Gå til innhold

- Mye snø,,,,


pusejenta

Anbefalte innlegg

Her i Kr.sands området laver det ned............ Og jeg står mer eller mindre innesnødd fordi det ikke er plass til snøen. Bussene er innstilt pga veiene. Så jeg kommer meg ingen plass.

På mandag hvis forholdene ikke har endret seg får jeg problemer med å komme meg til jobb. Taxi blir ganske dyrt og da går mye av dagslønna opp i spinninga.

Så hva gjør jeg? Er det mitt ansvar å komme meg på jobb? Det lønner seg absolutt ikke i forhold til hvor mye taxien koster...............

Har aldri opplevd lignende med snø..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er ditt ansvar å komme deg på jobb, om du så må stå opp tre timer tidligere for å komme dit.

Hvis busstrafikken er innstillt kjører drosjene vel heller ikke, så hvis jeg var deg hadde jeg tatt kontakt med arbeidsgiver i god tid og avtalt evt. avspassering/feriedag eller annen løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er ditt ansvar å komme deg på jobb. Arbeidsgiver bryr seg lite om hvordan du kommer deg dit, bare du kommer. Dersom du har kontorarbeid, vil du vel sikkert kunne jobbe inn igjen manglende timer i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes plogbiler (her kjører de unødvendig mye og mest på natten så det nesten er umulig å sove).

Hvis en taxi kommer seg fram på mandag når du skal på jobb, så går også bussen for da er jo veiene ryddet for snø... Det er ditt ansvar å komme deg på jobben, men hvis veiene er stengt pga uvær, er det jo umulig og ikke lenger ditt ansvar. De kan kanskje kreve at du burde gått på ski til jobb, men det er litt mye å forlange. (Jeg kan ikke gå på ski, i alle fall ikke hvis det er tre mil til jobb...)

Har de ikke plogbiler på sørlandet?

Nei, de har kanskje ikke så mange for det er jo sjelden det kommer så mye snø der, men likevel...

Her i byen er problemet omvendt. Den femte plogbilen kjører forbi på under ti minutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip situasjon dette herre......... æsj!

Det er vist ikke buss trasene som er problemet men rundkjøringer, kryss osv....

Så blir spennende dette her :) Lite kunder på jobb med dette været, de fleste ringer og avbestiller timen for service på bilene sine.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med meg å! Jeg ksal på jobb senere i dag, men jeg blir heldigvis kjørt av sambo (som har militæraktig bil med kjetting på hjulene så vi kommer fram)

Men det kommer jo ikke til å skje noe på jobb for det er jo ikke noen andre osm kommer frem. Dessuten kan det være lurt å bestille drosje til jobb på mandag i morgen eller noe sånn. Skal vedde på at du må sitte 45 min i telefonkø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...