Gjest Pax Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Jeg har vært fyllesyk en gang, for 11 år siden, og det er det. Jeg tåler mye alkohol, og husker ikke alltid å drikke vann sammen med alkoholen. Men formen er alltid like fin dagen derpå. I går hadde vi en fyllekule, personen jeg fyllet med ble veldig fyllesyk dagen derpå, jeg føler meg helt fin. Sånn er det alltid. Drikker ikke ofte. I begynnelsen av 20-årene festet jeg som oftest hver helg, nå max en gang i måneden. Men blir altså ikke fyllesyk. Det er helt greit for meg , men hvorfor? Har hele tiden hørt at "det kommer når du blir eldre", men nå er jeg jo nesten 30.
Elodi Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Sånn er det med meg også, blir aldri fyllesjuk (har vel vært det ca 2 ganger i hele mitt liv). Jeg drikker veldig sjeldent, men når jeg gjør det er det som regel en skikkelig fest Med hensyn til alder er jeg 32, og har altså passert 30. Vi er kanskje bare heldig?
Gjest baby-E Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Uff..blir fyllesyk bare jeg ser på en ølflaske jeg
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Fordi du er allergiker (husker du har skrevet det tidligere) og antagelig bruker allergimedisiner? Selv blir jeg fort fyllesjuk - dvs, ikke alltid, men jeg kan ikke gjette meg til hvilken form jeg vil være i dagen etter. Noen ganger kan jeg drikke MYE uten å bli dårlig dagen etter, andre ganger kan jeg få hele dagen ødelagt av to-tre øl. I forbindelse med fyllesjuke og allergimedisiner lurer jeg på en ting - svekker allergimedisin immunforsvaret? For en periode jeg var mye syk (hoste o.l) ble jeg aldri fyllesjuk selv om jeg drakk mye, kanskje ordi immunforsvaret mitt ikke orket å ta jobben med å gjøre meg dårlig..?
Gjest Tweek Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Jeg var å ute å drakk i går, men jeg drakk bare øl og da kjenner jeg det så vidt. Jeg blir heller ikke ses fyllesyk, bare litt svimmel om morgenen, men etter vann og appelsin juice samt toast så er jeg helt fin
fuerza Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Jeg blir heller ikke ses fyllesyk, bare litt svimmel om morgenen, men etter vann og appelsin juice samt toast så er jeg helt fin ← Samme her
Rhiakath Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Jeg blir heller aldri fyllesyk og lurer på hvor det kommer fra, da mange blir så fryktelig dårlige.
Gjest Tweek Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 Men det hender jo jeg er fyllesyk da, eks. da jeg hadde vært på julebord på en fredag og var fyllesyk og spøy og var skikkelig dårlig til jeg våknet på søndagen. Men da hadde jeg drukker øl, rusbrus og sambocca og hade noe å drikke hele tiden i 6 timer For meg er det forkjell og jeg er på fest eller bare vors. Er det fest så er vi jo der hele tiden og drikker. Er det vors så drikker jeg da, og slutter når jeg kommer på byen (da er jeg mer opptatt av å danse )
ashera Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 Hvor fyllesyk du blir, er genetisk betinget. Det står littegranne om det i denne artikkelen.
Mirabella76 Skrevet 26. februar 2007 #10 Skrevet 26. februar 2007 Eg blir aldri fyllesjuk, av den enkle grunn at eg aldri drikker meg full.
Gjest Gjest 1 Skrevet 26. februar 2007 #11 Skrevet 26. februar 2007 Fordi du har en velfungerende lever?
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2007 #13 Skrevet 26. februar 2007 Det pussige er at mange sier vegetarer tåler mindre alkohol enn "normalt". Jeg og er slik som deg på det området, vegan, og har ved et par anledninger dele en stor flaske whisky med min vegetariske samboer på en kveld/natt uten nevneverdige problemer. Deler ca halvt om halvt (3,5 til 5 dl pr person), veier rundt 70-80 kg begge to, og er i like fin form dagen derpå. Eneste som merkes er at det har blitt litt lite søvn, men det er ikke verre enn om vi har tatt oss en kveld/natt med jus, popcorn og DVD.
Navnløs Skrevet 26. februar 2007 #14 Skrevet 26. februar 2007 Jeg blir fyllesyk bare jeg lukter på korken. Tåler ikke mye heller. Men trodde det skulle gi seg da jeg drakk nesten hver dag i en måned, men neida... Like fyllesyk hver dag omtrent. (Jada, jada. Ikke sunt osv.) Er vegetarianer, men aldri tenkt over at det kan være grunnen. Men har jo faktisk aldri spist kjøtt så lenge jeg har drukket alkohol. Det eneste trikset jeg har i boka er å stikke fingerene i halsen før man legger seg, spy og drikke masse vann. Da blir det ikke så ille om morgenen. Men som regel blir jeg alltid skjelven, svimmel og uggen. Urettferdig at noen ikke blir dårlige!
Gjest Blondie65 Skrevet 26. februar 2007 #15 Skrevet 26. februar 2007 Dere som ikke blir fyllesyk dere får bare nyte det. Jeg blir fyllesyk dersom jeg drikker blandet - altså sprit og øl eller vin og sprit etc. Det må altså bli enten eller. Dvs unntatt brunt brennevin - da blir jeg fyllesyk uansett. For meg er det bare grader av fyllesyke som gjelder. Dvs. har jeg drukket en flaske vin i løpet av en kveld så går det greit. Men en hel kveld med litt øl og litt vin og garantert full huskestue i hodet dagen etter. Jeg trenger altså ikke bli full en gang. Og fra jeg ble 30 og fremover har dette blitt bare verre og verre.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2007 #16 Skrevet 27. februar 2007 Jeg spiser hamburger på Mækkern før jeg drar hjem fra byn! det hjelper mot fyllesyke! Fungerer alltid.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2007 #17 Skrevet 27. februar 2007 Blir oftere fyllesjuk når man drikker på tom mage! Spis godt før fyllekula starter. Få i deg mat før du legger deg etter at du har drukket, og ta gjerne noen allergipiller.
Gjest Pax Skrevet 28. februar 2007 #18 Skrevet 28. februar 2007 Fordi du er allergiker (husker du har skrevet det tidligere) og antagelig bruker allergimedisiner? En bra teori, men jeg tar ikke allergimedisin hver dag. Kun i pollensesongen og et par dager på forhånd hvis jeg skal besøke venner som har pelsdyr, f.eks.
Gjest Pax Skrevet 28. februar 2007 #19 Skrevet 28. februar 2007 Det pussige er at mange sier vegetarer tåler mindre alkohol enn "normalt". Jeg og er slik som deg på det området, vegan, og har ved et par anledninger dele en stor flaske whisky med min vegetariske samboer på en kveld/natt uten nevneverdige problemer. Deler ca halvt om halvt (3,5 til 5 dl pr person), veier rundt 70-80 kg begge to, og er i like fin form dagen derpå. Eneste som merkes er at det har blitt litt lite søvn, men det er ikke verre enn om vi har tatt oss en kveld/natt med jus, popcorn og DVD. ← Det hørtes koselig ut.
Badlands Skrevet 28. februar 2007 #20 Skrevet 28. februar 2007 Kebab på veg heim frå byen er god medisin :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå