Gjest mela Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Trodde først at aerobics/dansing var super trening men så kom jeg over en side som sier at det hjelper så lite at tida og kreftene man legger i det ikke er verdt det. http://www.thefactsaboutfitness.com/articl...bicexercise.htm Er det virkelig sånn? Jeg haater virkelig å trene men fant endelig noe jeg likte godt nok til å gjøre hver dag, så det er skikkelig nedtur hvis det bare er forgjeves.
Gjest Gjest 1 Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Bare fordi en mindre attraktiv fyr ved navn Christian legger ut på sine sider henvisninger til et par undersøkelser om at en ikke får masse muskler av dans og aeorobics betyr ikke det at det ikke fungerer for deg. Hans mål er sikkert andre enn dine? Hvis du synes dans og aerobics er morsomt så fortsett med det og ha tro på at det virker i forhold til vekttap, såfremt kostholdet ditt er fornuftig. Blir du svett, er sliten og føler du har gjort en innsats etter en treningsøkt? Da virker det!
Gjest mela Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Bare fordi en mindre attraktiv fyr ved navn Christian legger ut på sine sider henvisninger til et par undersøkelser om at en ikke får masse muskler av dans og aeorobics betyr ikke det at det ikke fungerer for deg. ← Nei, såpass skjønner jeg. Men ble nyskjerrig og søkte på google og fant flere som påstod det. Det er så fryktelig mye informasjon om trening der ute at det er vanskelig å vite hva man skal tro på synes jeg.
Gjest Serina Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Jeg har trent aerobic i ca 2 år og det har hjulpet meg ihvertfall! Har gått ned noen overflødige kilo og fått bedre kondisjon. Også har jeg fått bedre humør av det fordi det er gøy!
Varsia Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Ta en titt på dansere - ser det ut som de får null effekt av treningen? Dans er super trening, ingen tvil om det. Nå er det jo litt forskjell på dansene, og aerobic, men kondisen har hvertfall godt av det, så lenge intensiteten er høy. Du får ikke særlig muskelstyrke av aerobic, og det er derfor mange mener at det ikke er bra trening. Men så er det ikke som ønsker å få styrke nok til å løfte store tømmerstokker som resultat av treninga si heller... Men er forøvrig lurt å avslutte en aerobictime med noen styrkeøvelser..=)
Merneith Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Det er selvfølgelig andre aktiviteter som er MER effektive enn aerobic eller dansing, men hvor relevant er nå det egentlig? Hvis du trives med aerobic, hvorfor skal du trene noe annet som ikke gir deg like mye glede? For det er selvsagt ingen tvil om at aerobic er bra for kroppen. Personlig har jeg kommet frem til at jeg foretrekker spinning fremfor aerobic. Etter 2 år med spinning ser jeg effekter kroppsmessig som år med aerobic ikke ga meg. Men det er hva som passer MEG best Synes ikke du skal se deg blind på anbefalingene til vil fremmede, spesielt ikke en som er så påståelig og usmakelig
aline Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Når jeg er motivert og BÅDE danser, går masse, jogger på elipsemaskin og trener litt styrke, så går jeg ned i vekt. Jeg går ihvertfall opp i vekt når jeg tar meg "pauser" fra treninga, også den tiden jeg bare danset. men at styrketreningen tok de siste restene av kiloer: ja! og jeg får absolutt BEST effekt når jeg BÅDE trener dans, gange OG styrke. selv har jeg tro på det jeg ser fungerer på kroppen min, så lenge jeg SER forskjell, så kan igrunnen all verdens forskere si at det ikke fungerer.
Gjest mela Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 Takk for alle svarene! Kan man kun strene styrke med apparater eller vekter? Eller regnes push-ups, planken, situps og lignende øvelser som styrke også? For det er en seksjon på dvdeen med de også som jeg tar hver gang.. *håpefull* (Skal begynne på treningssenter på torsdag, men er jo fint å vite om jeg får bygget noen muskler med de øvelsene hvis jeg ikke er på senteret hver dag)
Cognizance Skrevet 27. februar 2007 #9 Skrevet 27. februar 2007 (endret) Hei cocopuff det jeg har funnet ut er aller aller viktigst når det gjelder trening, er at man liker å trene. Hvis ikke så holder man kansje på en måned eller to og så gir man seg. Jeg har trent en del aerobic. En helt vanlig aerobic-time med folk som trener litt sporadisk, kansje 1-2 ganger i uka, er ikke spesielt hard trening. For å få det må du opp på de intensive timene (røde timer der jeg går). Hvis du ikke kan så mye om styrketrening eller trening generelt så vil jeg anbefale deg å be om veiledning på treningssenteret, kansje du kan få hjelp av noen med god greie på dette her til å lage en treningsplan eller gi deg råd om hvordan du kan trene med trening med passer for deg og dine målsetninger. Den artikkelen du linker til handler bare om vekttap. Det er helt opplagt at aerobic-trening gjør deg i bedre form, gir deg mer overskudd, og forebygger en hel haug med sjukdommer. Jeg synes det helsemessige burde være fokuset ditt og ikke det kosmetiske. Endret 27. februar 2007 av Cognizance
LilleMy28 Skrevet 28. februar 2007 #10 Skrevet 28. februar 2007 Med dans og aerobic kommer effekten fra hva du gjør det til selv. Dersom en hopper delvis rundt og veiver med armene får en bare kondisjonstrening. Mens dersom en passer på å gjøre bevegelsene rett bygger en også muskler og tøyer kroppen. Når en strekker armene ut f.eks. kan en gi en god skrekk og når den skal trekkes tilbake strammer du musklene som gir god trening for muskelen. Her går det an å snakke med instruktøren for å sikre at bevegelsene blir gjort riktig for å få effekt. Og hopp gir spenst og muskler. Bare husk at i dansing jobber du kun med egen kropp og derfor ikke får store muskler, men lange muskler. Det er jo bare å se på profesjonelle dansere, de har jo superflotte kropper. Sexy mannlige dansere! Selv danser jeg stepp (Fred Astaire, hehe, med jern under skoene), får store leggmuskler og god kondisjon (fettforbrenning). I tillegg trener jeg dancearrobic og er svært fornøyd med effekten.
LilleMy28 Skrevet 28. februar 2007 #11 Skrevet 28. februar 2007 Når en strekker armene ut f.eks. kan en gi en god skrekk...← Opps, det var skrivefeil, strekk skal det være
Gjest Kristin_ Skrevet 1. mars 2007 #12 Skrevet 1. mars 2007 Jeg kan ikke snakke for hele befolkningen, og jeg kan fortelle om mine egne erfaringer hva vekttap angår. Jeg er en av de som gjerne prøver alt en gang, når det gjelder å gå ned i vekt. Jeg har prøvd å bare spise proteiner og fett, jeg har prøvd å løpe timesvis i uken, jeg har prøvd å spise ingenting, og med stort sett de samme resultatene, at jeg enten ikke gikk ned et gram eller bare smalt rett opp igjen. Jeg hadde prøvd aerobictimer, og for min del ga det meg ingenting (på vektfronten, kondis ble bedre og sånne ting men rent estetisk). Styrketreningen var for lett til å gi noen nevneverdig oppstrammende effekt, og det slo meg at jeg så en del overvektige jenter som gikk til disse timene i måned etter måned uten å øyensynlig gå ned et kilo, så jeg prøvde noe annet. Jeg begynte å trene styrketrening med vekter 4-5 ganger i uken, og plutselig hadde jeg gått ned nesten 8 kg og 2 klesstørrelser. Man må for all del ikke forkaste en trening man liker fordi man leser et sted på internett at det ikke er effektivt. På treningsfronten gjøres det forskning hele tiden, og til dels med motstridende resultater. Når det gjelder trening og kosthold og hva som fungerer og ikke fungerer, er det en ny fasit hver uke. Det vi vet er at aerob trening gjør gode ting for hjerte- og karsystemet vårt. Mange synes det gir dem mer overskudd, og det blir frigjort endorfiner som gjør oss gladere og lettere til sinns (i hvertfall når man trener hardt). Det kan selvsagt være noe i at det ikke er like effektivt som andre vekttapsmetoder, men det er godt for kroppen og hjertet vårt. Dessuten tror jeg at resultatene på aerob trening ligger mye i hva du gjør utav det. Jeg tror ikke at å dasse på en crosstrainer i 20 minutter forbrenner noe særlig fett eller gir noe nevneverdige resultater, men full fres på en aerobictime må da gi en viss effekt, i hvertfall hvis man ikke gjør som mange når de begynner å trene, å overkompensre for treningen med mat Om du vil være på den helt sikre siden, er det jo bare å trene styrketrening en gang iblant.
Gjest Hilde K S Skrevet 1. mars 2007 #13 Skrevet 1. mars 2007 Aerobic fungerer fint som bruk til vekttap og kondisjonsøkning, så lenge du trener ofte nok og hardt nok. Man forbrenner flere kalorier på å jogge en halv time enn man forbrenner på aerobic i en halv time. Jogging skal visst være det mest gunstige i forhold til fettforbrenning. Synes å huske at det kom av pulsnivået? Ja? Personlig synes jeg aerobic er mye gøyere enn jogging.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå