Gjest Viveke Skrevet 23. februar 2003 #1 Skrevet 23. februar 2003 Jeg tror jeg har sopp i underlivet og ønsker derfor å behandle dette. Er det mulig å smøre en krem rett utenfor skjedeåpningen eller må man benytte seg av disse såkalte stikkpillene man putter inn i skjeden? Ettersom jeg strever med å få inn tamponger, vil jeg helst bruke denne kremen hvis det er mulig. Noen som kan gi meg noen råd?
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2003 #2 Skrevet 23. februar 2003 Har du fått en soppinfeksjon, bør du nok bruke stikkpille også hvis du skal bli kvitt problemet med en gang. At du har problemer med tamponger bør ikke være en hindring, for den stikkpillen er helt glatt, og dessuten mye mindre enn en tampong, så det blir nok ikke noe problem. Du bør ihvertfall bruke den stikkpillen, også smøre med canesten-krem rundt kjedeåpningen, og gjerne både litt foran og bak :oops: , for å være på den sikre siden. Men det er jo de som heller sverger til yoghurt da. I såfall bør du skaffe deg en sånn sprøytegreie ( uten nål selvfølgelig ) og tømme dette i skjeden. Jeg har ikke prøvd meg på yoghurten, forestiller meg at dette blir et fryktelig klin,men det kan jo være verdt det, og dessuten billigere.. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg dratt på apoteket i mårra og kjøpt canesten.. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2003 #3 Skrevet 23. februar 2003 mener å huske at det fulgte med et tynt innføringshylster i plast når man kjøper disse stikkpillene, slik at man skal få pillene så langt opp som mulig. hylsteret er enkelt i bruk (a la tampax), så se etter pakning med dette. *ravna*
Gjest Niniel Skrevet 24. februar 2003 #4 Skrevet 24. februar 2003 Råd for å unngå å få sopp igjen: - ikke bruk g-streng - ikke bruk kjempetrange bukser - ikke vask deg for ofte med såpe, bruk heller vann hvis du føler for å vaske deg mer enn en/to ganger pr dag - ikke bruk skyllemiddel når du vasker undertøy, og bruk et mildt vaskemiddel (Neutral eller noe sånt..) Som dere sikkert skjønner så var jeg plaget med soppinfeksjoner stadig vekk før, men etter jeg begynte å følge disse rådene så har jeg blitt helt bra! :D (forresten så bruker jeg fremdeles g-streng....hehe....liker ikke 'trusekanter' på buksa :blunke: )
Catzy Skrevet 24. februar 2003 #5 Skrevet 24. februar 2003 Du kan også gå til legen og få resept på noe som heter Diflucan. Dyr pille som du tar, og det dreper sopp innenfra. Underlivssopp og fotsopp. (Siste var positiv bivirkning da jeg tok det for den første.) Du får foresten Canesten stikkpiller i flere typer. Enten en stor (500mg) eller 6 mindre (100 mg). Noen steder selger de kombinasjonspakker, der du får med en tube Canesten krem i tillegg til stikkpillene. Bruk kremen til å etterbehandle med etterhvert. Stikkpillene er mindre ubehagelige enn du kanskje tror. De er omtrent så brede som lillefingeren din, og runde på tuppen. Hylsen du får til å føre dem inn med, er også liten og nett. Med mindre du er knusktørr, burde det ikke være noe problem å få den inn. Og selv da kan du jo smøre på litt vaselin eller glidemiddel. Jeg synes at å komme med et skikkelig angrep på soppen fungerer bedre enn å klisse med krem i flere uker. Så stikkpille eller Diflucan funker bra. Catzy
Lisle Skrevet 24. februar 2003 #6 Skrevet 24. februar 2003 jeg hadde sopp i underlivet i fjor. gikk til apoteket for å få en krem eller noe.... men NEIDA her nede må du først til legen og få RESEPT!!! og jeg hadde ikke råd til legetime og resept (bare å sette et kryss på en resept koster gryn). så jeg kjøpte en pakke yoghurt og helte på.... den hadde ikke vært i kjøleskapet engang og var iskald vel, symptomene forsvant heldigvis av seg sel og jeg har ikke hatt det igjen.
Jinx Skrevet 24. februar 2003 #7 Skrevet 24. februar 2003 Du er sikker på at det er sopp ? Du kan jo først prøve med vanlig Canesten/Klotrimasol salve.. (Samme salve, bare to forskjellige produsenter, og Klotrimasol er MYE billigere..) Hvis ikke får du respept på FLAGYL, og da blir du kvitt soppen - for en stund ihvertfall... Får du først sopp blir du aldri kvitt det i følge legen min.. (de fleste gravide blir plaget av sopp, noe som er helt normalt..)
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2003 #8 Skrevet 26. februar 2003 Er nok sant det Jinx skriver, har man først fått sopp en gang, er man nesten garantert for å få det flere ganger. Jeg var veldig plaga ett år her, fikk sopp stadig vekk hvor jeg da brukte canesten for å få bukt med det, og det ble noen av de iløpet av året. Men så kjøpte jeg en sånn liten pakke/boks med Vivag vaginalpiller. Så fort jeg kjente en antydning til sopp, tok jeg noen sånne et par dagre, og siden har jeg ikke hatt sopp en eneste gang Og håper det er leeenge til det kommer igjen!
Jinx Skrevet 1. mars 2003 #9 Skrevet 1. mars 2003 Kjærringråd for sopp i underlivet : http://www.nrk.no/programmer/radio/nitimen...ad/2570564.html Kløe i underlivet : http://www.nrk.no/programmer/radio/nitimen...ad/1862729.html
Gjest Duchess Skrevet 3. mars 2003 #10 Skrevet 3. mars 2003 Be legen din om respet på Dactacort hvis canesten ikke fungerer. Du får stikkpiller og de er av den store sorten, og en krem, som du bruker over en 6 dagersperiode. = soppfri.
Mann 40 Skrevet 4. mars 2003 #11 Skrevet 4. mars 2003 Noen blir bedre av å bytte ut tampongene med bind. 1
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. mars 2003 #12 Skrevet 4. mars 2003 Noen blir bedre av å bytte ut tampongene med bind. Og hvem gjorde deg kvalifisert til å svare på dette emnet? Tydelig at du ikke vet hva du snakker om for det er bind som lettere kan føre til sopp, IKKE tamponger! Milla
Gjest Duchess Skrevet 4. mars 2003 #13 Skrevet 4. mars 2003 Truseinnlegg og gjærbakst er heller ikke bra.
Leo Skrevet 4. mars 2003 #14 Skrevet 4. mars 2003 Jeg var lenge plaget med soppinnfeksjon etter hver eneste menstruasjon og det ble verre og verre for hver gang. Til slutt var det faktisk så plagsomt at jeg ikke klarte å tenke på noe annet hver gang utbruddet kom. Etter råd fra gynekologen min sluttet jeg med tamponger (Som han sa kunne gjøre det hele verre siden min infeksjon tydeligvis satt "langt inne") og begynte å spise masse yougurt mens jeg hadde menstruasjon. I tillegg brukte jeg stikkpiller med yougurtbakterier (Husker ikke hva de heter akkurat nå, men det begynner på V..)umiddelbart etter avsluttet mens. Resultatet er at problemet nå er borte. Har likevel alltid en pakke Canesten (Stikkpille + krem) tilgjengelig "just in case" som jeg bruker hvis jeg så mye som kjenner antydning til at problemet melder seg.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. mars 2003 #15 Skrevet 4. mars 2003 Vivag melkesyrekapsler Virgo? De er gode, jeg bruker de 3 dager etter avsluttet mens for å forebygge sopp hver mnd. Milla
Leo Skrevet 4. mars 2003 #16 Skrevet 4. mars 2003 Jeg er Leo, men det spiller jo ikke så stor rolle... :blunke: Ja, Vivag er det! (Avlang pastellfarget eske med hvit skrift). Fungerer kjempebra som forebyggende tiltak! Har man imidlertid dr¤%%&"# satt seg skikkelig må det sterkere lut til.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. mars 2003 #17 Skrevet 4. mars 2003 He He, sorry. Jepp, Vivag er en kvinnes beste venn. Milla
Gjest Soppen Skrevet 27. juli 2010 #18 Skrevet 27. juli 2010 Her tar du feil... Det er tamponger som fører til sopp, ikke bind... Mulig begge gjør det, men helst tamponger..
Gjest Secret Nature AS Skrevet 18. juni 2012 #19 Skrevet 18. juni 2012 www.secretnature.no - her can du finne et 100% Organisk product for indre velvære som behnadler effektivt: - soppinfeksjoner - vaginale betennelser - ubehagelig lukt og utflod - tørrhet i skjeden or urinveisinfeksjoner - strammer skjeden og gir økt libido - øker helbredlsesprosessen etter fødsel med 50% - motvirker menstruasjonssmerter og plager i overgangsalderen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå