Gå til innhold

Hva ønsker dere dere i bryllupsgaver???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal begynne på ønskelista, men vet ikke hva. det eneste vi har bestemt er servise og glassene.... Hva ønsker dere dere??? Vi har bodd sammen noen år og klarer ikke helt å finne ut hva vi trenger og ikke trenger... Så vi trenger tips....

Samtidig så lurer jeg på når legger dere ut listene? sendere dere dem ut til gjestene, eller ber dere dem ta kontakt med foreldre, det er jo tross alt ikke alle som har pc....

Håper noen kan hjelpe...

Nikki

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter litt med det samme.........

........men i tillegg til glass og servise skal vi ønske oss bl.a. bilder/kunst, ulike ting fra "menu" og "bodum", gavekort på møbelbutikk, samt utvide vår hardangerbestikk- samling. Kom visst ikke på så veldig mye jeg heller, men håper jo på at noen gir kreative, personlige gaver.

Vi kommer til å gjøre ferdig gavelisten før vi sender ut innbydelser. På Christiania glassmagasin får du små kort til å sende med innbydelsene; noen synes jo det e "upassende", men jeg tror egentlig bare det forenkler gavehandlinga for alle; både oss og foreldre (som måtte holdt orden på listene/ta telefoner for å fortelle hvor listene ligger osv..), og ikke minst for gjestene.

Lykke til med ønskelisten!!

Skrevet

Hmm... vi har ikke bodd sammen før, så vi trenger jo en del da...

Men vi kommer også til å ønske noen 'utradisjonelle' ting:

-brannskap (til oppbevaring av negativer etc.)

-telt

-soveposer

-store tursekker

...og så kom jeg ikke på mer... :D

Men vi ønsker oss IKKE store ting, som hvitevarer o.l, for vi kommer til å bo i leid leilighet de første årene, og da er det ikke noe særlig rom for oppbevaring... Hehe...

Når det gjelder 'distribusjon' av ønskelisten, kommer vi til å gi den til begge foreldreparene + forloverne. Kommer ikke til å legge den ut på butikker - har aldri helt blitt fortrolig med den skikken...

Skrevet

Vi har bodd sammen et par år, så vi har litt. Men vi kommer til å sette opp en ønskeliste på Christianina Glassmagasin og sende med "visitt-kort" med innbydelsen. Søsteren til sambo giftet seg i august og de hadde de kortene. Det ble tatt veldig godt imot blandt gjestene. Da fikk de en veiledning på hva brudeparet ønsket seg.

Vi kommer til å ønske oss;

:hjerte: Bondemønster serviset (til kjøkkenet)

:hjerte: Boller

:hjerte: Vaser

:hjerte: Stor kaffemaskin som lager forskjellig kaffe

:hjerte: Kjøkkenmaskin (det vet vi at vi får av mine foreldre)

:hjerte: Sølvtøy

Kommer ikke på noe mer, men vet det er en del :ler:

Skrevet

Vi har begge bodd hjemmefra siden syttenårsalderen så vi har absolutt ALT vi trenger av husgeråd....

Men vi har nytt hus og trenger for eksempel parkett til en hel uinnredet kjeller, og plank til å bygge utebod...

Litt utradisjonelt kanskje....

Også vil vi ha peis.....

Skrevet

PENGER!

Vi kommer til å bruke opp alle sparepengene, skattepengene og feriepengene, så vi ønsker oss penger til å ha på konto i bakhånd til uforutsette ting... Veldig uromantisk og kjedelig, men vi bør jo ha litt i bakhånd da... Regner med at det er først og fremst foreldrene våre som gir oss det, og at de fleste andre vil gi noe mer spesifikt. Så vi ønsker oss:

-sølvtøy

-hardangerbestikk

-servise

-kunst på veggene

+ flere ting som vi kommer på etterhvert...

Skrevet

Vi har slitt litt vi også men til slutt kommet fram til noe. Mange ting er nokså kjedelige og tradisjonelle gaver, men veldig greit å ønske seg i brysllupsgave:

gavekort til kjøp av div. møbler

Hjelp til opp-pussing (i form av materialer og arb.kraft)

Kunst / bilder

service og bestikk (men har ikke bestemt oss for hvilke)

Nytt sengetøy og hodeputer

Stelton Kaffekanne i Stål

Kakespader/kakefat

Kofferter

Skrevet

Takk for alle tips. Er det flere der ute som har gode ideer så gjerne fortell... Trenger alle tips vi kan få. :)

Skrevet

vi også har litt problemer med dette, for vi har alt. Og nå når vi flytter inn i ny leil så har vi liksom fått en del da. Men det jeg tenkte på at vi kommer til å ønske oss er:

*servise

*bestikk

*glass

*kunst

*gavekort på møbler

*kjøkkenmaskin

*coffeemaker (sånn tøff en vi kan lage gooood kaffe på)

*sengetøy, er så glad i nytt sengetøy at det ville gjort meg utrolig glad om vi fikk.

*gode varme pledd

*brannsafe til gull og negativer.

*spisebord

*duker til bord

*ååh så ønsker vi oss skikkelig go'stoler

*reiser

*penger til oppussing av bad (DET er dyrt det)

*turutstyr

Tja jeg tror ikke jeg kom på noe mer nå. Men det ble jo en bra liste da...

Lykke til !!

Klem fra Magnhild :vinke:

Skrevet

Vi ønsker oss INGENTING :-?

Vi har bodd sammen i over 7 år når vi gifter oss, og vi har mer enn alt føles det som. Så vi ønsker oss ikke bestikk, glass, servise etc. Ei heller hvitevarer eller andre store ting. Bortsett fra kjøkkenmaskin, men det får vi fra svigerfar med kone.

Vi har til nå sagt til alle at vi ønsker oss penger. For vi skal bygge på huset neste år - helst uten å ta opp lån. Da vil vi heller bruke gavene våre på det. Synes det er mer "vettugt" enn å fylle opp skap med servise vi sjelden bruker.

Skrevet

Jeg har sagt fra til venner og famile at vi ikke vil ha tradisjonelle gaver naar vi gifter oss. Vi onsker derimot gaver i form av stotte til fadderbarna vaare i diverse U-land, og til a bedre fremtiden til gatebarn jeg stotter.

Famile og venner forstaar ikke hva som er "galt" med meg, men sa at det var greit om det var dette jeg ville. Og de fleste sa seg villige til aa gi en gave paa denne maaten.

Jeg gjor slettes ikke dette fordi jeg tror jeg er bedre enn andre, eller av andre egoistiske aarsaker. Det foles rett og slett riktig for meg! Jeg synes vi omgir oss med alt for mange materielle ting allerede, og dette betyr veldig lite for meg. Har jeg ett middags-servise greier jeg meg med det! Istedenfor aa la ting stove ned i skapet, har jeg valgt aa onske meg en "humanitaer bryllupsgave."

Ellen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...