Gå til innhold

Noen hardcore horror fans her?


Sniff

Anbefalte innlegg

Etter å ha pløyet meg gjennom ichi the killer, last house on the left, cannibal holocaust, Visitor Q, salo og mange flere, vil jeg kalle meg selv temmelig hardfør. Har ennå ikke truffet jenter som har samme type filminteresse som meg. Det verste de ser er liksom the grudge og ligenende. Jeg sovner av sånne type filmer, seriøst!

Sær smak? hehe, kanskje det.

Den eneste filmen jeg ikke tror jeg tør å se er men behind the sun. Her blir bl.a en katt spist levende av rotter...altså virkelig spist levende av rotter! Stakkaren ble ofret for "kunsten".

Det jeg egentlig lurer på er om det finnes andre hunkjønn der ute som har sett noen av disse filmene, og hvis noen hadde sett men behind the sun og fortalt meg hvor ille den egentlig er. Hadde også vært supert med anbefalinger av andre filmer på samme nivå hvis du kan putte det slik. In a glass cage blir vel neste jeg skal se, men det er kjipt jeg må bestille den fra utlandet. Du får den visst ikke i norge :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha pløyet meg gjennom ichi the killer, last house on the left, cannibal holocaust, Visitor Q, salo og mange flere, vil jeg kalle meg selv temmelig hardfør. Har ennå ikke truffet jenter som har samme type filminteresse som meg. Det verste de ser er liksom the grudge og ligenende. Jeg sovner av sånne type filmer, seriøst!

hm - eg har sett dei fleste filmane du snakkar om her (men ikkje glass cage el behind the sun), likevel sovnar eg ikkje til "jentefilmer" som the grudge. Eg vil uansett ikkje sette dei i same sjanger.

Eg er veldig glad i makabre filmar som Salo, Cannibal holocaust etc, men det er ikkje noko ein blir skremt av, eller skvett, eller skummelt. Det er meir fascinerande og interessant, i mi meining, enn direkte horror (kva er eigentleg definisjonen på ein horrorfilm? kor går grensa til splatter, i enkelte tilfelle?). Så eg klarar ikkje å samanlikne dei :)

Ja takk begge deler!

PS: du bør sjekke ut regissøren Jörg Buttgereit, om du ikkje kjenner til han frå før (spesielt Nekromantik 1 og 2 og Schramm). Eg digger filmene hans, men dei kan vere vanskelege å få tak i både her heime og ute i verda.

Endret av Badlands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! de filmene skal sjekkes ut. Nei, enig i at salo og cannibal holocaust ikke direkte kan plasseres i horrorsjangeren. Spesielt ikke salo. Jeg vil nok heller se på den som en type (makaber) kunstfilm. Men de blir jo klassifisert av mange som horror/thrillere da, hvis du sjekker imdb.

P.s Okai, da..jeg sovner ikke til the grudge (skulle leke litt tøff :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze
[...]

Den eneste filmen jeg ikke tror jeg tør å se er men behind the sun. Her blir bl.a en katt spist levende av rotter...altså virkelig spist levende av rotter! Stakkaren ble ofret for "kunsten".

[...]

Iflg imdb er den kattescenen fake, egentlig det meste i den filmen. (se kommentaren helt nederst fra dragonmaster0303) Men brenningen av levende rotter var ekte.. ?

Uansett, ikke noe jeg ville spandert øynene på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hellraiser filmene er jo artige, selvom de blir litt splatter aktige til tider

Hellraiser-filmene kan sammenlignes med The Grudge, osv..

Tusen takk for filmtips. Syns og de fleste grøssere er ganske tamme, men hvor kommer den trangen til å se sånne makabre ting fra?

Leste litt om Men Behind The Sun nå. Vet ikke om jeg tør å begi meg ut på akkurat den.

Men The Last House To The Left skal jeg garantert få med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy

Den eneste filmen jeg ikke tror jeg tør å se er men behind the sun. Her blir bl.a en katt spist levende av rotter...altså virkelig spist levende av rotter! Stakkaren ble ofret for "kunsten".

Fy svarte, det der ble jeg jækli provosert av å høre!!! :frustrert: Ekle folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stor horror fan, men liker ikke så hardcore som deg. Har sett de fleste av de første filmene du snakker om, men det var i større grad fordi jeg er dedikert til sjangeren og tenkte at disse måtte ses av den grunn. Last house on the left led jeg meg igjennom, syntes den var grusom. Hadde hørt mye om filmen på forhånd, men ikke hvor livaktig mange av scenene var. Voldtektsscenen der er noe av det verste jeg har sett på film. Canibal holocaust var jeg mer forberedt på, og så vel halve filmen fra baksiden av sofaputen midt på høylys dag.

