Gå til innhold

Refleksvest for alle


Trailer'trash

Anbefalte innlegg

Er du mora hennes? Kanskje hun skal få lov å velge helt selv på hvilket nivå hun vil ligge på suicidal-skalaen. Selv ligger jeg helt på bunnen. Hvorfor går dere ute i veien? For å vise fram refleksvestene? Det kjører ikke biler på fortau, og en har da hørsel for å høre når det eventuelt skulle dukke opp en bil.

det må være lov å kunne si sin ærlige mening når folk ikke tenker seg om to ganger.

og nei, vi kjører ikke "på fortau" som du sier men nå som føret er som det er så beveger svært mange fotgjengere seg ut i veibanen hvor det i det minste er brøytet.

legg da til de mer og mer vanlige musikkproppene i ørene eller noe i den dur så har du et eksempel på årsak til at fotgjengere ikke hører bilisten.

men uansett... en fotgjenger som ikke "bruker hue" og kler seg så h*n synes gir meg null mulighet til å kjøre såkalt aktpåverdig for JEG SER DE JO IKKE !

jeg synes faktisk ikke folk skal "få velge nivå på suicidialskalaen" når det gjelder dette punktet for selv om fotgjengeren ikke tenker så er det jeg som bilist som for skylden samme faen.

ergo.... påbudt refleksvest på ALLE fotgjengere, påbudt refleksbånd/vest på hund/katt og påbudt med vest/fortøy/beinreflekser/refleksdekken/hjelmrefleks/hodelagsrefleks på hest og rytter

Endret av minienthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"har du hørt om den nye regelen om refleksvest i bilen fra 1. mars? eg synnst da e heilt teit at me må KJØRA med refleksvesten på, eg komme vertfall ikkje te å gjera da".

.......

ser for meg hu kjeme kjørandes med refleksvest på seg midt på dagen

Jeg er ikke din superblonde venninne, men jeg gjorde faktisk det her om dagen - kjørte med vesten på altså. :ler: Hadde hatt litt problemer og vært ute og luftet meg med varseltrekanten. Da bilen var kjøreklar igjen og varseltrekant var hentet inn, så gadd jeg rett og slett ikke kle av meg vesten så jeg kjørte resten av veien hjem med den på.

Føler meg ikke akkurat vakker.. Ser veldig "på joggetur" ut synes jeg..

Og når jeg da kan "påkle meg" massevis av refleks uten å måtte ha refleksvest, så synes JEG det er et bedre alternativ for MEG.. :)

Er enig i at refleksvester ikke er direkte vakre og synes vel også at det blir lovlig mye påbud hvis de skal påbys brukt. Hvis det virkelig ble et marked for refleksvester så kunne de kanskje gjøres litt "kulere"? Da sykkelhjelmpåbudet kom så kom det også en del sprekere hjelmer på markedet.

Bruker forøvrig selv som regel vest dersom jeg er ute og går langs veier der det ikke er gang- eller sykkelsti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurora Vaniljesaus
Bruker forøvrig selv som regel vest dersom jeg er ute og går langs veier der det ikke er gang- eller sykkelsti.

Det blir noe annet. Da jeg bodde "langt på bygda" gikk refleksen på når jeg skulle ut å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurora Vaniljesaus
har du litt tykke klær på deg så kan stripsene "forsvinne inn i stoffet" når du beveger deg og da er du jo like langt.

poenget med vest er at de sitter utenpå klærne og du slipper den risikoen.

Det brede båndet jeg har på tvers av mage/rygg forsvinner på ingen måte inn i klærne.

Jeg har ingenting i mot at folk går med refleksvester, men jeg prøver bare å forklare at det finnes andre måter å "reflesifisere seg" ;) enn å ta på seg en vest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker forøvrig selv som regel vest dersom jeg er ute og går langs veier der det ikke er gang- eller sykkelsti.

Jeg også. Har bodd både i siviliserte strøk med fortau, belysning og "trygge" overganger, og på bøgda, og ser vel ikke helt behovet for å måtte gå med refleksvest i byen. Når det er mørkt pga mørketid og manglende snø er trafikkbildet i byen uansett forvirrende og rotete pga gjenskinn på asfalten og mange lyskilder (andre biler, vinduer, gatelys, skilt) - vil det egentlig hjelpe så mye om man går med refleksvest? Det viktigste her er etter mitt syn å innse at man ER veldig lite synlig under sånne forhold, og ikke (som fotgjenger) stå på kravet om å kunne bråsvinge over veien uten å se seg for... Og vente med å gå over, selv på grønt lys, til eventuelle biler faktisk har stoppet. Men hvis man blir mye mer synlig med refleksvest, så ok. Jeg er ikke bilist, så har ikke erfaring annet enn som passasjer og fotgjenger.

Langs veier uten gangfelt og/eller belysning bruker jeg alltid refleks, og ofte refleksvest. Det som er dumt med vesten er at det kan være lett å glemme den. Men i vinter har jeg hatt en i veska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brede båndet jeg har på tvers av mage/rygg forsvinner på ingen måte inn i klærne.

da vil jeg veldig gjerne vite hva slags bånd du bruker for den personen jeg holdt på å kjøre på i går kveld brukte også et "bredt bandolær" på overkroppen som ikke hjalp noen ting pga klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest 1

Alle burde ha på sykkelhjelm og refleks når de er ute og reiser, sitter på fly, sykler, går, spaserer, jogger eller generelt sett bare skal ut og gå. Hvorfor? Fordi det kan skje noe. Nordmenn burde overse det kule og heller være fornuftige og redde liv: kanskje vi kunne lære opp spanjoler, franskmenn, tyskere, briter, dansker og sveitsere at også de burde ha på sykkelhjelm og refleksvest hver gang de skal ut av hjemmets dør, for eksempel når de skal handle? Det hadde vel vært flott! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurora Vaniljesaus
det må være lov å kunne si sin ærlige mening når folk ikke tenker seg om to ganger.

