mammatil2 Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 vi tenkte å ha svinesteik/skinkesteik på den store dagen. skal lage dette selv. hvor mye skal vi beregne per pers?? Og hvor mye alkohol skal vi kjøpe inn? HJELP.
Gjest MaFe Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Vi skal også ha stek, og fikk beskjed av kokken om å beregne ca 300 g steik pr pers. det var da god margin. når det gjelder vin til mat, så tror jeg det er vanlig å beregne ca 1/2 flaske vin pr pers. ellers finner du noe info om dette på vinmonopolets nettsider. alkohol utover kvelden tror jeg er veldig varierende mht mengde...
flickan Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Med 300 gram per pers bør du har GOD margin. Jg vet selv at jeg spiser rundt 150 gram kjøtt og min kjære rundt 200gram i en stor middagsporsjon. Når det gjelder drikke synes jeg 1/2 flaske hørtes lite ut. Hvertfall hvis det inkluderer til forrett og dessert også. Men dette avhenger selvsagt av hva slags middag dere skal ha, om det blir mange taler, osv. En tradisjonell bryllupsmiddag varer fort 3-4 timer og da er ikke 2-3 glass vin spesielt mye.. Men det kommer selvsagt også an på gjestene. Våre familier er svært glad i vin og drikker deretter. Andre liker nesten ikke vin.. vi regner rundt 1 flaske per pers...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå