Myrthel Skrevet 2. februar 2008 #341 Del Skrevet 2. februar 2008 GRATULERER KJEMPEMASSE MED JENTA Det skjedde noe med "mine innlegg" før jul.. Jeg mistet både din og ei annen sin dagbok derfra før jul.. Trodde jo at dere hadde sluttet å skrive.. I kveld har jeg søkt dere opp og begge har skrevet hele tiden - UTEN at det har kommet opp hos meg Men nå er jeg iallefall her igjen - og jeg gleder meg til å følge din hverdag videre... Kos deg masse.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #342 Del Skrevet 6. februar 2008 Takk for gratulasjoner, både Sunshine, Prinsessa og Myrthel. Hyggelig å se deg igjen her inne, Myrthel Vi koser oss alle sammen med den lille. Hun er så vakker og snill at dere aner ikke :rødme: I helgen var vi på visning. H overtalte meg til å se et småbruk (!) i hans gamle hjemtrakter. Bevares, stedet var nydelig, men reiseveien inn til byen var avskrekkende nok i seg selv. H vet åpenbart hvilke midler han skal lokke meg med, og noe av det første han viste meg var stallen med tre hestebokser. Jeg har sagt at jeg kan vurdere det som et landsted, men det har han ikke råd til, sier han. Vel, jeg har råd, men han vil ikke være med på noe slikt. H's småpiker var hos hans foreldre mens vi dro på visning. Etter visningen reiste vi hjem til de for å spise middag. De bor bare et kvarters reisevei unna H sitt drømmested. De har visst om meg en stund, men dette var første gang jeg hilste på de. H's foreldre er fryktelig sjarmerende! De falt begge pladask for den lille, men hadde samtidig tid til de andre barna. Jeg må virkelig si at jeg falt pladask for dem også De bor forholdsvis enkelt, men det var rent og pent der, og H's mor er virkelig en fantastisk kokk. Og utrolig hyggelig å snakke med. Faren er virkelig en koselig mann. Og veldig opptatt av barna! Han småpludret med den lille og tøyset med de store, innimellom munnfuller med poteter og stek. Jeg hadde faktisk nesten ikke lyst til å reise hjem Da småpikene var utenfor hørevidde, kom samtalen inn på H's eks. Han har ikke hørt mer om økning av samvær etter at barna var hos henne i romjulen. H sier at hun antagelig fikk nok de dagene, det hadde vært likt henne. Hun hadde virkelig passet sammen med min eks! Han har i alle fall ikke hørt mer, og velger å forholde seg taus om temaet i forhold til henne. Så får vi bare håpe hun slår seg til ro med hvordan det fungerer i dag. H's foreldre hadde tydelig en forventning om at vi skal flytte opp til deres trakter. De har nok snakket mye om det, med H også. Mer enn hva H og jeg har gjort, forsto jeg raskt. Jeg ble litt forvirret, og sa ikke stort i saken. H virket dessuten noe beklemt. Etter de mest vidunderlige fastelavnsbollene jeg noensinne har smakt, reiste vi ned til byen igjen. Bortsett fra småpikenes prat, var det nokså stille i bilen. H reiste rett hjem. Etterpå kom min (eks) svigerinne med Lillegull. Hun hadde hatt en strålende dag med sine søskenbarn, men hun hadde savnet lillesøster, kunne hun fortelle :rødme: Jeg har ikke snakket så mye med H etter helgen, men han har invitert seg selv og barna hit for å lage middag til oss i ettermiddag. Jeg må si jeg er spent på hva han kommer til å si om dette med helgen og visningen og det hele. Nå hører jeg det beveger på seg i kurven. Hun har sovet siden klokken syv. De siste to nettene har det kun vært ett nattmåltid. Da har jeg lagt henne ved ti-tiden, også har hun våknet rundt tre, spist litt og sovnet igjen umiddelbart. Så er det opp igjen ved seks-halv syv-tiden. Det gjør meg faktisk ingen verdens ting. Jeg er faktisk veldig innstilt på at det sal være slik nå Jeg har oppdaget at jeg synes det er deilig å bare tusle hjemme sammenmed den lille. Gjøre ting i sakte tempo, og etter hennes rytme. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde en lunsjavtale, verken i byen eller hjemme. Jeg har selvsagt hatt venninner på besøk her, men ved et par anledninger har jeg sagt nei, hvis jeg har følt meg trett, eller jeg rett og slett bare har følt for å være alene. Det ligner egentlig ikke meg, men det er slik jeg vil ha det nå. Sakte tempo. Være hjemme. Men nå må jeg fly, den lille klynker, det prikker voldsomt i brystene , og det renner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #343 Del Skrevet 8. februar 2008 Da har H og jeg endelig snakket ut om dette med småbruket, hans foreldres forventninger osv. Han sier de nok har lagt mer i det enn hva de burde, ut ifra hva han har sagt til de. De ble nok litt ivrige. Men, vi er kommet frem til et slags kompromiss. H selger sin leilighet og kjøper småbruket. Han vil uansett gjerne ut av byen. Jeg og barna flytter inn på småbruket sammen med H og hans barn. Jeg skal uansett ha fri ett år, og i den tiden finner jeg ut om det passer meg å bo der, uten at jeg trenger å tenke på arbeidet/pendling. Min leilighet er det jo min far som eier, så den kan leies ut til andre med kontrakt for ett år. Vil jeg tilbake til byen, og H foretrekker landlivet, står leiligheten og venter på meg. Evt. blir H og barna hans med oss tilbake til byen, og vi kjøper en større leilghet, med plass til oss alle. Vi er jo uansett enige om at vi vil forsøke å bo sammen, og det går jo ikke slik noen av oss bor nå. Det blir for trangt for oss alle. Vil både H ogh jeg bli på småbruket, legger jeg inn en del av pengene jeg får av min eks i skillsmisseoppgjøret, slik at H og jeg eier 50% hver. Jeg spør stadig meg selv om jeg virkelig er klar over hva jeg begir meg ut på nå, men kjærligheten til H er sterk, og jeg har funnet ut at jeg må ta noen sjanser i livet. Dette er noe H ønsker sterkt. Jeg må gi litt, ikke kun forvente å få. H har ikke lagt inn bud ennå, men megleren har lovet å kontakte ham så snart det evt kommer andre interessenter på banen. Dette blir spennende! H og barna har vært her i ettermiddag og spist middag. Han er virkelig glad for at jeg vil gi dette en sjanse. Øynene hans lyser når han snakker om hester, høner og kaniner, og han har tegnet og forklart rundt endringer han vil gjøre med bygninger og uteområder. For ham er det ikke noe problem å få arbeid der oppe. Institusjonen han er ansatt ved har en avdeling i området, og han har allerede fått tilbud om en stilling der. Jeg føler meg faktisk nokså oppglødd over det hele nå! Jeg gleder meg til uken som kommer, og tenker at alt kommer til å ordne seg til det beste for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 8. februar 2008 #344 Del Skrevet 8. februar 2008 Spennende...... Vi har også et småbruk, eller rettere sagt en liten gård - som vi kan flytte til.. Men jeg syntes det er så vanskelig å brenne alle broer her, og flytte dit - selvom det er et skjønt sted. Syntes også tiden jobber imot oss... dvs. jo lengre vi bor her, jo mer knyttet blir vi og ungene til stedet og området rundt her.. Ungene går på skole og har fritidsaktiviteter de trives med her... Hittill har vi bare brukt gården som et feriested. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. februar 2008 #345 Del Skrevet 16. februar 2008 Ramlet tilfeldig innom her og får vel legge igjen et spor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 20. februar 2008 #346 Del Skrevet 20. februar 2008 Koselig lesning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #347 Del Skrevet 24. februar 2008 Spennende...... Vi har også et småbruk, eller rettere sagt en liten gård - som vi kan flytte til.. Men jeg syntes det er så vanskelig å brenne alle broer her, og flytte dit - selvom det er et skjønt sted. Syntes også tiden jobber imot oss... dvs. jo lengre vi bor her, jo mer knyttet blir vi og ungene til stedet og området rundt her.. Ungene går på skole og har fritidsaktiviteter de trives med her... Hittill har vi bare brukt gården som et feriested. Heihei, Myrthel. Ja, jeg forstår godt hva du mener Ramlet tilfeldig innom her og får vel legge igjen et spor Så hyggelig Koselig lesning. Takk for det, og takk for blomsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #348 Del Skrevet 24. februar 2008 Vi har hatt en spennende tid, men H har nok vært mer ivirg og spent enn meg. Det ble noen heftige budrunder før småbruket ble "vårt". Jeg har blandede følelser, men bare synet av gleden i min kjæres øyne gjør meg varm innvendig, og får meg til å tenke positivt på det hele. H er igang med å sette sin egen leilighet skikkelig istand før han får taksert den, så er det rett ut på markedet. Min egen leilighet blir stående som den er, slik at jeg kan komme tilbake hit når jeg måtte ønske i løpet av dette året, og evt. hvis jeg til syvende og sist velger å bli i byen. Jeg fant ut at det er dumt å leie den ut. Jeg tenger den i bakhånd når landluften og stillheten kveler meg Småbruket er ledig til overtagelse 1. april. Litt av en dato å overta en eiendom på, eller hva? Vi får håpe det ikke dukker opp overraskelser av det utrivelige slaget, i alle fall. Min venninne G er alt annet enn begeistret over flyttingen. Hun er jo den jeg har hatt mest kontakt med av mine venninner, og den som alltid har stilt opp for meg, uansett hva det har vært. Jeg forsøker å si at jeg kun er en biltur unna, og at jeg kommer til å bruke leiligheten i byen flittig. Tanken må vel bare modnes hos henne, går jeg ut ifra. Min far støtter meg jo i det meste jeg gjør, også i dette, mens min mor himler med øynene og mumler at jeg ikke vet hva jeg gjør. Vel, det må jeg jo egentlig gi henne rett i, selv om jeg selvsagt ikke sier det høyt Ellers går hverdagene som vanlig, men både Lillegull og jeg savner vår kjære au pair Lyspunktet for Lillegull i denne tiden har vært lillesøster. Hun er fortsatt en supersnill liten baby, og vi koser oss med henne, både Lillegull og jeg Jeg synes faktisk det er deilig å være hjemme nå, og er slett ikke så utålmodig etter å komme tilbake til arbeidet som jeg var da Lillegull var baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GossipGirl Skrevet 10. mars 2008 #349 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei Deidre. Først må jeg bare beklage at jeg ikke har lest her inne på en stund, men jeg har ikke vært helt i form eller hatt overskudd til så mye utenom jobb/studier. Uansett nok om det; det høres fantastisk herlig ut med et slikt landbruk. Jeg skal vel være den første til å innrømme at småbruk og dyr ikke er noe for meg, men jeg drømmer så absolutt om et slikt landsted. Når det er sagt, tror jeg det kan bli utrolig koselig, da. Du har jo bodd i byen i mange år, så det må være deilig å komme seg litt bort, søke nye impulser. Leit å høre at venninna di ikke liker tanken. Som du skriver er det antakeligvis fordi hun ønsker å ha deg nær. Men, som du skriver, du kommer jo uansett til å møte henne omtrent like mye som før, så det er nok noe som bare må modnes. Tror det er smart av deg å beholde leiligheten, i tilfelle noe skulle skje. Når det er sagt, høres jo denne H. ut som en kjernekar tvers gjennom, så jeg håper virkelig dere finner lykken sammen! Det fortjener du. *Ekstra stor, varm og lang klem fra meg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #350 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei Deidre. Først må jeg bare beklage at jeg ikke har lest her inne på en stund, men jeg har ikke vært helt i form eller hatt overskudd til så mye utenom jobb/studier. Uansett nok om det; det høres fantastisk herlig ut med et slikt landbruk. Jeg skal vel være den første til å innrømme at småbruk og dyr ikke er noe for meg, men jeg drømmer så absolutt om et slikt landsted. Når det er sagt, tror jeg det kan bli utrolig koselig, da. Du har jo bodd i byen i mange år, så det må være deilig å komme seg litt bort, søke nye impulser. Leit å