Trailer'trash Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 I kjølevannet av påbudet om refleksvest i bilen, syntes jeg det burde bli påbud om refleksvest for alle fotgjengere som ferdes etter veien der det ikke er gang og sykkel vei. Kunne i verste fall spare i allefall 1 menneskeliv i året.! Og for den sak skyld så blir vi trafikanene lettere oppmerksomme på fotgjengere med vest selv på dagtid.
Merneith Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Som fotgjenger så må jeg si at jeg er VELDIG imot dette forslaget. Refleks ja, men refleksvest? Nei nei.
Helen Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Jeg bruker refleksvest når jeg er ute å går når det er mørkt. Ungene bruker også vester når de er ute om kvelden, utenom 15 åringen da....... Får ikke henne til å bruke vest for alt i verden, er flaut å bruke det i den alderen.
Trailer'trash Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2007 Som fotgjenger så må jeg si at jeg er VELDIG imot dette forslaget. Refleks ja, men refleksvest? Nei nei. ← Refleks er bedre en ingenting, Men den synes allikevel veldig dårlig særlig om det går noen på andre siden av veien med refleksvest. Særlig på mørke høst dager.
Gjest lurven Skrevet 23. februar 2007 #6 Skrevet 23. februar 2007 Som fotgjenger så må jeg si at jeg er VELDIG imot dette forslaget. Refleks ja, men refleksvest? Nei nei. ← refleksvester er ikke kule, men det ække tøft å værra dø!
minienthe Skrevet 23. februar 2007 #7 Skrevet 23. februar 2007 refleksvester er ikke kule, men det ække tøft å værra dø! ← siterer.... slenger med et påbud om refleksbånd på hund og katt og
Gjest niomi Skrevet 23. februar 2007 #8 Skrevet 23. februar 2007 refleksvester er ikke kule, men det ække tøft å værra dø! ← Signerer på denne. Fotgjengere er ikke veldig synlige med ett refleksbånd eller en dinglerefleks og ellers helt mørkkledd. Mer enn en gang i vinter jeg har kjørt med hjertet i halsen og full beredskap langs mørklagte veier.
Gjest Reven Skrevet 23. februar 2007 #9 Skrevet 23. februar 2007 Som fotgjenger så må jeg si at jeg er VELDIG imot dette forslaget. Refleks ja, men refleksvest? Nei nei. ← Du kan umulig ha sett forskjellen fra førersetet i en bil.
Trailer'trash Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. februar 2007 siterer.... slenger med et påbud om refleksbånd på hund og katt og ← Når du sier det, så har jeg tenkt over at Kjeledyr i noen tilfeller er flinkere enn eierene til å bruke refleks
c",) Skrevet 23. februar 2007 #11 Skrevet 23. februar 2007 siterer.... slenger med et påbud om refleksbånd på hund og katt og ← Syns jeg ser at jeg får på katta vår refleksvest - å at den blir på så lenge han er ute. Men ellers bruker både tobente og firbente her i huset refleksvest når vi er ute å går. Klart at vi synes mye bedre i mørket da. De som sier noe annet kan ikke ha sittet bak ett ratt før.
minienthe Skrevet 23. februar 2007 #12 Skrevet 23. februar 2007 Syns jeg ser at jeg får på katta vår refleksvest - å at den blir på så lenge han er ute. Men ellers bruker både tobente og firbente her i huset refleksvest når vi er ute å går. Klart at vi synes mye bedre i mørket da. De som sier noe annet kan ikke ha sittet bak ett ratt før. ← he he he, skrev jo bånd da jeg testet faktisk vest på katta mi, funket dårlig det gitt
Trailer'trash Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 23. februar 2007 he he he, skrev jo bånd da jeg testet faktisk vest på katta mi, funket dårlig det gitt ← Refleksen i katte øynene syntes ganske godt, så det er ikke verst innebygd refleks i forhold til størelsen da
c",) Skrevet 23. februar 2007 #14 Skrevet 23. februar 2007 he he he, skrev jo bånd da jeg testet faktisk vest på katta mi, funket dårlig det gitt ← Skjønner at jeg ble litt revet med her ja
Hu i Svingen Skrevet 23. februar 2007 #15 Skrevet 23. februar 2007 Når du sier det, så har jeg tenkt over at Kjeledyr i noen tilfeller er flinkere enn eierene til å bruke refleks ← Ja. Voffen har alltid vest etter solnedgang, men jeg er flink til å bruke refleks jeg også da, selv om det stort sett er bånd rundt armen eller gammeldags brikke. Skjønner meg ikke på folk som trasker rett ut i veien/fotgjengerovergangen på mørke kvelder (type november uten snø) og hevder sin rett uten refleks. Greit nok at du har lov til å gå der men jeg kan ikke se deg der du går i mørke klær uten refleks.
Trailer'trash Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 24. februar 2007 Ja. Voffen har alltid vest etter solnedgang, men jeg er flink til å bruke refleks jeg også da, selv om det stort sett er bånd rundt armen eller gammeldags brikke. Skjønner meg ikke på folk som trasker rett ut i veien/fotgjengerovergangen på mørke kvelder (type november uten snø) og hevder sin rett uten refleks. Greit nok at du har lov til å gå der men jeg kan ikke se deg der du går i mørke klær uten refleks. ← Når du ligger der død eller hard skadet fordi du ikke ble sett før det var for sent, Da hjelper det veldig lite at du hadde rett! Kanskje noe å dette nederst på gravstenen: Han/hun ble brått revet fra oss, men hun/han hadde rett. Hvil i fred
Gjest Tessmira Skrevet 24. februar 2007 #17 Skrevet 24. februar 2007 Er det noen som absolutt skulle hatt refleks så er det elgen
Gjest Gjest 1 Skrevet 24. februar 2007 #18 Skrevet 24. februar 2007 Kanskje det ville være et smart forslag å oppfordre alle fotgjengere til å gå rundt med refleksvest og sykkelhjelm? På den måten ville offentlige sykehus kunne redusere sine utgifter på grunn av færre ulykker og sjåfører ville raskt få øye på romvesener i refleks langs veiene? Hvorfor har ikke London og Paris innført dette?
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 24. februar 2007 #19 Skrevet 24. februar 2007 Jeg bruker refleksvest, slap-ons og buttons når jeg går tur med bikkja om kvelden. Og bikkja har både refleksdekken og refleksbånd. Hysterisk? Neiiiida... Bedre med litt for mye enn litt for lite...
Grendel Skrevet 24. februar 2007 #20 Skrevet 24. februar 2007 Syns dere høres utrooolig flinke ut!! At refleks burde være påbudt for fotgjengere (og syklister og alle andre slags folk som reker langs veiene om kvelden/natten), burde ha vært en lov lenge før det skal bli påbudt å ha refleksvest i bil! Om refleks er kult eller ikke, bryr meg døyten om det. Når jeg går tur er jeg ikke opptatt av å se tøffest mulig ut liksom. Jeg rir mye hest, og da har jeg på meg vesten uansett om det er midt på lyse dagen eller ikke. Mange farger som går i ett med trærne osv, dessuten syns man mye lenger om man har på seg noe som "skriker" litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå