Gå til innhold

Påske i Nederland


Lily

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at butikkene og sånt har mer åpent i påska enn i Norge, men skulle gjerne visst det helt sikkert :)

Om du har konkrete hotell-tips i Amsterdam eller andre ting du vil fortelle er det også supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _Leela_

Nederland

Utifra overnevnte link virker det som de feirer påske bare søndagen og mandagen, men mulig butikker ol stenger tidligere på lørdagen (har opplevd det nedover i Europa).

Men aldri vært i Amsterdam selv, så kan ikke gi deg noe tips på steder og hoteller, men god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg! Åh Amsterdam er fin altså. Jeg bodde på et slags herberge ved Vondelpark som var veldig greit og billig, men du vil kanskje ha noe litt mer hotell-ish? Stayokay Vondelpark het det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg skikkelig! :)

Mamma (som jeg reiser sammen med) har bestilt hotell idag, men ellers takk for tipset. Tar gjerne imot tips om ting å se/gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rjiksmuseet og van Gogh er jo "åpenbare" severdigheter, men ikke sååå spennende at det gjør noe. Dra heller på fotomuseet FOAM, der var det mye mer interessant for mitt vedkommende ihvertfall:) Den beste og mest forstyrrende utstillinga jeg noen gang har sett var der, men tror den tas ned 11 mars. (se her )

Ellers må dere på pannekakehus og spise diiigre pannekaker med is og jordbær, dra til markedet på Waterlooplein, spise wok på Wok To Walk (hurtigmatkjede, men kjempegodt!) og nyte den fine byen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode tips! :)

Skulle gjerne dratt på fotomuseum jeg, men vet ikke helt om det er noe for mamma. Vi får se, vi har ikke så veldig mye tid heller. Men pannekakehus må vi få besøkt! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...