Gå til innhold

Pleier dere å ha problemer med jetlag?


gard

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også reist en del, og har aldri hatt problemer med det. Man blir selvfølgelig sliten av en lang reise, og man er selvfølgelig litt i utakt med døgnet på det nye stedet, men ikke på en sånn måte at jeg vil aklle det jetlag. Om man passer på å ikke sove på dagtid den første dagen går det som regel bra er min erfaring. Det er også greit å få en "natt" på flyet, uansett hvordan det er i forhold til tida på stedet man kommer til, med unntak av når man kommer frem sent på kvelden.

Så litt på den artikkelen om jetlag, og synes mange av tispene der var litt selvfølgelige, så det er kanskje derfor jeg sjelden har problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet skikkelig i høst med å snu døgnet tilbake til norsk tid ( om det er det de mener med jetlag...). Etter å ha kommet tilbake til Norge etter ca 1 måned på amerikanske kontinentet så gikk det sikkert 3-4 uker før jeg greidde å legge meg noe tidligere enn 02-03-04 på natta....

Endret av MiniMjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med jetlag hver gang jeg reiser mellom Norge og Australia. Det tar en uke å omstille seg uansett hvilke forhåndsregler jeg tar. Jeg har lært meg å leve med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Har bare reist én gang hvor dette var aktuelt, og da sleit jeg en uke etter at jeg kom tilbake til Norge. Hadde store problemer med å sove og gikk rundt som en zombie. Jeg tåler generelt søvnforstyrrelser dårlig. Å reise fra Norge til USA gikk veldig greit. Bare litt småtrøtt, men den veien skal jo også være lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke problemer med dette. "Tvinger" meg selv til å følge det landet jeg er i sin døgnrytme med engang og da går det bra. Vi våknet riktingnok ved 5 tiden de første dagene vi var i usa i høst, men det gikk greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare opplevd jetlag èn gang (eller to, da jeg reiste tilbake også), men syntes det bare var et problem det første døgnet, eller kanskje de to første. Klart det er upraktisk om man skal på helgetur til New York, men om jeg først reiser halve jorda rundt så ønsker jeg å være der lenger enn noen få dager. Og da går det seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise
Pleier dere å ha problemer med jetlag?

Da jeg kom tilbake fra USA så tror jeg at jeg holdt på i alle fall tre dager for å snu døgnet tilbake :P var jo så vant med døgnet der etter å ha vært der i to uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har hatt skikkelig jetlag begge gangene jeg fløy østover! (fra statene og til østen) Jeg brukte et par dager for å komme meg igjen... Andre veien derimot har jeg ingen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sover ikke skikkelig på noen dager, om flyturen var lang.

Har oxo problemer med at føttene hovner sinnsykt opp. Bruker støttestrømper , men til liten nytte.

Fikk noe mot dette på ett apotek i Bangkok men torde aldri å ta dem. Så ikke konturen på foten, bare en kneskål og tykke tær.

Jeg er tynn og til vanlig har jeg spisse ankler osv...3 dager før det gikk ned...Huff, var redd når jeg gikk i gatene, følte jeg måtte hvile de oppover veggen så de ikke skulle sprekke som en pølse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja, jeg sliter veldig. Er nettopp kommet tilbake fra Sydney, og strever fortsatt etter fire dager på moder jord, med å holde meg våken om kvelden. Men våkner gjerne ved 3-4 tida om morningen.

I tillegg er mye annet ille etter en sånn reise: fordøyelsen stopper opp, jeg blør neseblod pga. tørr luft i flykabinen, jeg hovner opp i beina og får muskelsmerter etter å ha sittet vondt i 30 timer. Jeg har suselyder i hodet, omtrent som når aircon i flykabinen durer i vei. Hodepine, ekstrem trøtthet, tørre øyne osv.osv.

Det rare er et jeg knapt har problermer ved reise østover, bare vestover. Helt motsatt av "boka" altså....

Men jeg hadde et fantastisk opphold i Sydney, og hadde ikke villet være det foruten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...