Rosa Mirabella Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Jeg sluttet med p-piller (yasmin) ca 25.desember i fjor. Jeg hadde sist mensen den 31. samme måneden. Grunnen til at jeg sluttet på p-pillen en stund, var at jeg skule ta en operasjon hvor p-pillene kunne øke sjansen for blødning (eller noe sånn..). Nå har jeg veldig lyst å begynne på pillene igjen, men jeg får jo ikke mensen!!! Man skal begynne på yasminpillene første dagen man har mens. Hvor lenge er det normalt at mensen uteblir når man har sluttet på pillene? Det har jo gått to måneder, og kjæresten min og jeg er så lei av å bruke kondom.. Noen som vet?
Malama Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Individuelt. Noen får den regelmessig en gang i måenden, andre går et år uten å få noen blødning. For de fleste en plass litt i mellom der, oftest i løpet av de første 2-3 månedene. Du KAN vel egentlig begynne på pillene uten å ha mens også, men da må du regne med litt "syklusrot" og dere må benytte kondom de første 2 ukene.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Så lenge du VET du ikke er gravid (20 dager siden siste samleie, og test deg for sikkerhets skyld) så kan du begynne på de når som helst. Det står så vidt jeg klarer å se ingenting om hvor lang tid det tar før du er "sikker" på Yasmin ved oppstart utenom første mensdag, så jeg hadde bruke kondom ut brettet. (Og hovedspørsmålet: For meg tok det ca 2 år)
Rosa Mirabella Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2007 Takk for svar! Jeg skal ut å kjøpe graviditetstest i dag, og skal derfor begynne på pillene så snart testen har vist at jeg ikke er gravid Venter med å slutte med kondom til det første brettet er brukt opp, sånn just in case..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå