Gå til innhold

Frisør og sminke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ennå usikker på om jeg skal få ordnet håret og bli sminket på bryllupsdagen, men inntil jeg bestemmer meg kan jeg jo forhøre meg litt om noen vet om noen bra steder i Oslo (helst sentrum eller vestkanten, vil ikke måtte kjøre halve byen rundt) som gjør begge deler? Nevn gjerne prisen dere betalte også. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betalte 2500,- for hår og sminke hos Romeo & Julie på Rådhusplassen.

Var kjempefornøyd med frisyren min og det samme var forloveren min.

Skrevet
Jeg betalte 2500,- for hår og sminke hos Romeo & Julie på Rådhusplassen.

Var kjempefornøyd med frisyren min og det samme var forloveren min.

Litt treg med å svare, så jeg håper du ser denne, men var denne prisen inkludert prøvetime?

Skrevet
Litt treg med å svare, så jeg håper du ser denne, men var denne prisen inkludert prøvetime?

Jeg var der noen dager før bryllupet og fikk tatt noen striper og de betalte jeg for. Men i samme slengen så brukte vi litt tid på å se på et bilde jeg hadde med meg og prate om hvordan jeg kunne tenke meg å ha det + prøvde å sette litt opp. Men sette det helt opp i frisyren jeg fikk gjorde vi ikke. Men jeg var heller ikke redd for at jeg ikke skulle bli fin på håret. Frisøren (som jeg da ikke kjente fra før) ga et så godt inntrykk at jeg var overbevist om at det skulle bli fint. Og jeg er nøye på håret mitt, altså.

Så den lille prøvingen vi hadde først var inkludert tror jeg.

I forkant så sjekket jeg rundt på flere steder og prisene og hva du fikk for pengene varierte veldig. Men det var ikke så mange steder som sminket også dessverre.

Jeg fikk av andre anbefalt La Bionda på Majorstua www.labionda.no men de hadde ikke mulighet på min bryllupsdag, da hadde de flere bruder, så de virker veldig populære.

Det beste er å ringe å snakke med (eller gå innom) salongene som kan være aktuelle så finner du ut om det passer deg.

Skrevet

Søstern min jobber et sted i Oslo vest. Det er svindyrt...De tar 3900 for bryllupspynting. Det er inkludert prøvetime og champagne.

Prisene varierer visst fra 1450 til 5000 i Oslo, har jeg skjønt.

Skrevet

Mitt inntrykk er at mange tar 2500-3000 for prøvetime og håret selve dagen. Sminke i tilegg (500-800). Finnes jo dyrer og billigere. Noen steder har de timepris (pr påbegynte halvtime) som de poster på "menyen" sin, andre steder sier det starter på xx og så blir det dyrer ettersom hvor lang tid det vil ta. Det er uansett vanlig å avtale på prøvetimen ca hvor mye sluttsummen skal bli for da vet frisøren hva som skal gjøres og kan tenke ut hvor lang tid det tar. Pass på at du får ei med litt erfaring da, og ikke bare går til en god salong og havner hos en eller annen tilfeldig ferskis..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...