Er JEG den som "ikke tenker seg om to ganger"?? :overrasket:

Jeg som faktisk bruker refleks.. Og mengder av det også..!

Hva med å styre noe av denne irritasjonen over på folk uten refleks i steden.. ? Bare en ide.. ;)

Suicidal.. meg??? :ler: Overnervøs og "selvlysende" er vel mer beskrivelsen folk har hatt av meg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det virkelig mulig å ikke tørre å si til sin egen venninne hun er dum? Hvor er din ryggrad?

Jeg bruker forresten ikke refleks da jeg ikke går der bilen kjører.

nå blei nå eg så satt ut at eg ikkje visst ka eg skulle sei...

og hu for før eg i da heila fant ut ka eg skulle sei te noe så dumt.

og SÅ god venninne e hu egentli ikkje, meir ein bekjennt, så at eg ikkje sa noe bryr eg meg ikkje så mye om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Beklager, jeg skulle bare være ekkel. Jeg pleier heller ikke si til venninnene mine at de er dumme, det var ganske tøysete svart av meg.

(bare avogtil, når de virkelig slår på stortromma og spør "Hva er en brødrister? Eh eh? :sexy: ")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er JEG den som "ikke tenker seg om to ganger"??  :overrasket:

Jeg som faktisk bruker refleks.. Og mengder av det også..!

Hva med å styre noe av denne irritasjonen over på folk uten refleks i steden.. ? Bare en ide.. ;)

og som jeg har skrevet nå flere ganger, såkalte bandolær kan bli trykket inn i klærne, det var derfor jeg holdt på å treffe et menneske her om dagen.

på sommerstid eller når man går tynnkledd er de greie men ikke når man bruker tykke posete klær som de fleste gjør på vinteren.

det finnes utmerkede alternativer til de gule vestene som er laget av mer gjennomsiktig svart/grå mesh som sitter utenpå klærne så denne risikoen blir eliminert.

jeg er irritert på folk uten refleks og men det er ikke det tråden handler om.

Endret av minienthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurora Vaniljesaus
og som jeg har skrevet nå flere ganger, såkalte bandolær kan bli trykket inn i klærne, det var derfor jeg holdt på å treffe et menneske her om dagen.

Vel den personen var ikke meg. Og jeg er i alle fall synlig med min refleksbruk.. Hva nå enn du måtte ha bestemt deg for.. (og jeg går faktisk ikke med "store posete klær" i byen heller.. ;) )

jeg er irritert på folk uten refleks og men det er ikke det tråden handler om.

Tråden handler ikke om å irritere seg over at folk går med refleksbånd heller.. ;) Bare til opplysning.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går dere ute i veien? For å vise fram refleksvestene? Det kjører ikke biler på fortau, og en har da hørsel for å høre når det eventuelt skulle dukke opp en bil.

Dette har jeg også lurt på. Hvem er det som bare vandrer ut i gata når man både ser og hører biler komme? :ler: Jeg bruker ikke refleks, og hører på musikk når jeg er ute å går. Men jeg har musikken såpass lavt at jeg hører biler (og ser uansett frontlysene), og når de kommer tråkker jeg gjerne opp i snøfonna eller grøfta på sida for å unngå å bli kjørt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurven
Er du mora hennes? Kanskje hun skal få lov å velge helt selv på hvilket nivå hun vil ligge på suicidal-skalaen. Selv ligger jeg helt på bunnen. Hvorfor går dere ute i veien? For å vise fram refleksvestene? Det kjører ikke biler på fortau, og en har da hørsel for å høre når det eventuelt skulle dukke opp en bil.

ække fortau over alt søh!

skal man hoppe ut i grøfta hver gang man hører en bil a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Det gjør jeg, det er utrolig morsomt å kaste seg i snøen :-D Flere bør gjøre det nede på det glade sørland enn å syte over snøen. Nå var det riktignok et ektepar i refleksdress/vest/bånd/hengesak som kikket veldig rart på meg, men de var PWND fordi de gikk på gal side av veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hva er det med de som trer vesten over sete inni bilen? Eller legger det godt synlig i hattehyllen???

Det skal går raskt, og må være ved armlengden jo.

Ikke enkelt å dra av vesten ser det ut som, og ikke er det noe som er i umiddelbare nærheten heller. I hatthylla er det jo bare dødfødt å legge den.

Hvorfor puttes de ikke i hanskerommet???? :klø: :klø:

Sammen med vognkort, penn og våtservietter? Hva annet skal man ha inne der som gjør at men ikke får plass til denne vesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor puttes de ikke i hanskerommet???? :klø:  :klø:

Sammen med vognkort, penn og våtservietter?  Hva annet skal man ha inne der som gjør at men ikke får plass til denne vesten?

har verken hanskerom eller dørlomme. dvs jeg har hanskerom men når vognkort og servicemappa ligger der så er det fullt, får til nød puttet en cd inn der.

dørlommer eksisterer ikke.

henger dog ikke vesten over setet, den ligger i en ballsetet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...