Gå til innhold

Come on, Callie!


Callie

Anbefalte innlegg

Er ikke så veldig glad i å skrive på nettet, og å utlevere meg, men jeg får mark på jobben om dagen, og siden dette iallfall er temmelig anonymt, så kan det kanskje være et brukbart tidsfordriv å krote ned noen ord her inne?

Var ikke på jobb før 9 i dag, hadde et par møter og sneik meg ut i tolv-tida for å spise lunsj med en venninne.

Hvorfor kjeder jeg meg på jobben? Kortversjon - har hatt dårlig dialog med sjefen i en periode, og jobber med å få tilbake motivasjon etter det. Sitter og tripper etter å bli gravid også, og var ganske godt på vei, men så mistet jeg, så nå er det på'an igjen. Så egentlig frem til et helt år med sommerferie fra juli av. Å, så digg det hadde vært! Hehe, skal ikke få barn for å få et år fri fra jobb altså, men jeg nekter ikke for at jeg liker å være hjemme. ;-) Men når jobben går bra, da har jeg verdens morsomste jobb, og ville ikke byttet for alt i verden! Hadde det ikke vært for at lønna er så dårlig... i forhold til tilsvarende jobber andre steder iallfall. Føler jeg jobber på dugnad til tider. Jobbmarkedet er imidlertid brennhett for tiden, iallfall i min bransje, så jeg lukter litt rundt, men det er jo litt teit å bytte jobb når man planlegger å ut i permisjon om ikke så lenge. På den annen side så kan jeg jo spille med åpne kort, så er det opp til dem, har uansett ingenting å tape på det. Jaja. Får komme mer tilbake til det med jobb en annen gang.

Jeg kan vel ikke bare skrive for å skrive her inne heller, jeg får sette meg noen mål jeg skal nå. For et par dager siden fant jeg ut at jeg er i ferd med å bli - om ikke feit, så iallfall tyngre. Har lagt en skritteller i lomma, og har mål om å nå 7000 skritt hver dag. Rekker aldri å trene nesten, så noe mer enn 7000 ville vært total overkill, men hvis jeg løfter litt på ræva og går og snakker med folk istedet for å ringe, så hjelper det vel. Gikk til ute-lunsjen i dag, og er oppe i 4968 allerede. I går hadde jeg 6329 skritt, og dagen før 5321. Det spørs om jeg får legge inn en 15-minutters kveldstur eller noe... Hmmm... Vi får se.

Heisann, nå er det jaggu på tide med kaffepause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jadda, endte på 7437 skritt i går. Veide meg i morges, 61,4 kg. Jaja.

Sjefen er på ferie i to dager nå, så da regner jeg med at det blir to rolige dager her. Har en del småoppgaver jeg må få unna, men ingenting prekært. Tenkte jeg skulle bruke tiden på å planlegge bryllup. :) Vi har tenkt å reise bort om et par måneder og gifte oss. Det blir grisedyrt, men vel verdt det tror jeg. Gleder meg!

------------

Grrrrrrrrrrrrrrrrr, nå kom det akkurat en mail her hvor en fyr driver og latterliggjør den jobben jeg gjør, overfor andre. (Jeg sto som cc, bevisst fra ham.) Jeg jobber i et mannsdominert, konservativt miljø, og slike episoder skjer om ikke ukentlig, så iallfall biukentlig. Han svarte for meg på en mail jeg mottok relativt nylig, som jeg ikke har fått svart på ennå. Han jobbet i min avdeling før. Det er en kunst å forholde seg rolig i slike situasjoner, men jeg blir JÆVLIG provosert av det. Her er det hersketeknikk på alle plan, også kvinner imellom. Jeg blir kvalm.

------------

Smørblid igjen, har sjekket med flybilletter og sted for vielse, og venter bare på bekreftelse. Har til og med fikset barnevakt! Vi reiser bort bare vi to, nemlig. Ååååå, gleeeeeder meg! Håper de har ledig plass den datoen vi ønsker!!

Endret av Callie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk. :-)

3593 skritt i går, ikke så mye å skryte av. Spiste til gjengjeld masse sjokolade. :forvirret:

Trææææææg start på dagen i dag, så Petter Northug jr gå en vanvittig spurt på stafetten, det var gøy. Ellers har jeg hittil i dag brukt 1,5 time på å prøve å finne noenlunde fornuftige flybilletter på nettet, uten hell så langt.

I helga blir det rolig hjemmekveld med god mat og vin i dag, og stor bursdag for noen venner i morgen. Ser ikke bort fra at det blir skikkelig sjøslag, men jeg har faktisk sluttet å drikke meg så full at jeg blir dårlig (hvem skulle tro...), så jeg ser ikke så mørkt på søndagen heller.

Lunsj med venninne igjen idag, om knappe to timer. Trivelig slutt på en anstrengende :legrine: arbeidsuke.

------------

Hah! Billetproblemet løst! :klappe: Jeg slo reisebyrået, og fant en mye mer genial løsning.

Endret av Callie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg overstått, det ble en morsom fest. :-) Glemte å bruke skrittelleren, men det ble sikkert 8000 på lørdag, og 3000 i går. Fredag endte på 6500.

Gifter meg om 11 uker, og må ta av 5 kg- er 61,4 i dag.

Skal kjøre knallhardt, og øke antall skritt til 10 000!!! Hjelpes meg...

Skal tusle litt rundt på jobb nå, så får vi se hvor langt jeg kommer.

Ta-dah!

-----

Litt matdagbok er kanskje heller ikke dumt når man er på diett.

