Gjest Pjusk Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Hei! Forbredende... Det heter vel gjerne noe annet, men jeg husker jaggu ikke nå... Altså: Jeg er ferdigutdannet sivilmarkedsfører i 1993. Har jobbet siden da, men ønsker nå å studere litt igjen. Gjør dette først og fremst for egen del; Oppnå mål/utvikle meg. Men også fordi jeg ønsker å se om jeg kan forbedre kompetanse mht. mitt fagområde etterhvert. Har ikke råd til å gå privatskoler av noe slag, da min lønn i dag uavkortet går til hjem og barn osv. Kan "alle" komme inn på forbredende? (Jeg har jo både gymnas og fireårig høyskoleutdannelse?) Når er det eksamen? To ganger i året? Hva koster det å melde seg opp til eksamen? Kan man lese på dette på egenhånd, eller "må" man delta på forelesninger? Og sikkert månedens dummeste spørsmål: Men er det noen fagområder på universitetet som jeg kan ta som bygger på tidligere markedsføringsutdannelse? Jeg har jobbet som markedskoordinator, webredaktør og med salg. Ønsker ikke å jobbe spesielt med salg videre, men utvikler meg gjerne innen generell markedsføringskompetanse, prosjektledelse, web, grafisk design, bedriftsøkonomi, rådgivning.... Men dette er kanskje fagområder som jeg ikke finner på universitetet? Takker for svar!
Gjest Pjusk Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Dytter denne litt oppover. Håper noen har noen tips til meg!
Gjest Talula Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Hei! Forbredende... Det heter vel gjerne noe annet, men jeg husker jaggu ikke nå... Altså: Jeg er ferdigutdannet sivilmarkedsfører i 1993. Har jobbet siden da, men ønsker nå å studere litt igjen. Gjør dette først og fremst for egen del; Oppnå mål/utvikle meg. Men også fordi jeg ønsker å se om jeg kan forbedre kompetanse mht. mitt fagområde etterhvert. Har ikke råd til å gå privatskoler av noe slag, da min lønn i dag uavkortet går til hjem og barn osv. Kan "alle" komme inn på forbredende? (Jeg har jo både gymnas og fireårig høyskoleutdannelse?) Når er det eksamen? To ganger i året? Hva koster det å melde seg opp til eksamen? Kan man lese på dette på egenhånd, eller "må" man delta på forelesninger? Og sikkert månedens dummeste spørsmål: Men er det noen fagområder på universitetet som jeg kan ta som bygger på tidligere markedsføringsutdannelse? Jeg har jobbet som markedskoordinator, webredaktør og med salg. Ønsker ikke å jobbe spesielt med salg videre, men utvikler meg gjerne innen generell markedsføringskompetanse, prosjektledelse, web, grafisk design, bedriftsøkonomi, rådgivning.... Men dette er kanskje fagområder som jeg ikke finner på universitetet? Takker for svar! ← Hvis det gjelder forberedende som i ex - phil, ex -fac, så tror jeg det holder med generell studiekompetanse for å melde seg opp til det. Semesteravgiften ligger et sted mellom 500 - 600 kr. Tror det er eksamen 2 ganger i året, på uio ihvertfall. Da jeg tok det var det ikke noe krav om at du måtte følge undervisning. Når det gjelder fag som bygger på markedsføringsutdannelse så vet jeg dessverre ikke.
Anneline80 Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Hei, dersom det er på Universitetet i Oslo du tenker deg, så kan du jo ta en titt på nettsidene deres, se feks. angående ex.phil: http://www.uio.no/studier/emner/hf/ifikk/EXPHIL03/index.xml ex.fac finnes i flere varianter, men dersom du via hovedsiden går inn på emner, og så på filosofi..., så finner du de ulike emnene. Det kan jo også være en ide å ringe universitetet og høre? Lykke til!
Susannah Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Ring eller send en e-post til universitetet nær deg, da får du sikkert god hjelp. På Uib (og generelt p.g.a. Kvalitetsreformen) er det mer obligatorisk oppmøte/mappeinnleveringer enn det var, men kanskje det finnes unntak.
orakel Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Det er vel slutt på at man søker direkte på exphil. Man må søke seg inn på studieprogram eller årsstudier. Exphil og exfac inngår i dag i de ulike studieprogrammene og det har egentlig lite hensikt å kun ta forprøvene. De fagene du ønsker å fordype deg i finner du ikke på universitet. Det høres ut som du bør sjekke ut diverse høyskoler.
Anneline80 Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Du kan søke om opptak som enkeltemnestudent, da får du tilgang til de emner som ikke er fulle. Nå vet jeg ikke hvordan det er med ex.phil og ex.fac etter reformen, om de noen gang blir fulle. Tidligere var det vel stort sett ubegrenset med plass her, men nå er det vel mer obligatorisk oppmøte, forelesninger og innleveringer.
Student85 Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 Jeg tar exfac ved uio nå og det er ingen obligatorisk undervisning eller innleveringer. Det eneste du trenger å gjøre er å stå på eksamen. Hvertfall når det gjelder den samfunnsvitenskapelige varianten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå