Gå til innhold

Hva skjer etter døden?

Eve Luna

Anbefalte innlegg

Om vi så skulle bli til for 150 000 år siden skal det vel en god del død og fordervelse til for at vi ikke skal være ja si 20 millioner mennesker på jorden for 2000 år siden. Jeg synes det var ganske opplysende da jeg fikk høre at i huler måtte Noahs etterkommere bo siden det ikke var dyrkbart etter vannflommen, men straks det var dyrkbart igjen gikk de ut av hulene

Selv viste Noah hvordan man dyrket siden han var jordbruker, så det gikk seg til ganske raskt, man trenger ikke millioner av år, og masser med feildateringer, nedhysjinger av dateringer som ikke passer. Teorier utifra noen få knokler, jeg har søkt på bilder av dinosaurskjellett og finner ikke noe særlig annet en konstruksjoner av hva de kunne sett ut som. Vis meg en god side med bilder av hele dinosaurer med komplett skjellett uten uekte skjellettben som de bruker for å bygge resten av dinosauren sånn de tror den ser ut.

Hvis du går på google og skriver søkeordene "complete dinosaur" så kommer det opp ca 300.000 linker. Sjekk ut det, du. En god del av dem er forsåvidt linker til en bok som heter "the complete dinosaur", som jeg er sikker på at du vil finne interessant, men det er mange referanser til funn av komplette skjeletter også. Jeg gadd ikke se på mer enn de 20 første linkene.

Og så kan du jo kikke nærmere på dinosaursamlingen på Smithsonian The Smithsonian har iallfall en komplett T Rex, og sikkert enda noen flere.

Og hvis du søker med ordene "dinosaur museum" på Goggle, så dukker det opp 285000 linker som helt sikkert inneholder mer av det du etterspør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går på google og skriver søkeordene "complete dinosaur" så kommer det opp ca 300.000 linker. Sjekk ut det, du. En god del av dem er forsåvidt linker til en bok som heter "the complete dinosaur", som jeg er sikker på at du vil finne interessant, men det er mange referanser til funn av komplette skjeletter også. Jeg gadd ikke se på mer enn de 20 første linkene.

Og så kan du jo kikke nærmere på dinosaursamlingen på Smithsonian The Smithsonian har iallfall en komplett T Rex, og sikkert enda noen flere.

Og hvis du søker med ordene "dinosaur museum" på Goggle, så dukker det opp 285000 linker som helt sikkert inneholder mer av det du etterspør.

Hva f.. fant du på de 20 første linkene som var så overbevisende da, fant bare tegninger av dyra ikke bilder. Og desse dinosaurene på museum er ikke de ekte som er funnet, jeg skulle gjerne likt å sett et bilde av funn som i Jurasic Park, der de koster med en sminkekost vekk sanden så det hele dinosaurskjellettet kommer til syne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva f.. fant du på de 20 første linkene som var så overbevisende da, fant bare tegninger av dyra ikke bilder. Og desse dinosaurene på museum er ikke de ekte som er funnet, jeg skulle gjerne likt å sett et bilde av funn som i Jurasic Park, der de koster med en sminkekost vekk sanden så det hele dinosaurskjellettet kommer til syne.

Det er nok heller mer som ved funnene av Pliosaurus på Svalbard for et par år siden. Det er jo gamle greier, og ofte er de veldig skjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tror på vitenskaplig fremskritt, så ligger det i kortene at ny kunnskap tar plassen til gammel. Men ikke fullstendig. Ta nå Darwin, f.eks. Det var mye han ikke hadde forutsetninger for å vite. Men han skjønte at det var variasjon mellom individer, og han visste at noen forskjeller er arvelige. Koblet sammen med to andre forutsetninger, nemlig det at alle arter produserer mer avkom enn hva om kan vokse opp, og at de best skikkede har best sjanse for å formere seg, blir det til grunnlaget for evolusjonsteorien. Dette er 150 år siden, og mye har skjedd siden det. Men grunnlaget for evolusjonsteorien er ikke rokket ved. Grunnideen står der, og er ikke blitt avkreftet av all den forskningen som har fulgt siden. Den er bare raffinert.

Du vil ha klarhet, sier du? Bevisene er der for dem som vil se dem. Jeg har prøvd flere ganger å legge ut linker til deg med henvisninger til slike ting. Du får lese en biologi-bok, om det er så at du vil ha klarhet.

Eller enda bedre, les "Om artenes opprinnelse" av Darwin selv. Da får du et lynkurs i vitenskaplig metode i samme slengen. Darwin eren av de grundigste empirikerne vi kjenner, og han begrunnet hver eneste liten del av sin teori med et vell av observasjoner og fakta.

:)

Er kommet godt igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mari_*

Hei!!!

Synest dette med døden er veldig spennende (missforstå meg rett)...

Har lest boken "Den dagen jeg døde". Tror på hvert ord som er skrevet der. Kjøp den på en bokhandel og les den. tror du vil finne ro etter å ha lest den. Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!!

Synest dette med døden er veldig spennende (missforstå meg rett)...

Har lest boken "Den dagen jeg døde". Tror på hvert ord som er skrevet der. Kjøp den på en bokhandel og les den. tror du vil finne ro etter å ha lest den. Lykke til!! :)

Takk for tipset, men jeg for min del er allerede død.

Og har derved funnet roen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er INGEN som vet hva som skjer etter døden.

Slå deg til ro med at det finner du ut når du dør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men troen er full visshet om det en ikke kan se.

Ja man kan tro hva man vil, men ingen vet med sikkerhet. Og derfor orker jeg ikke gå rundt å bekymre meg og spekulere i hva som skjer når man dør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan tro hva man vil, men ingen vet med sikkerhet. Og derfor orker jeg ikke gå rundt å bekymre meg og spekulere i hva som skjer når man dør...

Neida.. i og for seg greit nok det. Ingen vits i å bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det skjer noen ting. Jeg tror ikke engang på sjelen så …

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...