Gå til innhold

Hvordan videreutvikle sin humoristiske sans?


Gjest Nattblomst

Anbefalte innlegg

Gjest Nattblomst

Det lurer jeg på.

Er ikke fullstendig blottet for humor, tvert imot- men det er ikke mitt mest fremtredende karaktertrekk.

Hvordan kan jeg videreutvikle min egen humoristiske sans? Føler den ligger litt i dvale, særlig i perioder der jeg har veldig mye å tenke på. Men jeg er lett til sinns av natur, og elsker å le.

Synes selv det er veldig morsomt å være sammen med mennesker som er kvikke i replikken og får meg til å le.

Vil gjerne bli mer sånn selv også.

Kjenner dere noen dere vil beskrive som en munter person? Hva er det denne gjør eller sier som er spesielt morsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DyneTryne

Tro meg, det er ikke noe du vil hige etter. Folk ler bare jeg sier "I dag var jeg på butikken" og det er så utrolig slitsomt å være alles personlige klovn i lengden. :klovn:

En mellomting derimot, det er ikke gæli. Mitt råd er å ikke ta fra tv eller film, men komme opp med morsomheter selv. Da blir det ikke tørr bob saget-stemning ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattblomst

Jeg mente ikke at jeg vil bli en sånn hysterisk morsom person som hyler av latter konstant og er slitsom med BARE morsomheter hele tiden... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... jeg synes det fungerer litt å se filmer og serier jeg synes er morsomme (Monty Python troner høyest), og generelt utvikle språkevnen ved å lese og sånn... Ellers har jeg vel ganske visuell humor også, så ikke alltid så lett å formidle. Jeg tror ikke jeg oppfattes som en munter person, men tror jeg bruker humor som en del av helt vanlig kommunikasjon... Noe som kan slå feil ut også, i form av sarkasmer og tvetydigheter, eller tyde på usikkerhet. Men som tidvis funker veldig bra.

Ellers hjelper det å ha det bra, da. Når man har mye å tenke på går gjerne humoren litt i dvale som du sier. Men da kan man jo prøve å se ting fra andre innfallsvinkler - galgenhumor, svart humor, selvironi, sarkasmer på eventuelle drittsekkers vegne osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mellomting derimot, det er ikke gæli. Mitt råd er å ikke ta fra tv eller film, men komme opp med morsomheter selv. Da blir det ikke tørr bob saget-stemning ;D

Jeg mener heller ikke man skal ta direkte fra film, men det funker litt å la seg inspirere av type humor. Ikke Bob-humor selvsagt. Og ikke fortell vitser! Det finnes bare noen få mennesker som kan den kunsten, langt færre enn de som tror de kan det. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner flere og det er smittsomt... (men ikke alltid, alt med måte her i livet)

Greia er å snu ting på hodet, og tenke litt annerledes. Men jeg er glad alle ikke er like humoristisk hele tiden og at folk er forskjellige. Ellers ville verden sett litt "rar" ut...

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DyneTryne
Jeg mente ikke at jeg vil bli en sånn hysterisk morsom person som hyler av latter konstant og er slitsom med BARE morsomheter hele tiden... :ler:

Nei det er bra :D Nå håper jeg ikke heller jeg er sånn, men folk sitter nå og ler uansett. Jeg skjønner ikke hva de feiler, helt alvorlig. Jeg sa for å teste dem en gang "Hunden min døde i dag" og de hyler ut i latter verre enn min mammas syforening :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...