :lur: , men det er dessverre begrensa hva vi har tid til... Skal se om jeg kan få lagt inn litt mer :fnise:

Fant en kjempetøff sommertopp i dag som helten også tydeligvis likte, for han nesten tvang meg til å kjøpe den. Moten for tida er jo bare helt genial for oss gravide, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Roper litt forsiktig* KATTAstrofe? Er det skjedd noe? Ble bekymra nå som jeg oppdaget at du er borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig dagbok du har! :) Har lest i den de siste ukene, men ikke turt å legge igjen hilsen.. :sjenert:

Men nå får jeg gi meg til kjenne og si hei. :vinke:

Jaaa, vi kan ha en slankebok etter fødselen, hva sier dere?

Jeg er maaaange uker etter dere, men blir gjerne med der når den tid kommer!

Er spent på fasongen etter nummer to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, Nicky B, jeg tror ikke det er noen som helst fare for at vi har trimmet av oss alt sammen innen du følger etter, så du er også hjertelig velkommen til å være med i "Tilbake i form etter fødselen"-dagboka :ler:

Koselig at du tok mot til deg og sa hei, jeg biter ikke :)

... Nåja, vi får se om jeg klarer å holde tennene unna helten når fødselen kommer :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, Nicky B, jeg tror ikke det er noen som helst fare for at vi har trimmet av oss alt sammen innen du følger etter, så du er også hjertelig velkommen til å være med i "Tilbake i form etter fødselen"-dagboka :ler:

:duskedame:

Hurra!Så fint!! Trenger noen som kan inspirere meg og sparke meg litt bak... :sjenert:

Koselig at du tok mot til deg og sa hei, jeg biter ikke :)

Det er liksom en liten terskel det, å si hei til noen i noens dagbøker. Selv om man har lyst så tør man liksom ikke alltid. Man tror at man "forstyrrer". (i den grad det er mulig på nett... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at amming også er en bra slankekur, så jeg har planer om å gjøre en litt ekstra innsats i tillegg til det, for kanskje å få magen ordentlig flat og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

Jeg hadde også litt sperre for å begynne å svare i folks dagbøker i starten Nicky B, og noen tør jeg ikke ennå :sjenert: Men det hjelper når en begynner litt i noen og før du vet ordet av det prater du med så mange at du mister helt oversikten :ler:

Amme skal jeg også, Eeyore, så sant vi får det til så klart, men det tror jeg. Derfor blir det ikke mye slanking på meg i starten, mest trimming. Du skal ikke slanke deg når du ammer har jeg fått med meg.

Og Loevinna, jeg har det finfint! Holder på med et morsomt prosjekt for tida. Jeg pusser opp støpejernsunderstellet til et gammelt symaskinbord som skal bli beina til det nye kjøkkenbordet mitt! Har kjøpt kjempefin bordplate til og "nye" kjøkkenstoler på loppis(synes det er kjempegøy å gå og lete etter skatter altså). Gleder meg til å få det ferdig, nå er det "bare" litt pussing, lakking, sveising og trekking av stolputer igjen så har kjøkkenet mitt fått seg litt av et ansiktsløft... Skjønt løft og løft... Jeg er glad gulvet er solid, for bordet kommer vel til å veie MYE mer enn meg når jeg er ferdig! Mellom 50 og 100 kg en plass tenker jeg!

Skal på kontroll på torsdag, da er jeg faktisk 29 fullgåtte uker! Hui som tida går :jepp: Og så har vi vært så heldig at de gidder å ta oss inn på NAV og gi oss veiledning til permisjons- og pengesøkinga for det er litt komplisert og vi er førstegangs og rimelig usikre på dette kaoset. Stakkars kusina mi må omtrent krangle med dem for å få en time hos en saksbehandler :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på kontroll på torsdag, da er jeg faktisk 29 fullgåtte uker! Hui som tida går :jepp: Og så har vi vært så heldig at de gidder å ta oss inn på NAV og gi oss veiledning til permisjons- og pengesøkinga for det er litt komplisert og vi er førstegangs og rimelig usikre på dette kaoset. Stakkars kusina mi må omtrent krangle med dem for å få en time hos en saksbehandler :frustrert:

Jøss! Jeg tok det som en selvfølgelighet at de tar seg tid til dette. Jeg har selv ikke peiling på dette og tenkte også å snakke med en saksbehandler og få det forklart, samt finne ut hva som lønner seg best for oss.

Jeg skal krangle meg til en time hvis jeg må, men jeg må ha hjelp med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer voldsomt etter hvem du snakker med, May Helen, i alle fall her jeg bor. Noen er firkanta og finnes ikke serviceminded(skulle ikke tro NAV var til for å hjelpe folk nei), mens andre er kjempehyggelige og behjelpelige. Jeg hadde flaks tydeligvis :)

Skjønt, jeg selger ikke skinnet før bjørnen er skutt. Har faktisk ikke snakka med dama jeg skal til før, så det kan jo være hun er umulig... Håper ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
*Roper litt forsiktig* KATTAstrofe? Er det skjedd noe? Ble bekymra nå som jeg oppdaget at du er borte...

:hallo:

Alt vel, bare en liten make-over her i gården ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med 29 uker :hoppe: .

Litt sent ute med gratulasjoner, men bedre sent enn aldri, så gratulerer med graviditeten :klemmer: .

Var av en eller annen grunn innom min gamle dagbok, prøverdagboken, og der fant jeg plutselig en melding fra deg, og så oppdaget jeg hvem du er :fnise: .

Jeg fortet meg inn i denne dagboken din for å si hei og gratulere, så jeg har ikke akkurat oppdatert meg i boken din ennå, får gjøre det en annen dag.

Ha en god helg, det er jo snart helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer!

*Puster lettet ut*, Umuriel, ikke gjør sånt mot meg igjen altså, jeg ble faktisk bekymra her :nei::ler: Morsomt nick da :hallo:

Hei ~Belle~! Tusen takk, har sittet og fulgt med på deg i den nye boka di :)

Tusen takk til Kyllingen også, nå er det strax 30 uker jo! Nok en milepæl, nå er jeg 3/4-veis om bare et par dager... En salig blanding av skrekkblandet fryd tror jeg jeg rapporterer ;)

Jeg er veldig stolt over kjøkkenbordet altså, Eeyore. Det blir dritfint, når det bare blir ferdig. Nå planlegger vi imidlertid å bygge ut kjøkkenet om noen få år, og da blir bordet faktisk for lite, så jeg lurer fælt på hvor jeg skal gjøre av det da... :klø: Og flytte, nei det tror jeg ikke skjer på lenge, mannen har definitivt slått seg ned her, og når bare jeg får litt større kjøkken så tenker jeg jeg gjør som bordet og gror fast, heheh.

Damen på NAV var forresten både hyggelig og behjelpelig, om enn litt fastkjørt i standardspørsmålene. Etter at jeg hadde fortalt at vi ønsket å dele permisjonsperioden ca 50-50 presterte hun faktisk å opplyse meg om at jeg ikke kunne få heltens del... Ellers fikk hun jo svart på et par av spørsmålene våre, så det var ikke bortkastet tid akkurat.

Jeg har forresten ferie for tida, så jeg blir nok ikke forferdelig mye innom denne uka heller, koser meg max med helten, dette blir jo sannsynligvis siste ferien vi har alene sammen på lenge. :rødme:

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med ferie! *misunnelig* Jeg kan også tenke meg at sambo får mer enn de obligatoriske 6 ukene. Men hvor mye må vi nok diskutere nærmere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...