Så jeg er en jente som gjerne ser disse filmene, fordi de liksom må ses da de er en å spesiell del av sjangeren at man ikke kan gå glipp av de, men jeg liker dem ikke akkurat. Ikke fordi jeg tenker IIK så skummelt, men ser ikke poenget i så nyte noe så makabert. Jeg digger skremmende filmer, men ikke groteske filmer. Jeg er heller ikke særlig fan av asiatisk skrekk, heller ikke remaken av disse, men "A tale of two sisters" liker jeg veldig godt. Gi meg filmer som Rosemary's baby, Suspiria, Carrie, The Omen, Romeros tidlige dead triologi etc så er vi inne på min type skrekk.

Men nå har jeg ligget litt på latsiden på skrekkfilmfronten, og det har gått mest i annen film lenge, så nå må jeg vel ta play for meg å kjøpe inn en del nytt.

Vil forresten anbefale skrekkfilm.com for horrorfans. Mye å lære inne på det forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stort sett for pysete til å se sånne filmer, jeg, men kjenner jo til dem og har sett noen. Har også kjøpt Suspiria som jeg skal psyke meg opp til å se i løpet av vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg imdb er den kattescenen fake, egentlig det meste i den filmen. (se kommentaren helt nederst fra dragonmaster0303) Men brenningen av levende rotter var ekte.. ?

Uansett, ikke noe jeg ville spandert øynene på..

Jeg håper virkelig den er fake :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente og digger grøssere.Men synes grøssere fra 70 tallet er tamt,hverfall de jeg har sett,syntes The Last House on the left var kjedelig.Grøsser filmer i dag har mye bedre utvikling innen effekter,så jeg liker filmer som Hostel,Saw triologien,texas chainsaw massacre(remake),House of wax,Dawn of the dead(remake).

Men er også fan av Halloween,Jason,Freddy,de er kule filmer.

Liker godt splatter filmer som Braindead.

Og selvfølgelig klassikeren The Exorcist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ok, dristet meg til å se men behind the sun og kattescenen er desverre ekte :tristbla: . Jeg så den selv og er 99% sikker, dessuten har regissøren selv sagt det. Det ble også brukt et ekte lik i en scene :overrasket: . Jeg ble fysisk kvalm etterpå(eneste filmen som har fått meg skikkelig dårlig, grattis :ironi: ). Dog, det er lenge siden, men stakkars dyr. Den led leeeenge.

Uff for ikke å glemme rottene som ble satt fyr på i slutten av filmen, denne scenen var også ekte. Nekter å tro de hadde sånne effekter på 80 (?) tallet!!!!

Er nesten fristet til å lage en ordentlig debatt nå. Skal dyr virkelig måtte gå gjennom så mye dritt for at vi skal bli underholdt???

Hilsen forbanna sniff :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dristet meg til å se men behind the sun og kattescenen er desverre ekte :tristbla: . Jeg så den selv og er 99% sikker, dessuten har regissøren selv sagt det.

Så klart sier han det for da får han blest rundt filmen. Selv filmer som faces of death og Cannibal Holocaust har fått rykter på seg for å være ekte, og regissørene er ikke akkurat de første som dementerer slike rykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

syns ikke ichi the killer var så ille. men cannibal holocaust så jeg 1 gang og vil aldri se den igjen for jeg ble så kvalm. den var IKKE skummel bare ekkel. samme med salo. foretrekker mer subtile skrekkfilmer som fucker deg i hodet og kryper under huden på deg og du tør ikke se den på høylys dag en gang. det er ikke hva du får se som er skummelt men det som du ikke ser men som du føler (blair witch 1 og enkelte asiaskrekkfilmer). ellers kan jeg "anbefale" i spit on your grave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze
[....]

Er nesten fristet til å lage en ordentlig debatt nå. Skal dyr virkelig måtte gå gjennom så mye dritt for at vi skal bli underholdt???

Hilsen forbanna sniff :frustrert:

Syns det er verre at folk leier slike filmer og dermed støtter slike filmprosjekter økonomisk. For så å klage på grufullhetene.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er stort sett for pysete til å se sånne filmer, jeg, men kjenner jo til dem og har sett noen. Har også kjøpt Suspiria som jeg skal psyke meg opp til  å se i løpet av vinteren.

Dario Argento er genial:) satt igjen med en ekkel følelse etter denne filmen.

Canibal holocaust filmen er kanskje sterk kost for noen, men den er veldig interessant og har en veldig bra historie. verd å se:)

btw, hva er poenget med dette her?

Endret av Luzi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Cannibal holocaust var....kjedelig, eneste som var trist var når de skjærte den stakkars skilpadda opp for å ete den.

Salo var skrudd, men ikke skummel.

Har enda tilgode å se en skrekkfilm som er ekkel og som man ikke får ut av hodet med det første...og jeg har sett mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers kan jeg "anbefale" i spit on your grave.

Jaaa! Denne er kul. Eg digger filmar som dreier seg om å ta hevn, vigilante-filmar etc. Skikkeleg feel-good-film :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...