Deidre Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #281 Del Skrevet 21. oktober 2007 I dag har jeg vært med H og gått med bøsse til inntekt for TV-aksjonen! Hadde noen for et år siden fortalt meg at jeg kom til å gjøre det, ville jeg vel ledd godt, vil jeg tro Jeg orket ikke hele runden, det skal sies, men det var en ny og artig opplevelse, det må jeg si. Men alt er jo hyggelig når man gjør det sammen med H... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elodi Skrevet 23. oktober 2007 #282 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei Deidre! Jeg er innom og leser i dagboken din innimellom Synes det er så utrolig hyggelig at det går så bra med deg og Lillegull, og unner deg virkelig å være forelsket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pepperkake* Skrevet 1. november 2007 #283 Del Skrevet 1. november 2007 Her må jeg følge med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 1. november 2007 Forfatter #284 Del Skrevet 1. november 2007 Hei Deidre! Jeg er innom og leser i dagboken din innimellom Synes det er så utrolig hyggelig at det går så bra med deg og Lillegull, og unner deg virkelig å være forelsket! Så hyggelig Takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 1. november 2007 Forfatter #285 Del Skrevet 1. november 2007 Her må jeg følge med En ny leser, så hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 1. november 2007 Forfatter #286 Del Skrevet 1. november 2007 Å, for en travel uke! Innflyttingen i ny leilighet er dessverre utsatt ca en uke. Det er rørleggeren som forsinker det hele. Jeg orker ikke tanken på å være uten bad i en uke, da er det bedre å vente noen dager til. Det er blandebatteriene som er forsinket. Jeg bestemte meg for noen i et riktig lekkert design, og de var selvsagt ikke lagervare. De var i utgangspunktet lovet inn i begynnelsen av denne uken, men slik gikk det altså ikke. Og jeg tenker ikke å ta til takke med noe mer standard, selv om alt nå altså blir forskjøvet for meg. I helgen hadde jeg med min kjære H på mine foreldres hytte. Det ble dessverre ikke den suksessen jeg hadde håpet på. Småpikene hans var begeistret, både for badstuen, massasjekaret og muligheten for å få se barnetv, men H greide bare ikke å "se sjarmen ved det" som han sa. Han ble faktisk litt opprørt da jeg fortalte at det ligger varmekabler i hele oppkjørselen der. Han var tydelig ukomfortabel på hytten vår, og jeg oppfattet ham som litt mutt nesten hele helgen. For ham betyr hytteliv et enkelt liv, sier han. For meg er det 100% avslapning og komfort, og det greier jeg ikke å se for meg at jeg kan oppnå på hytten hans. Uff, det går virkelig opp for meg dag for dag hvor forskjellige vi faktisk er, både når det gjelder bakgrunn og verdier. Jeg kan nevne flere ting som kan være kilde til diskusjoner, som diverse innkjøp, bilbruk, personlig velvære og kostnader i forbondelse med det, reisemål i forbindelse med ferier, osv. Han må nok jobbe med seg selv hvis det skal fungere mellom oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 1. november 2007 #287 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Han må nok jobbe med seg selv hvis det skal fungere mellom oss. ...eller du kan kanskje jobbe litt med deg selv? Endret 1. november 2007 av Helen Parr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 3. november 2007 Forfatter #288 Del Skrevet 3. november 2007 ...eller du kan kanskje jobbe litt med deg selv? Å, det har jeg slett ikke tenkt på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 3. november 2007 Forfatter #289 Del Skrevet 3. november 2007 Kino med H i går. Han var sitt vante jeg igjen, nå med hytteturen litt på avstand. I dag har Lillegull og jeg vært på besøk hos min mor og far. Lillegull overnattet der fra i går, slik at jeg kunne ha litt voksentid. Jeg tror de aner at jeg har "noe på gang" men de er heldigvis diskrete. Jeg ønsker ikke å presentere H for familien foreløpig. Det er for nytt, og for nær bruddet med min eksmann. Jeg har dessuten en følelse av at de ikke vil komme spesielt godt ut av det med hverandre. Spesielt ikke H og min mor. Hun kan være svært skarp, og hun legger ingenting imellom når hun vil markere sin mening. Og det vil hun ofte. I morgen må jeg begynne å pakke. Jeg satser på flytting neste helg. H skal hjelpe meg både med innpakking og utpakking. Jeg merker at det er tungt for meg nå. Flyttefolkene tar jo de tunge løftene, men det er likevel både tungt og utmattende å flytte. Nå må jeg se hvem som må forlate "Skal vi danse!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 4. november 2007 Forfatter #290 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg har tilbragt dagen med H. Vi har pakket saker og ting i esker, samt blitt kvitt en god del av mine personlige eiendeler, både klær, smykker og sportsutstyr, som jeg ikke ønsker å ta med meg. Jeg ville i utgangspunktet kaste det, men H insisterte på å ta det med til Fretex, så slik blir det. Au pair'en har vært en engel og hjulpet meg med Lillegull i dag. De har vært på kino og på lekedate med hennes venninne som også er au pair for en liten pike ikke så langt herfra. Hun er virkelig et funn. Jeg har allerede begynt å grue meg til at hun skal forlate oss i januar. Jeg vet ikke hva jeg gjør i forhold til au pair da. Jeg har jo termin i januar, og kunne ha meget god bruk for hjelp til både Lillegull og babyen. Jeg kan nok ikke regne med mye hjelp fra min eks. H har i alle fall sagt at han veldig gjerne vil stille opp for oss Apropos min eks. Han kom innom her i sted (heldigvis hadde H nettopp reist ), angivelig for å hilse på Lillegull. Det virket imidlertid som om det egentlig var meg han kom for. Han fortalte at de hadde besøk av hans nye "svigerforeldre". De har vært der siden fredag kveld, og jeg forsto det dithen at det ble noe trangt for min eks, og at behovet for en liten luftetur var relativt stort. Det er en liten leilighet de har, og han beskriver disse menneskene som fryktelig intense. De røkte dessuten inne i leiligheten, noe min eks avskyr. Det stinket av hele ham På lørdag hadde hans "svigerfar" tatt frem en flaske som åpenbart ikke var kjøpt på Vinmonopolet, i alle fall. Både han og "svigermor" hadde blitt temmelig beruset og høyrøstede, og det hele hadde endt opp i en krangel mellom de to, med skrik og gråt. På toppen av det hele hadde "svigerfar" ymtet frempå om å få låne en større pengesum av min eks, fordi han hadde rotet seg opp i et økonomisk uføre med inkassovarsler og trussel om tvangssalg av huset deres! Jeg spurte min eks om hvordan hans kjæreste reagerte, men hun hadde visst bare gitt opp og gått tidlig til sengs. Min eks hadde faktisk ikke turt å legge seg, av redsel for at de enten skulle sovne fra en sigarett og sette hele leiligheten i brann, eller plyndre ham for alt han eide! Han fikk ikke ro på seg før de begge sloknet på sofaen i stuen. Han så jammen ganske sliten og dradd ut, ja Men jeg kan ikke annet enn å godte meg. Han får som fortjent, spør du meg Nå sitter Lillegull og ser barnetv. Etterpå skal jeg bade henne og få henne i seng, og så skal jeg legge meg i badekaret og bare slappe fullstendig av Jeg har tatt fri fra arbeidet hele den kommende uken pga flyttingen. Det blir noen hektiske dager, men jeg gleder meg virkelig til å få mitt eget sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aventis Skrevet 4. november 2007 #291 Del Skrevet 4. november 2007 Hei! Jeg har lest hele dagboken din. og jeg må få si det er helt utrolig. På en måte føler jeg at det er trist alt du har vært igjennom, men på en annen side føler jeg at du ikke skriver sant. Ikke meningen å fornærme deg altså, men jeg har en vag følelse i bakhodet mitt, at du forteller ikke sannheten. Men om du gjør det da, og jeg tar helt feil. Så må jeg bare si at du bør slutte med det "fin-frue" - opplegget ditt. Vær sammen med "H" og drit i andre verdier enn kjærlighet. Kjærlighet betyr mer enn alt! Penger er bare en materiell ting...ikke bland følelser i penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 4. november 2007 Forfatter #292 Del Skrevet 4. november 2007 Hei! Jeg har lest hele dagboken din. og jeg må få si det er helt utrolig. På en måte føler jeg at det er trist alt du har vært igjennom, men på en annen side føler jeg at du ikke skriver sant. Ikke meningen å fornærme deg altså, men jeg har en vag følelse i bakhodet mitt, at du forteller ikke sannheten. Men om du gjør det da, og jeg tar helt feil. Så må jeg bare si at du bør slutte med det "fin-frue" - opplegget ditt. Vær sammen med "H" og drit i andre verdier enn kjærlighet. Kjærlighet betyr mer enn alt! Penger er bare en materiell ting...ikke bland følelser i penger. I alle dager! Hva vet du egentlig? Du kjenner meg ikke, og du aner ingen verdens ting om mine verdier og hvordan jeg er som menneske. "Fin-frue-opplegg?" Ærlig talt tror jeg virkelig du har et alvorlig problem. Enkelte mennesker lider av misunnelse og er flasket opp på janteloven. Dermed bruker de det de har av energi på å rakke ned på mennesker som tilfeldigvis har vært heldigere i livet. Dette har jeg opplevd på Kvinneguiden gang på gang, og jeg begynner faktisk å bli lei av det. Hvis du ønsker å rakke ned på meg og mitt, så gjør det for all del, men da på saklig grunnlag, som en del av en debatt jeg deltar i, og ikke her i dagboken min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 5. november 2007 #293 Del Skrevet 5. november 2007 Hei Her har det skjedd mye forandringer siden jeg var innom sist på både godt og vondt ser jeg! *må lese* :lese: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julianne Skrevet 5. november 2007 #294 Del Skrevet 5. november 2007 Masse å gjøre i dag! Tannpleiertime for Lillegull på formiddagen, foreldresamtale i barnehagen etterpå, et berg av tøy som skal brettes og legges på plass og oppvaskmaskinen må tømmes og fylles. Jeg angrer fryktelig på at vi ikke innstallerte to oppvaskmaskiner og færre kjøkkenskap da vi satte inn nytt kjøkken. Min venninne G har nettopp innstallert en til. Tenk så praktisk, bare forsyne seg fra den som inneholder rent og sette det direkte over i den som inneholder skittent, i stedet for at alt skal settes på plass i skap og skuffer i mellomtiden. Det er klart det går an å gjøre om på det, men jeg vet ikke om det blir mye styr med håndverkere igjen, og det vet jeg ikke om jeg orker nå. Kanskje hvis vi får noen til å ta det mens vi ferierer, men det er nok ikke så lett på denne tiden av året. De skal jo ha ferie de også, stakkars. Du, det der er faktisk en knallidè som jeg også har tenkt på. Ta rent rett ut av den ene og sette møkkete rett inn i den andre på omgang. Utrolig lurt istedenfor å mellomlagre hverdagsserviset i skap! (noe av det kjedeligste jeg vet er å tømme oppvaskmaskinen...) :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 5. november 2007 #295 Del Skrevet 5. november 2007 Hei, har lest i dagboken din for første gang, og synes da det er på sin plass med en hilsen for å si at jeg har vært her. Lykke til videre. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 5. november 2007 #296 Del Skrevet 5. november 2007 Da har jeg også lest hele dagboken din, og jeg må bare si at du lever virkelig ett liv som kunne vært tatt rett ut fra en ukebladnovelle! Håper at alt står bra til med deg og dine, og nyt den deilige forelskelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 5. november 2007 #297 Del Skrevet 5. november 2007 Første gang jeg har lest i en dagbok her på KG, og jammen var det spennende... Jeg har vært rimelig forbanna på dine vegne i løpet av "reisen" , men nå høres det ut som det går bedre for deg igjen. Jeg kommer nok til å følge litt med her inne... håper det er ok? Jeg er så nysgjerrig, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 5. november 2007 Forfatter #298 Del Skrevet 5. november 2007 Hei Her har det skjedd mye forandringer siden jeg var innom sist på både godt og vondt ser jeg! *må lese* :lese: Hei, Silmarill, så hyggelig å se deg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 5. november 2007 Forfatter #299 Del Skrevet 5. november 2007 Du, det der er faktisk en knallidè som jeg også har tenkt på. Ta rent rett ut av den ene og sette møkkete rett inn i den andre på omgang. Utrolig lurt istedenfor å mellomlagre hverdagsserviset i skap! (noe av det kjedeligste jeg vet er å tømme oppvaskmaskinen...) :-) Der fant du jammen et gammelt innlegg Ja, ikke sant, det er en utrolig smart idè. Og tror du ikke jeg har realisert den i min nye leilighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 5. november 2007 Forfatter #300 Del Skrevet 5. november 2007 Hei, har lest i dagboken din for første gang, og synes da det er på sin plass med en hilsen for å si at jeg har vært her. Lykke til videre. :-D Heihei Så hyggelig. Velkommen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå