Gå til innhold

Kambosja


Rastløs

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet om det er lettest å komme seg fra siem reap eller phnom penh til bangkok? hvor lang tid tar det å komme seg mellom disse to plassene og bangkok?

noen som har noen anbefalinger forutenom de to byene i kambodsja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aurora Vaniljesaus

Raskest og enklest er nok fly.

Men buss er myye billigere.

Selv tok jeg buss, først fra phnom penh til siam reap og så fra siam reap til bangkok noen dager senere.

Begge deler er lange slitsomme bussturer (den første er på 12-13 timer og den andre på 9-10 timer tror jeg.. husker ikke helt nøyaktig..)

Veiene i Kambodsja er IKKE bra. Turen fra siam reap til bangkok har en større del av strekningen i Thailand enn i Kambodsja, men turen etter at man har kommet over i Thailand tar likevel under 1/3 av reisetiden. Enorm forskjell i veistandard.

Husk også at selve grensepasseringen fort tar en time eller to.. Køståing..!

Men det er sååå verd det.. Ankor-templene er tidenes reisemål.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly til Phonm Pehn fra Bangkok tar ca 1 time og du kan få det for ca 600 kr t/r (med AirAsia) og oppover, så det er ikke akkuratt dyrt det heller :-) Det kommer vel an på hvor mye tid du har på hva som lønner seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du enn gjør, få med deg Siem Reap og Angkor-templene, det er kanskje min største reiseopplevelse noensinne. Vi fløy mellom Siem Reap og Bangkok fordi vi hadde hørt så mye dritt om bussturene og grensepasseringene. Det kostet ganske mye, men var verdt det. Det tok veldig kort tid. Og når man først reiser så langt, what the heck. Vi følte det var verdt pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen som vet om det er lettest å komme seg fra siem reap eller phnom penh til bangkok? hvor lang tid tar det å komme seg mellom disse to plassene og bangkok?

noen som har noen anbefalinger forutenom de to byene i kambodsja?

For opplevelsens skyld ville jeg tatt buss. Det er også veldig, veldig billig. Jeg hadde tidenes verste bussopplevelse fra grensa til Siem Reap, men det var utrolig moro også. :ler:

Jeg husker ikke hvor lang tid det tar, men beregn LANG tid, siden alle busser er noen timer forsinka.

Utenom Siem Reap med Angkor Wat og Phnom Penh med Killing fields, Tuol Sleng osv, har jeg hørt mye fint om båtturen fra Siem Reap til Battambang (her kan du ta buss på Kambodsjas fineste vei ned til Phnom Penh, eller ta buss videre til Thailand), selv tok jeg båt fra Siem Reap til Phnom Penh, via Tonlè Sap-sjøen - og det var nydelig.

''Sydenbyen'' i Kambodsja ligger i sør, og jeg husker ikke hva den heter akkurat i farta. Hadde jeg hatt bedre tid og mer penger da jeg var der, skulle jeg reist fra PP og oppover elva mot Laos - det skal også være flott. Det er også noen nasjonalparker sør for PP som skal være verdt et besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...