høre at venninna di ikke liker tanken. Som du skriver er det antakeligvis fordi hun ønsker å ha deg nær. Men, som du skriver, du kommer jo uansett til å møte henne omtrent like mye som før, så det er nok noe som bare må modnes. Tror det er smart av deg å beholde leiligheten, i tilfelle noe skulle skje. Når det er sagt, høres jo denne H. ut som en kjernekar tvers gjennom, så jeg håper virkelig dere finner lykken sammen! Det fortjener du. *Ekstra stor, varm og lang klem fra meg* Å, så hyggelig å høre fra deg igjen. Som du forstår er jeg ikke ofte her selv for tiden Til uken overtar vi altså småbruket, og jeg regner ikke emd å oppdatere dagboken min særlig ofte. Jeg har ingen plan for hvor ofte jeg kommer til å være i byen fremover, jeg velger å ta ting som de kommer. Heldigvis er det ikke mye jeg skal ha med meg her fra leiligheten. Forrige flytting har jeg fortsatt friskt i minnet, og jeg ønsker ingen fullstendig reprise på den med det første. Det får holde emd klær og en del personlige eiendeler. Barna kommer til å ha dobbelt sett av det meste, slik at vi slipper å dra med oss så store mengder når vi vil til i byen. H legger sin leilighet ut for salg til uken. Det kan bli spennende å se hvilken pris han kan oppnå, med tanke på at boligmarkedet er usikkert for tiden. Vi håper på flaks Han har store planer med det nye stedet, både ute og inne. Heldigvis er huset solid og velholdt, og trenger ikke annet enn noen malingsstrøk. Etter min mening trenger det også nye gulv og nye fliser og innredning på badet, men det vil ikke H høre snakk om. Han mener det er mer enn bra nok slik det er. Slik det er nåe, er det jo helt og holdent hans, så jeg lukker klokelig munnen. Vi får se hva det blir til hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe meg inn og bli der Det som er viktigst nå, er jo at småpikene gleder seg masse til alt dette nye. De snakker knapt om noe annet for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 4. august 2008 Forfatter #351 Del Skrevet 4. august 2008 Du store min, her er det virkelig evigheter siden jeg har vært! Jeg er i byen noen dager for å organisere tømming av leiligheten før min far skal leie den ut til andre. Jeg har altså allerede bestemt meg for å bli på småbruket. Vi stortrives alle sammen, og jeg har faktisk kun vært i leilligheten i byen en eneste gang siden vi flyttet, og da tilbragte jeg for det meste tiden med å lengte tilbake til landet Jeg mangler ord for å beskrive hvor fantastisk livet mitt er og hvor positivt alt har utviklet seg for meg, og ikke minst for oss som familie. Vi koser oss med dyrene våre og alle gjøremålene. Vi har verken internettilgang eller TV, og ingen av oss savner det. Nett er det problematisk å få til der oppe, men TV er fullt mulig. Likevel har vi valgt det bort, og vi koser oss med det. Akkurat nå har vi begynt på arbeidet med å sette i stand en stall med plass til fire hester. Ellers har vi høner, gjess, en minigris og to kattepuser. Vi har snakket om å anskaffe to-tre geiter også, men det blir ikke før til neste år. I likhet med den ene katten vår venter jeg nok en gang små Det var slett ikke planlagt, for å være ærlig var det et resultat av min sommel med å ordne meg med prevensjon igjen. Men H ble overlykkelig, og jeg kjenner meg både lykkelig og klar for enda et barn, selv om det er raskt etter forrige fødsel. Dette vil knytte H og meg sterkere sammen som par, og oss alle tettere sammen som familie. Det er nokså nytt, så verken barna eller familien ellers vet noe ennå. Vi gleder oss virkelig til å fortelle det til pikene våre. Kanskje de får en liten bror denne gangen? Han ville fått mange små mammaer, kan jeg tenke meg! :D Nå skal jeg bruke en time eller to på å surfe litt på Kvinneguiden, se etter gamle "kjente" og lese litt i dagboken min før jeg går til sengs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå