Gå til innhold

Nærliggende byer/landsbyer til Nice


Eliza Doalot

Anbefalte innlegg

Vi har flybilletter til Nice i juni, og skal tilbringe noen dager der. (Vi= mannen, meg og vesla som da vil være nesten et år.)

Planen var egentlig å finne et hotell i Nice, men siden det hovedsakelig er rullesteinsstrender der, og jeg ikke synes det virker ideelt med en baby, begynte vi å tenke på å finne alternative steder å overnatte.

Stedet må ligge i grei nærhet til Nice (helst med mulighet for tog), og ha et minimum av restauranter (og shopping).

Vi har såvidt kikket litt på Juan Les Pins, Antibes og Cannes, men er absolutt åpne for andre forslag.

Noen som har tips, ideer eller info til oss, både om steder og gjerne hoteller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Vi bodde i Nice i august og tok en dag til Villefrance, der var det fine strender og hotell, husker dog ikke hva hotellet/ene het. Det var ikke mange butikkene der men det går mange busser inn til Nice eller til Cannes.

God ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye hjep å finne på forumene hos tripadvisor.com

Hvis du søker på France og så klikker deg inn på forum øverst til høyre, vil du komme til en oversikt over alle de siste postene på samtlige forum for Frankrike, men du kan også velge et spesifikt forum for akkurat det stedet, eller byen du er nysgjerrig på. Disse forumene er veldig godt besøkt, og du finner svar på det meste du lurer på uten å selv måtte poste.

Selv booker jeg meg aldri inn på et hotell uten først å sjekke anmeldelsene på denne siden. I grunn går jeg vel alltid hit først for å se listen over de høyest rankede, før jeg i det hele tatt begynner vurderingen. På denne måten vet du hva du får, og du kan se på bilder tatt av de reisende selv, for å vurdere standarden på hotellet. Å se på hotellenes egne bilder, er jo bare bortkastet tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...