Deidre Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Vi skal tapetsere om soverommet vårt, og jeg har funnet to nydelige tapeter. Nå greier jeg altså ikke å velge. Det er et forholdsvis stort rom, ca 30 m2, og det er store, gode lysåpninger på to av veggene, 3 vinduer og en balkongdør. Hva synes dere? Denne er fra Osborne&Little: http://www.osborneandlittle.com/osborne-&-...pers/lakemount/ Denne er fra Designers Guild: http://www.designersguild.com/products/des...index.php?id=13
Gjest Minimi Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Skjønner at du sliter med å velge, de var veldig fine begge to Skal du tapetsere hele rommet? Da vill jeg gått for den til Osborne&Little, innbiller meg at den andre kan bli litt voldsom.. uff nei det var vanskelig
Deidre Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2007 (endret) Ja, det blir hele rommet. Vi har soveromsmøbler i hvitt, men jeg greier bare ikke å se for meg hvordan det vil ta seg ut i forhold til disse tapetene. Jeg har tenkt tanken på å bytte til sort møblement, men det er jo synd, i og med at møblementet ikke er gammelt akkurat. Jeg innbiller meg at det hvite møblementet vil ta seg best ut sammen med tapetet fra Designers Guild, men jeg holder også en liten knapp på det fra Osborne&Little. Endret 22. februar 2007 av Deidre
Prinsesse på erten Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Jeg tror som Minimi at den fra Designers Guild kan bli litt mye hvis dere skal tapetsere alle veggene. Så jeg heier på den fra Osborne & Little. Veldig fine begge to
Deidre Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2007 Jeg tror som Minimi at den fra Designers Guild kan bli litt mye hvis dere skal tapetsere alle veggene. Så jeg heier på den fra Osborne & Little. Veldig fine begge to ← Ja, jeg er nok litt enig i akkurat det. Men jeg tror nok vi da må bytte ut møblementet i et sort.
Prinsesse på erten Skrevet 22. februar 2007 #6 Skrevet 22. februar 2007 Ja, jeg er nok litt enig i akkurat det. Men jeg tror nok vi da må bytte ut møblementet i et sort. ← Møbler kan jo males, vettu
Gjest *Tara* Skrevet 22. februar 2007 #7 Skrevet 22. februar 2007 (endret) Jeg hadde klikket om jeg skulle ha så "bråkete" vegger. (måtte fjerne den siste setningen min ... klarer ikke å velge noe når jeg ikke liker noen av dem ) Endret 22. februar 2007 av *Tara*
Deidre Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2007 Møbler kan jo males, vettu ← Ja, jeg vet jo det, men jeg er ikke akkurat maletypen. Det hadde nok blitt bare klin og ikke noe pent.
Deidre Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. februar 2007 Jeg hadde klikket om jeg skulle ha så "bråkete" vegger. Men det var jo ikke det du spurte om - så hvis jeg måtte velge så hadde det blitt det første ... ← Ja, det er det alle har sagt hittil, og det er et pent tapet, mer nøytralt enn det andre.
Infinity Skrevet 22. februar 2007 #10 Skrevet 22. februar 2007 Siden det er hele rommet hadde jeg gått for nr. 1 Hvis det bare hadde vært en vegg hadde jeg gått for nr.2, for jeg syns at den var penest.
Prinsesse på erten Skrevet 22. februar 2007 #11 Skrevet 22. februar 2007 Ja, jeg vet jo det, men jeg er ikke akkurat maletypen. Det hadde nok blitt bare klin og ikke noe pent. ← Det er en smal sak ALLE klarer å male. Faktisk er den en ganske morsom prosess å se et møbel forandre utseende så totalt. For ikke å snakke om at du kan få akkurat den fargenyanse og glansgraden du ønsker. Det er jo for ille å kaste nesten helt nye møbler....
Adonia Skrevet 22. februar 2007 #12 Skrevet 22. februar 2007 jeg likte nummer 2 best, vi har en lignende på en vegg på kjøkkenet! kjempestilig men enig med resten at det ville blitt voldsomt med en helt rom med den tapeten..
Deidre Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 22. februar 2007 Det er en smal sak ALLE klarer å male. Faktisk er den en ganske morsom prosess å se et møbel forandre utseende så totalt. For ikke å snakke om at du kan få akkurat den fargenyanse og glansgraden du ønsker. Det er jo for ille å kaste nesten helt nye møbler.... ← Jeg liker ikke møbler som er malt om. Jeg synes liksom ikke finishen blir pen nok, jeg er redd det vil se hjemmegjort ut. Dessuten har jeg aldri malt noe i hele mitt liv. Jeg kunne selvsagt få dem malt hos en profesjonell, men det vil sikkert bli uforholdsmessig dyrt, og dessuten ser jeg for meg at det blir styrete. Jeg kommer ikke til å kaste møblene, altså, det er for galt, dyre som de var. Vi greier nok å finne noen nye eiere til de.
Tiger Skrevet 23. februar 2007 #14 Skrevet 23. februar 2007 Jeg tror jeg ville valgt tapet på veggen hvor sengen står, og malt de andre veggene i sort, hvitt eller grått -alt etter hvilken tapet du velger. Evt. ta de to hele veggene med tapet, og male de to vindusveggene. Med så mye mønster kan man fort drukne i det om man ikke har veldig sterke møbler. Blir det sorte møbler stiller saken seg litt annerledes. Synes forøvrig begge tapetene var kjempefine!
Deidre Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 23. februar 2007 Jeg tror jeg ville valgt tapet på veggen hvor sengen står, og malt de andre veggene i sort, hvitt eller grått -alt etter hvilken tapet du velger. Evt. ta de to hele veggene med tapet, og male de to vindusveggene. Med så mye mønster kan man fort drukne i det om man ikke har veldig sterke møbler. Blir det sorte møbler stiller saken seg litt annerledes. Synes forøvrig begge tapetene var kjempefine! ← Ja, kanskje det. Det blir jo mye hele veggflater, i og med at vi ikke har garderobeskap på soverommet. Kanskje det blir voldsomt. Uff, dette var vanskelig. Jeg blir så usikker når det kommer til interiør og innredning.
Prinsesse på erten Skrevet 23. februar 2007 #16 Skrevet 23. februar 2007 Ja, kanskje det. Det blir jo mye hele veggflater, i og med at vi ikke har garderobeskap på soverommet. Kanskje det blir voldsomt. ← Har dere mye hele veggflater ville jeg definitivt tapetsert kun en vegg eller to.
Deidre Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #17 Skrevet 23. februar 2007 Har dere mye hele veggflater ville jeg definitivt tapetsert kun en vegg eller to. ← Uff, dette blir mye å forholde seg til. Da må jeg velge farge på de andre veggene, pluss at jeg må finne ut av om denne fargen står til svarte møbler. Jeg tror rett og slett jeg må forhøre meg med en interiørariktekt.
Prinsesse på erten Skrevet 23. februar 2007 #18 Skrevet 23. februar 2007 Uff, dette blir mye å forholde seg til. Da må jeg velge farge på de andre veggene, pluss at jeg må finne ut av om denne fargen står til svarte møbler. Jeg tror rett og slett jeg må forhøre meg med en interiørariktekt. ← Utgifter til interiørarkitekt kan du spare deg. Velg hvit med litt brekk - Refleksjon vil sikkert bli fint. Det er ikke verre enn å prøve seg litt frem. Og sorte møbler vil uansett se bra ut.
Tiger Skrevet 23. februar 2007 #19 Skrevet 23. februar 2007 Forslag 1: Velg ut tapeten fra Osborne på en eller to vegger, og mal de resterende veggene i en dus gråfarge som du henter ut fra tapeten. Behold de hvite møblene. Jeg synes dette er den mest feminine tapeten, så her kan du kanskje tenke litt feminint i forhold til farge og kvalitet på tekstilene, bruke gammeldagse bilderammer og speil osv. Forslag 2: Velg tapeten fra dg på den veggen senga står slik at den gjør et skikkelig statement selv om den er på "bare" en vegg. Denne føles for meg som en mye "modigere" tapet som tåler litt mer sex og farge; aubergine, rød, sort, rosa, tyngre tekstiler, store rammer og speil osv. Ville beholdt de hvite møblene her også, men hatt et sengeteppe i f.eks aubergine med to store puter i hvitt og mindre puter som passet sengeteppet. Du ka også male de resterende veggene hvite, men ta igjen det sorte i farge på rammer på bilder og speil. Evt. ramme inn tapeten og henge opp på den andre hele veggen. En idè er å lage seg en liten kollage med tapetprøver, fargeprøver, tekstilprøver, bilde av møblene dine osv. Da er det lettere å se helheten. Husk også å tenke på lyset siden det er mange store vindusflater.
Gjest baby-E Skrevet 23. februar 2007 #20 Skrevet 23. februar 2007 Likre nr 2 best, MEN syns det blir alt for mye for et helt soverom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå