Gå til innhold

Har jeg uflaks eller


Gjest mata

Anbefalte innlegg

Jeg trengte ikke skrive handleliste. Sigaretter, avis og to pærecider...

Dessverre stod det en mann (tror jeg, men...glante ikke) foran meg i kassa med bare en liten handlekurv.

Jeg valgte bevisst å stå i kø bak en mann med en liten handlekurv...Men....

Den var jo stappfull av alt det minste man kan finne i en butikk, så jeg kunne like gjerne stilt meg inn i en annen kø..

Spør meg ikke om hva det minste man kan kjøpe i en matvarebutikk er, en handlekurv i en vanlig dagligvarebutikk er, for jeg spionerer ikke...

Hvordan fikk han plass til alt dette i denne kurven???

Men jeg er nysgjerrig for:

hva er det minste man kan kjøpe som består av cirka 30-50 handlevarer og som får plass i en handlekurv? Og som også er sunn mat, altså ikke godteri, ingen magasiner, dvd, tamponger, bare mat...

Jeg ble så lei at jeg kjøpte fire smågodt til han og ga dem når jeg var ferdig å pakke ned avisa mi...

Jeg fikk et smil tilbake, greit for jeg kjøpte dem bare fordi jeg følte at jeg var utålmodig der jeg sto i kø...

Utålmodig uten å være sint (jeg ble og er enda nysgjerrig, hvordan fylle en handlekurv (ikke vogn) med så mye uten at det er en slik haug med varer som ramler ut...

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kunne jeg sikkert klart. Et rundstykke, et par suppeposer, yoghurt, gjær, krydder, leverpostei, vakumpakket pålegg, pizzafyll, ost, smør, røykelaks, kjøttdeig... Alt dette og mer til kunne jeg lett få i en handlekurv. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No offense, men jeg blir alltid fascinert av at enkelte mennesker alltid blir så irriterte over å stå i kø i butikken. Hva med å beregne bedre tid? Selv om man står i kø, synes jeg alltid det går fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jeg irritert, jeg hadde litt dårlig tid og han fikk smågodt av meg og et kjapt smil mens han måtte pakke maten sin inn i posen. Jeg hadde det travelt der og da, men jeg ble ikke irritert. Han fikk meg jo glad, for han hadde et pent smil, og dessuten tok han i mot godteriet jeg ga til han uten et ord.

Jeg var irritert fordi jeg hadde dårlig tid, ikke pga han.

Dessvere var han ikke min type selv om han er ungkar (jeg er ikke nysgjerrig, leser avisa mens jeg står i kassakøen osv)¨

Hnm jadda, jeg er svært obervant til å være lite nysgjerrig (har ikke usynlighetskappe, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg har en generalisering om kassakøer, og det er at de korteste køene ofte er de som tar lengst tid.

Dessuten, hvis man stiller seg i en annen kø fordi den første ikke gikk framover, går den nye køen minst like tregt, samtidig som den første køen plutselig skyter fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en generalisering om kassakøer, og det er at de korteste køene ofte er de som tar lengst tid.

Dessuten, hvis man stiller seg i en annen kø fordi den første ikke gikk framover, går den nye køen minst like tregt, samtidig som den første køen plutselig skyter fart.

:ler: Den generaliseringen er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det minste man kan kjøpe som består av cirka 30-50 handlevarer og som får plass i en handlekurv? Og som også er sunn mat, altså ikke godteri, ingen magasiner, dvd, tamponger, bare mat...

Mat og mat, men vil man være kunden fra helvetet drar man til en stor butikk og hiver alle de små flaskene med konditorfarge og essenser ned i en kurv og blander godt. Er man heldig får man med seg virkelig mange og har alle litt forskjellig pris så de må registreres inn en etter en. Det ultimate må være om strekkoden ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han mannen hadde kjøpt seg lørdagsgodis som besto av tyggegummi og kjærlighet på pinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køer er noe vi alle opplever. Enten det er kassakø eller alle de 100vis av køene vi ender opp i noen ganger.(Tenk på hvor mange køer det egentlig finnes)

Men hvorfor ergre seg? Det går ikke fortere av det, blir bare mer utrivelig i vente tiden. Så det med godteriet og smilet var en fin ting i dette tilfellet.

Bruk ellers gjerne køtiden til å tenke hyggelige tanker, selv om en har dårlig tid. Det er mulig, bare prøv. Og husk smilet, det er en undervurdert grimase ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køer er noe vi alle opplever. Enten det er kassakø eller alle de 100vis av køene vi ender opp i noen ganger.(Tenk på hvor mange køer det egentlig finnes)

Men hvorfor ergre seg? Det går ikke fortere av det, blir bare mer utrivelig i vente tiden. Så det med godteriet og smilet var en fin ting i dette tilfellet.

Bruk ellers gjerne køtiden til å tenke hyggelige tanker, selv om en har dårlig tid. Det er mulig, bare prøv. Og husk smilet, det er en undervurdert grimase ;)

:) pluss ikke kjeft på den i kassa for at det er kø, da blir de bare mer stresset og gjør flere feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...