Mrs B Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 På hvilken side av far (eller den som skal gå opp med bruden) skal bruden gå opp? Samme side ned??
Mies Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Vel, i følge noen tråder jeg har sett tidligere så avhenger visst dette av stedet du bor på. Vi har fått høre fra vår prest (Osloområdet) at bruden går på sin fars (om det er han som følger) venstre side opp, og sin brudgoms høyre side ned. Noen refererte tidligere til at hos de så var det vanlig at hun gikk på sin fars høyre side opp og mann høyre side ned. Det vanlige når man går polonese ol er at en kvinne går på den høyre siden av den mann som følger henne. Velg det som passer dere best :D
Knøttet Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 I en brosjyre angående vielsen som vi fikk av kirken står det at faren skal gå på brudens venstre side. Dette gjelder i hvertfall i min kirke Det stod ikke noe om hvilken side han skal gå ned igjen,men skal ikke brud og brudgom gå sammen ned igjen da ?
Mrs B Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2007 Jo brud og brudgom går selvsagt ned sammen!
Gjest Gjest 1 Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 I en brosjyre angående vielsen som vi fikk av kirken står det at faren skal gå på brudens venstre side. Dette gjelder i hvertfall i min kirke Det stod ikke noe om hvilken side han skal gå ned igjen,men skal ikke brud og brudgom gå sammen ned igjen da ? ← Faren skal vel ikke gifte seg med bruden (sin datter). Derfor holder det at han blir med henne opp til presten og den blivende mannen. Han trenger liksom ikke bli med tilbake og holde i henne etter at ekteparet er blitt viet. Ektemannen tar på en måte over ansvaret derfra.
Mrs B Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2007 (endret) ? Hvem har sagt at far skal holde i bruden? Endret 26. februar 2007 av Brud
Gjest Gjest 1 Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 ? Hvem har sagt at far skal holde i bruden? ← Sorry da, tolket innleggene slik...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå