Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er gjennomsnittslønnen i disse yrkene?

- Sykepleier

- Lærer på videregående

- Lærer i grunnskolen

- Bioingenør

- Eiendomsmegler

- Psykolog

Hvilke yrker tjener man over 500 000 kr i året (trenger ikke å være noen av de jeg nevnte).

Hva jobber du som, og hva tjener du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pappa er sykepleier, har full anisitet og etterutdanning i anestesi, han har godt over 500 000.

Skrevet

Samboeren min er nyutdannet allmennlærer (grunnskolen) med tilleggsutdanning fra universitetet. Han tjener ca. 315 000, dette er da uten ansinitet, men med tillegg fordi han er klasseforstander.

Vet ikke noe særlig om lønnsforholdene i de andre yrkene dessverre, men på www.jobbfeber.no finnes det en slags oversikt over flere yrker. Hvor oppdatert denne oversikten er vet jeg ikke :)

Skrevet

Hei!

Samboeren min er megler. På kontoret hans tjener folk fra 79 000 kr. til godt over 500 000 kr.!

Skrevet

quote/ pappa er sykepleier, har full anisitet og etterutdanning i anestesi, han har godt over 500 000. /quote

oj, det var mye! :) hvor jobber han hen? sykehus eller? ja, han har jo etterutdanning og da stiger man jo endel men det var en god lønn likevel ja:)

jeg er snart sykepleier(til sommeren), og har hørt at i den kommunen jeg skal jobbe begynner en nyutdannet sykepleier på 320 000, uten tilleggene. Det synes jeg er en bra lønn som nyutdannet, og med tilleggene blir det jo endel mer og..:)

men tor det varierer endel fra kommune til kommune dette med lønn.

Skrevet
quote/ pappa er sykepleier, har full anisitet og etterutdanning i anestesi, han har godt over 500 000. /quote

oj, det var mye! :) hvor jobber han hen? sykehus eller? ja, han har jo etterutdanning og da stiger man jo endel men det var en god lønn likevel ja:)

jeg er snart sykepleier(til sommeren), og har hørt at i den kommunen jeg skal jobbe begynner en nyutdannet sykepleier på 320 000, uten tilleggene. Det synes jeg er en bra lønn som nyutdannet, og med tilleggene blir det jo endel mer og..:)

Han var over 700' i fjor da, sykehus ja. tror han jobber mer enn 100% for å si det sånn, samt at han er ofte gjesteforeleser på høgskolens videreutdanning her.

Skrevet

Lærer komme mye ann på utdannelse, man kan jo være lærer og ha alt fra 3 til 6-7 år. Pappa er adjunkt med opprykk, mange tiårs erfaring og tjener ca. 400.000

Skrevet

Jeg har et eget rekrutteringsfirma og tjener alt for mye. Snart kommer det noen i sosialdemokratiske frakker og tar meg. ;)

Jeg kan ikke svare for hva pappaen min tjener nå for han er død..

Skrevet

Her kan du finne grei info om gjennomsnittslønn og yrkesinnhold:

http://www.jobbfeber.no/

Som Siviløkonom ansatt i privat sektor kan man tjene over kr 500.000/året relativt kort tid etter endt utdannelse

Skrevet

Jeg er sykepleier, har 269 000 i året + tillegg. Litt over 300 000 totalt, tenker jeg.

Spurte en på jobben som er anestesi sykepleier og har full ansenietet hva han har, det var 340 000 + samme tilleggene...

Skrevet
Her kan du finne grei info om gjennomsnittslønn og yrkesinnhold:

http://www.jobbfeber.no/

Som Siviløkonom ansatt i privat sektor kan man tjene over kr 500.000/året relativt kort tid etter endt utdannelse

Det var litt mye feilinformasjon der. Sjekket kun adjunkt, og der står følgende:

Inntekt:

Gjennomsnittlønn for en adjunkt i 2006 er ca kr 360.000.- (inkl tillegg)

Lønn beregnes i henhold til ditt utdanningsnivå:

Etter 5-årig studium lønnes du som Adjunkt med opprykk. (Dvs. om du tar en mastergrad, eller blir sivilingeniør):

I Oslo er begynnerlønn: ltr 30 - kr 294 300.- Topplønn: ltr 43 - kr 360 000.-

Etter seksårig utdanning er du Lektor, og lønnes deretter. Du vil videre stige i lønn om du kvalifiserer for tittelen Lektor med opprykk.

Gjennomsnittslønn = topplønn (merkelig!)

Master eller sivilingeniør (???) for å få opprykk? Det man må ha for å få opprykk er en årsenhet med tilleggsutdannelse.

Så man bør nok ta dette med en klype salt...

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Lillie
Skrevet

"Taket" hos en bioingeniør ligger på rundt 315.000.

Begynnerlønn er noe lavere.

Skrevet

Eiendomsmeglere tjener i snitt 450 000 - 500 000 (de som har BI-utdanning).

Noen tjener mindre, noen tjener flere millioner.

Skrevet (endret)
Eiendomsmeglere tjener i snitt 450 000 - 500 000 (de som har BI-utdanning).

Noen tjener mindre, noen tjener flere millioner.

NEF siste lønnsundersøkelse viser at i snitt tjener meglerene 370.000 i året. De uten for byene tjener mindre og noen få tjener meget gode penger.

Endret av Dixie
Skrevet (endret)
NEF siste lønnsundersøkelse viser at i snitt tjener meglerene 370.000 i året. De uten for byene tjener mindre og noen få tjener meget gode penger.

Her tar du feil Dixie:

(02.02.2007) I følge NEFs undersøkelse om lønn og arbeidstid 2007 viser det seg at gjennomsnittlig årslønn for en statsautorisert eiendomsmegler uten eierandeler i foretaket var på mellom 450.000 til 500.000 kroner inklusive eventuelle provisjoner og bonuser. Undersøkelsen viser også at det jobbes mye i bransjen og at trivselen i yrket er stor.

Link til NEFs lønnsundersøkelse

Endret av Sissan
Skrevet
Her tar du feil Dixie:

(02.02.2007)  I følge NEFs undersøkelse om lønn og arbeidstid 2007 viser det seg at gjennomsnittlig årslønn for en statsautorisert eiendomsmegler uten eierandeler i foretaket var på mellom 450.000 til 500.000 kroner inklusive eventuelle provisjoner og bonuser. Undersøkelsen viser også at det jobbes mye i bransjen og at trivselen i yrket er stor.

Link til NEFs lønnsundersøkelse

Legger meg flat, hadde ikke fått med meg at den nyeste undersøkelsen var ferdig, synes vi akkurat svarte på den jeg...

Skrevet

Jeg jobber som førskolelærer og tjente i fjor 298000, men nå går jeg opp i lønn. Hvor mye man tjener kommer an på hvor man jobber. Bare i Oslo er det forskjell mellom bydelene!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Ja, det kan man trygt si. Jeg har 280 000 og har tre års ansiennitet. Jobber i kommunen.

Skrevet

Piloter tjener over 500 000 i året, men det er jo en ganske dyr utdannelse.

Flygeledere begynner vel på vel 500 000 i året.

Leger tjener ofte ganske godt. Advokater i privat praksis tjener godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...