Here goes;

Frokost: 4-korn med Biola, ca 200 kcal

Lunsj: 3 knekkebrød, 1 banan, ca 250 kcal

-----

1 pære

Middag: kylling, stekte grønnsaker og kidneybønner

2 tygg brødskive, og så ombestemte jeg meg og kastet resten i søpla

7021 skritt i dag

Endret av Callie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært kjempeflink på jobb i dag, og spist kjempesunt. 4-korn til frokost, knekkebrød med banan til lunsj og en pære. Ikke verst! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmpf... 61,2 i dag, bare 200 gram på 3 dager... Trodde man skulle gå ned litt mer de første dagene... :murvegg:

Har vært kjempeflink, da, bortsett fra i går kveld, da spiste jeg tapas til kvelds, med deilig brød med smør, litt ost og greier. Men stoppet da jeg ble passe mett, i det minste.

Bestilte flybilletter i går, så nå ser det ut til at det meste er i boks rent praktisk iallfall til den store dagen. Gleder meg, stor stas å bli gift altså!

Nå går det bedre på jobben og, etter noen frustrerende uker. Det er jaggu kjipt å ikke være venner med sjefen, men nå har vi visst skjerpet oss begge to, og har en hyggelig tone. Blir mer motivert for å gjøre en god jobb også da.

Ellers da? Nei... Ikke noe spesielt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jabbadabbadoooo! 60,4 i morges, så der kom det lille "bykset" jeg sutret sånn for i går.

Bare 4 timer til helg også. Livet er herlig! :-D

Ellers ble det 5232 skritt i går, og 6586 i forgårs. Fornøyd tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerise

:vinke:

Jeg er også nykommer i nabolaget, og er innom her å hilser på!

Høres ut som jobbsituasjonen din er litt kjedelig ja, tror det hadde klikket for meg om jeg hadde fått en slik mail tilsendt som kopi!! Bruk av hersketeknikker er råtne greier.. Men det høres ut som om situasjonen er på bedringens vei, det høres jo lovende ut!

Giftemål og greier, gratulerer!! :hjerter_rundt: Skal dere reise langt av sted?

Endret pga trykkleif :)

Endret av Cerise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, for en fråtsehelg det har vært... :sur:

Dårlig med skritt også, i følge skrittelleren.

På'n igjen fra og med i dag, full fart forover!

60,9 kg, så totalt 0,5 kg ned på en uke.

Ligger forsåvidt på skjema til 5 kg på 10 uker, men skulle vel helst hatt 5 kg på 6 uker så jeg får prøve å skjerpe meg.

Takk for hilsen Cerise! Skal ta meg en tur innom boka di etterpå. Vi skal gifte oss utenlands, men har ikke lyst til å si hvor, for jeg vil ikke at noen skal kjenne meg igjen her inne. ;-) Og jobben går mye bedre om dagen, heldigvis. (Enn så lenge, kanskje.)

Har forresten funnet en ny mosjonsform som kan funke for meg - gå trapper. Det er 5 etasjer i bygget hvor jeg jobber. Tenkte å prøve å gå opp og ned trappene 2x5 ganger i løpet av en dag. En runde før lunsj, og en runde før jeg går hjem. Minst! Og så får vi se hvor lenge DET varer. Jeg er uoffisiell verdensmester i å sette i gang prosjekter som ikke blir noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en ok dag på jobben, fått en del gode tilbakemeldinger og det hjelper. Føler jeg har god kontroll. :-)

Ellers har jeg på mer eller mindre impuls søkt på en ny jobb i dag, en helt annen jobb i en helt annen bransje. Aner ikke om det er noe for meg, men uansett artig å søke. :-)

----------------------------

Det ble 7011 skritt i dag.

Gikk en del trapper også, flink pike. :)

Endret av Callie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ser bort fra helgen, så har jeg vært ganske flink med kostholdet i over en uke. (Helgen var mildt sagt en katastrofe...) Har spist masse rugbrød til frokost/kvelds, sunne lunsjer og fornuftige middager. Vekten viste dog 60,7 kg i morges, så en mirakelnedgang har jeg ikke sett... Gikk opp igjen i helgen, sikkert litt vann også. Håper å være lavere i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerise

Hei igjen! Så flink du er som spiser så sunt! Det gir nok ingen mirakelnedgang i en fei, men jeg tror at det eneste som virker i lengden en skikkelig omlegginging av kosten + å holde seg i aktivitet. Så du er jo godt på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært bortreist et par dager, men tilbake på plass. Har igjen hatt kjempesprekk på godterifronten i helga, det var ikke helt etter planen. 60,6 kg i dag. Fikk ikke telt skritt i helga heller, men jeg hadde iallfall gode tråkkedager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yiiihi, over 13 000 skritt i går! Også temmelig flink med maten, salat til middag, men spiste en del lyse, varme baguetter med kaldt smør... Noe av det beste jeg vet... Var imidlertid flink pike og la ut på joggetur om kvelden. :)

Ellers var jeg flink og avlyste en cafétur i går, med en venninne som jeg egentlig ikke hadde så lyst til å møte, fordi hun og noen andre behandlet meg ganske dårlig i høst. Jeg har en tendens til å "krype" for mye for den gjengen der, og det føles kjempegodt å ha snudd den trenden. Stolt av meg selv! Heller få, men gode venner enn mange dårligere.

Endret av Callie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste dødsgod middag i går; ruccola med koriander, sukkererter, sherrytomat, spekeskinke og fetaost, sprinklet med balsamico og god olivenolje. Kunne også hatt på pinjekjerner. Nam! Må skrive det ned her så jeg husker det til en annen gang.

Falt nesten i gårdsplassen utenfor jobb i morges, og fikk skikkelig vondt i ryggen.

Var flink og trente styrke hjemme 1 time igår. Har matte med gymball og manualer. Ble sliten. :)

Vekta skjer det ingenting med. 61,2 i dag... Frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...