Gå til innhold

Søtnos gifter seg


Søtnos

Anbefalte innlegg

Var vel på tide at jeg fikk en bryllupsdagbok også da.

Jeg gifter meg 07 juli med mannen i mitt liv :hjerter: Vi har snart vært sammen i 4 år og har en herlig sønn sammen som fyller 2 år til sommeren :)

Tror faktisk jeg begynner få litt dårlig tid. Det har gått så fort og bryllupet har liksom vært så langt unna hele tiden, men plutselig var det så nært :overrasket:

Vi skal gifte oss gjennom HEF. Vielsen blir ute i parkhagen på rica park hotel, mens mat og dans blir i to lokaler inne på hotellet.

I morgen skal vi møtes med foreldrene mine og faren til sambo for å planlegge, håper vi får litt unnagjort da :klappe:

Oppdaterer etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gifter oss samme dag! Gleder meg som bare det. Men kjenner at jeg gruer meg litt også...Det er noe med dette å være midtpunkt en hel dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn hit :) Selv om du føler du har dårlig tid, så er det jo mange her som skal gifte seg samme dag, så da er det i alle fall lett å få tips fra andre!

Lykke til med planlegginga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk :) Fint å bli kjent med andre som skal gifte seg og få tips og råd!! Jeg også kjenner at jeg gruer meg litt til å være midtpunkt en hel dag. Gruer meg ihvertfall til talene. Vi har lurt på om vi skal ha selvskrevne løfter da.. Skal dere holde tale? Samboeren min har veldig lite lyst til å holde tale, men det er vel noe man må? for man skal vel takke foreldre og slikt i talen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Hei og velkommen :)

Ang. taler og sånn ja. Bruden har "lov" å velge om hun vil holde tale eller ikke. Jeg skal ikke holde tale. For det første er jeg helt elendig, og for det andre er det jeg som har planlagt hele bryllupet, så jeg trenger ikke flere ting å tenke på akkurat den dagen :ler:

Rekkefølgen på "standardtalene" er vel:

1. Vertskapets velkomsttale (fra gammelt av brudens foreldre, men nå er dte like vanlig at brudeparet eller toastmaster holder den)

2. Brudens Far

3. Brudgommen

4. Bruden (hvis hun ønsker det)

5. Brudens Forlover

6. Brudgommens Forlover

7. Brudgommens Far

8. Brudens Mor

9. Brudgommens Mor

10. Besteforeldre/Faddere

11. Søsken

12. Venner og andre

Håper det hjalp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Pia... Nå ble jeg ihvertfall litt klokere!!

Uff Vi hadde dette planleggingsmøtet i dag da, med mamma, pappa og svigerfar.

Tingen er den at svigerfar og svigermor har skilt lag. Dette skjedde ved at svigerfar var utro. De var gift men bodde langt fra hverandre. Nå har de ikke snakket med hverandre siden svigerfar gjorde det slutt over tlf i fylla... ganske merkelig, ja jeg vet :sjenert:

Men Svigerfar har når fått seg ny kjæreste, som vi ikke vil be i bryllupet pga svigermor, og det vil vi respektere. Det viktigste for min kjære er at begge foreldrene hans kommer. Det er vanskelig nok å få svigermor til å komme i første omgang pga svigerfar, og det hjelper ikke akkurat hvis han skal drasse med seg den nye fruen sin...

Svigerfar har sagt et par ganger når min kjære har snakket med han på tlf at han ikke har mye lyst til å komme, for han kommer til å møte svigermor og all hennes familie. Men sambo har sagt at det blir han pent nødt til!!

Men i dag da. så snakker mamma om hvem som skal være toastmaster, så bryter svigerfar ut, det blir ihvertfall ikke meg siden jeg ikke kommer. Tenk å si noe sånt da.. Er jo ikke så veldig gøy for sambo at faren hans sier sånt foran mine foreldre. Så han satt jo bare der og kokte. Mens mamma forsiktig sa at han måtte jo komme da.. Nei det skulle han ikke, for han ville ikke møte eks med familie. Ingen sa noe. Så til slutt ble jeg så irritert at jeg sa: Det viktigste for C er jo at begge foreldrene hans kommer da, det er ikke han sin feil at dere har gått fra hverandre. Og det skulle bare mangle at du kommer i din egen sønns bryllup. Tror svigerfar ble litt paff, for han var ganske stille en stund. Men han kan ikke regne med å buse ut med noe sånt uten at noen reagerer. Uansett, så virket det som at han mildnet litt, så kanskje han kommer.. Vi får se....

Stakkars elsklingen min :grine: Fikk så vondt av han :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pia 30.08.08

Huff, er ikke no gøy med sutrete og sta svigerforeldre. Du gjorde helt rett å sette han litt på plass. Det skal tross alt være den største dagen i sønnens liv, ikke en dag han skal bruke for å leke 13 år og nesten fjortiss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er ikke no gøy med sutrete og sta svigerforeldre. Du gjorde helt rett å sette han litt på plass. Det skal tross alt være den største dagen i sønnens liv, ikke en dag han skal bruke for å leke 13 år og nesten fjortiss...

Takk for medfølelsen Pia :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært og prøvd brudkjoler, skulle egentlig bare til byen med mamma for å finne innbydelser, så endte vi opp i brudebutikken gitt :ler: Prøvde tre nydelige Maggie Sottero kjoler, men er veldig usikker. De sier vel at når man finner den rette kjolen så bare vet man det... Har sett lenge på Maggie Sottero sin olympia, men den hadde de ikke der. Kanskje jeg prøver den et annet sted. Skal prøve kjoler igjen til uken, da skal forloveren min være med. Håper jeg finner den rette da! Har jo sett bildr av de kjolene jeg prøvde, men aldri syns at de var spasielt fine. Men de var kjempe fine på, så blir jo noe helt annet real life da:) Gleder meg ihvertfall til å prøve mer... Tror jeg vil ha et kort slør også... Tiara har jeg bestemt meg for at jeg skal ha for lenge siden... I butikken så så jeg de hadde helt like dresser til mann og barn.. Tenk så fint det blir da, hvis sambo og sønnen vår matcher hverandre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Ååååå! Jeg vil også prøve kjoler! Var egentlig planen å prøve litt i februar, men den måneden gikk jo så altfor fort :ler:

Og hadde jeg fått vite litt før at min pengesterke bestemor skal komme i kveld, så kanskje jeg hadde lagt det til denne helga, men det fikk jeg jo selvsagt ikke vite før i går :sur: Jeg vil oooog prøve prinsesse-kjoler :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo sett bildr av de kjolene jeg prøvde, men aldri syns at de var spasielt fine. Men de var kjempe fine på, så blir jo noe helt annet real life da:)

Da jeg skulle prøve kjoler hadde jeg noen meninger om hva jeg IKKE skulle ha. Jeg syntes at halterneck var veldig fint, så det ville jeg ha, jeg hadde hørt at helt hvite kjoler kledde de færreste så det var uaktuelt, jeg ville ikke ha langt slep...you name it! Men hadde også en tanke at jeg skulle prøve det de i butikken fant fram. Hun sa at jeg burde unngå halterneck fordi jeg er så lita. Greit nok, tenkte jeg, det finnes jo så mange fine kjoler. Jeg endte opp med en helt hvit kjole med langt slep :ler: Jeg er glad for at jeg stilte med åpent sinn, for den kjolen passa bare helt perfekt. Så var den på salg også :klappe: Har prøvd å finne bilde av den på nettet, men finner ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle prøve kjoler hadde jeg noen meninger om hva jeg IKKE skulle ha. Jeg syntes at halterneck var veldig fint, så det ville jeg ha, jeg hadde hørt at helt hvite kjoler kledde de færreste så det var uaktuelt, jeg ville ikke ha langt slep...you name it! Men hadde også en tanke at jeg skulle prøve det de i butikken fant fram. Hun sa at jeg burde unngå halterneck fordi jeg er så lita. Greit nok, tenkte jeg, det finnes jo så mange fine kjoler. Jeg endte opp med en helt hvit kjole med langt slep :ler: Jeg er glad for at jeg stilte med åpent sinn, for den kjolen passa bare helt perfekt. Så var den på salg også :klappe: Har prøvd å finne bilde av den på nettet, men finner ingenting...

Godt å høre at man kan finne en kjole som man egentlig ikke kunne tenke seg i første omgang... begynner å bli litt stresset her. Men Vil finne den "rette kjolen".

Var det sånn at du visste med en gang du tok på deg den kjolen du endte opp med at det var den rette? Synd at du ikke finner bilde av den... Ville så gjerne se :sur:

Pia så synd at ikke du visste at bestemoren din kom på besøk, kan du ikke bare ta henne med i en brudebutikk da? kan jo hende det er lite folk der, at ikke du trenger å bestille time:) Det gikk ihvertfall helt fint der vi gikk innom i dag :)

Det var så uvirkelig å stå der med brudekjole på... men kjempe moro :) Ihvertfall siden jeg har gått ned 5 kilo siden nyttår :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
Pia så synd at ikke du visste at bestemoren din kom på besøk, kan du ikke bare ta henne med i en brudebutikk da? kan jo hende det er lite folk der, at ikke du trenger å bestille time:) Det gikk ihvertfall helt fint der vi gikk innom i dag :)

Joa, kanskje vi kan få det til på mandag. I morra går ikke, for da skal vi bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det sånn at du visste med en gang du tok på deg den kjolen du endte opp med at det var den rette?

Prøvde 3 kjoler før den jeg kjøpte, og etter at jeg hadde prøvd den som nr. 4 prøvde jeg 2 til. Det var noe som ikke stemte helt med de 3 første, og etterpå kom jeg hele tida tilbake til den ene...Sammenligna alle de andre (og når forloveren min og den andre venninna jeg hadde med satt slik: :grine: var valget egentlig greit.

Så flink du er å slanke deg! Jeg har tatt av 3,5 siden midten av januar, men mer skal bort, ja! Skal på tilpassing av kjolen i mai, så fram til da er det slanking de luxe her i gården... :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo kjempe flink til slanke deg du også Majabeth :klappe: Er greit når man kan ha en så stor motivasjon som et bryllup da ;)

I morgen skal jeg prøve flere kjoler, så har kikket på nettet etter hva jeg kan tenke meg å prøve. Ble en del Maggie Sottero kjoler og noen agape kjoler... Blir kjempe spennende :) Gleder meg masse!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å prøvde kjoler i går... Den første jeg prøvde likte jeg KJEMPE godt (forloveren min fikk tårer i øynene når jeg prøvde den)! Den var veldig enkel... En bred stripe helt øverst på kjolen med perler, prinsessefasong og slep. Det var en utgått modell som hadde kostet 9900 kr, var satt ned til 8900, men siden jeg ikke kunne få bestilt den i en annen farge eller størrelse så skulle jeg få den for 7900kr. Men er veldig usikker da... er jo en stor dag, også var det ikke noe spesiell designer kjole... kall meg gjerne kresen og sossete, skal ikke nekte... men er jo litt moro med en designerkjole da... skal jo (forhåpentligvis) bare gifte meg en gang, og vil jo være HELT sikker på at kjolen er den rette... Problemet var jo at de ikke holdt av kjoler på denne plassen da.. så jeg har ikke akkurat god tid til å bestemme meg... Skal prøve kjoler igjen i morgen, der jeg prøvde første gang.. Hvis ikke jeg finner noe der så kommer jeg nok til å ringe å si jeg vil ha den jeg prøvde i går, får bare håpe de fortsatt har den da.. Hadde vært veldig greit om jeg finner noe i morgen, fordi den brudesalongen er i samme by jeg bor og skal gifte meg i, mens den andre ligger en times kjøring herfra!

Gleder meg til i morgen da.... forhåpentligvis ender jeg opp med å ha kjøpt kjole uansett hvem det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åhh, høres gøy ut med å prøve kjoler! For min del kommer det ikke til å være viktig med hvilket merke kjolen er, men rett og slett følelsen av å ha den på. Føles det rett, så er det rett :)

Men nå har du jo tid til å titte litt til, og hvis du ender opp med å sammenligne alt mot den du prøvde i går - da tyder det vel på at du har funnet den...hehehe :)

Bestemt deg for om du skal holde tale selv, eller? Jeg kommer nok til å holde i vårt bryllup, her tror jeg det blir verre med mine foreldre. De hater å prate i sånne "offisielle" settinger, spesielt pappa. Men vi får vel prate med de om det når tiden nærmer seg, vil jo ikke at de skal måtte grue seg til dagen vår på noen måte. Det viktigste er ikke at tradisjoner følges, men at folk gjør det som passer de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, høres gøy ut med å prøve kjoler! For min del kommer det ikke til å være viktig med hvilket merke kjolen er, men rett og slett følelsen av å ha den på. Føles det rett, så er det rett  :)

Men nå har du jo tid til å titte litt til, og hvis du ender opp med å sammenligne alt mot den du prøvde i går - da tyder det vel på at du har funnet den...hehehe  :)

Bestemt deg for om du skal holde tale selv, eller? Jeg kommer nok til å holde i vårt bryllup, her tror jeg det blir verre med mine foreldre. De hater å prate i sånne "offisielle" settinger, spesielt pappa. Men vi får vel prate med de om det når tiden nærmer seg, vil jo ikke at de skal måtte grue seg til dagen vår på noen måte. Det viktigste er ikke at tradisjoner følges, men at folk gjør det som passer de...

Er nok bare jeg som er litt rar når det gjelder kjolemerket :ler:

Når skal du prøve kjoler da?

Jeg bruker god tid på brudebutikken i morgen, så får jeg se hva jeg ender opp med :)

Tror ikke jeg vil holde tale selv... tenker det holder med selvskrevet løfte... Er bare det at sambo har skikkelig angst for den talen, så en av oss må jo takke foreldre og slikt. Hvis han absolutt ikke vil holde talen så må jo jeg :tristbla: Han sine ord og følelser til meg blir jo når vi skal si løftene til hverandre :)

Hvordan er forloveden din med tale da? syns han det er greit? Tenkte på foreldrene dine.. Hvis faren din hater å prate sånn offisielt, så kan jo moren din ta seg av den foreldre talen... Er visst ganske vanlig det også nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke gifte meg før i 2009, så det blir en stund til jeg kan titte på kjoler..

Men får jo sagt veldig mye i de løftene eventuelt ja. Så da blir det jo ikke så mye igjen som sies i en tale, men det er vel selve det å prate som er problemet? Finnes jo endel presentasjonsteknikker og sånn da, kanskje han synes det er lettere hvis han lærer seg noen triks derfra?

Forloveden min synes det er helt greit han, påstår at han gleder seg til sånt :ler: Men han finnes ikke sjenert, og er vel ganske flink til å snakke for seg. Eneste er at han er litt nervøs for at det skal bli mye følelser (han gråter sjelden, men gråt når han fridde.. tror han ble litt overraska der!), men han sier at det jo et bryllup og da er jo følelser lov :)

Ja, det blir nok i tilfelle mamma fra mine foreldre da..hehe.. Vet ikke om hun har mye mer lyst, men vi får nå se! Kan jo hende de synes det er annerledes når det gjelder bryllup..

Men, hvordan ble det med deg da? Endte du opp med å kjøpe kjole?? Spent jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke gifte meg før i 2009, så det blir en stund til jeg kan titte på kjoler..

Men får jo sagt veldig mye i de løftene eventuelt ja. Så da blir det jo ikke så mye igjen som sies i en tale, men det er vel selve det å prate som er problemet? Finnes jo endel presentasjonsteknikker og sånn da, kanskje han synes det er lettere hvis han lærer seg noen triks derfra?

Forloveden min synes det er helt greit han, påstår at han gleder seg til sånt  :ler: Men han finnes ikke sjenert, og er vel ganske flink til å snakke for seg. Eneste er at han er litt nervøs for at det skal bli mye følelser (han gråter sjelden, men gråt når han fridde.. tror han ble litt overraska der!), men han sier at det jo et bryllup og da er jo følelser lov  :)

Ja, det blir nok i tilfelle mamma fra mine foreldre da..hehe.. Vet ikke om hun har mye mer lyst, men vi får nå se! Kan jo hende de synes det er annerledes når det gjelder bryllup..

Men, hvordan ble det med deg da? Endte du opp med å kjøpe kjole?? Spent jeg nå!

Vet om mange som begynner å prøve kjole veldig tidlig :) Lurt å bruke god tid... jeg angrer på at jeg ikke begynte før.. trodde jeg hadde såååå god tid :ler:

Det var lurt. skal foreslå det for forloveden min, at han kan lære seg noen presentasjonsteknikker.. kanskje han er litt mer positiv da ;)

Så skjønt at forloveden din begynte å gråte når han fridde til deg, kjempe flott at menn også kan vise følelser på det området :)

Får håpe moren din vil holde tale da! Skal dere invitere mange?

I går var jeg på brudesalongen i byen her... prøvde å forklare den kjolen jeg hadde prøvd det andre stedet... Hun fant fram noen kjempe fine kjoler, men ingen lignet den jeg prøvde, så jeg begynte å bli litt negativ, at ikke de hadde en som lignet... men innimellom alle de andre kjolene, godt gjemt. dro hun fram en kjole som lignet VELDIG på den jeg prøvde i den andre byen... Bare enda finere :klappe: Det var ikke en utgått modell... var av merket parisette. Tenkte jo for meg selv at den sikkert var MYE dyrere. Men prisen var sjokkerende 5500 kr :overrasket: Prøvde den, og den var SÅÅÅ fin!!! har holdt den av til fredag, sånn at mamma og en annen venninne også kan se den.. Men jeg er nok ikke i tvil :) Har vel funnet kjolen min :)

Så dro vi til frisøren og bestilte time der.. jeg betaler frisør for forloveden min på dagen, det blir så koselig :) Frisyre og sminke ville komme på ca 3000 kr for meg, dette var utenom prøvetime som jeg må betale 250 kr for. Men det synes jeg absolutt er verdt det, for de er KJEMPE flinke på den frisørsalongen!! Var så deilig å få enda en ting i boks :klappe:

I går kveld bestilte vi invitasjoner fra kortbutikken.no. Så nå er snart invitasjonene i boks også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...