Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Har jeg forstått dette rett? Det er lite hensynsfullt av personbilførere å kjøre "fartsgrensa", dvs noe under pga for eksempel feilinnstilte speedometere eller forsiktig kjøring, men det er helt ok for trailer-/lastebils-/vogntogsførere å legge seg oppå hengerfestet og "presse" når de _vet_ at hvis et eller annet går galt så dreper de personbilføreren momentant?

Kom ikke her og snakk om ustabil kjøring fra personbilførere, jeg har vært i dritskumle situasjoner med trailersjåfører som plutselig har bestemt seg for at de skal øke farta noe sinnsykt, uten at det har vært fysisk mulig å kjøre av veien og slippe dem forbi. Nei, det var ikke meg som kjørte, men jeg satt og fulgte nøye med på speedometeret. Skulle ønske jeg hadde filmkamera på mobilen den gangen...

Er fullstendig klar over at idiotkjøring gjelder personbilførere også, men jeg trodde det var naturlig å ta litt hensyn til dem som "er små" når en sitter i store kjøretøy?

Jeg kan ikke skjønne at irritasjon i trafikken gir noen som helst(uansett hvilket kjøretøy de fører) rett til å risikere andres liv  :tristbla:

Signerer denne jeg - og merker meg også at TS hoppet glatt over å kommentere nettopp denne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Signerer denne jeg - og merker meg også at TS hoppet glatt over å kommentere nettopp denne...

Bare for å ha sagt anngående det, så klarer skjelden en trailer å øke farten noe jæveli..... Grunnen for at TS ikke har svart, er for at TS har hatt det alt for travelt med å være ute i trafikken og bølle med alle de stakkars hensynsfulle person bilistene :sarkasme::ler:

Da ts faktisk lever for det meste på veien og ikke har internett tilgang til en hver tid.

Ikke noe som er mere gøy en å ligge å jage personbiler, til man skremmer livet av dem. elsker å ri på støtfangeren din vet du :ironi::ironi::ironi::reise::ler::ler:

Skrevet

Nuvel. ser du har skrevet flere innlegg i tråden etter at dette ble lagt inn så det er vel heller mangel på vilje enn mangel på muligheter. Men så er jo ikke trailersjåfører kjent for å være de skarpeste skjeene i skuffen heller da :)

Skrevet (endret)
Nuvel. ser du har skrevet flere innlegg i tråden etter at dette ble lagt inn så det er vel heller mangel på vilje enn mangel på muligheter. Men så er jo ikke trailersjåfører kjent for å være de skarpeste skjeene i skuffen heller da :)

Mulig det at det er noe jeg ikke har svart på, men klart hvis jeg ikke er av de skarpeste skjeene så er vel det forklaringen på hvorfor jeg ikke har svart da. Det er bra at du er såpass smart at du gjorde meg oppmerksom på det, da jeg sikkert er så dum at jeg ikke skjønner det selv. Takk for oppvåkningen :)

Endret av Trailer'trash
  • 9 måneder senere...
Gjest H.Johansen
Skrevet

Enig med trådstarter, desverre er vi nordmenn verdensmestre bak rattet og tror kunn vi har rett, bare det å komme over grensen til Sverige er en befrielse da vi med en gang ser en helt annen kjørekultur. Normenn tåler som kjent ikke at noen kjører foran dem,der skal de selv ligge selv om de bare holder 50 km/t :nei:

• 4 uker senere...
Gjest kjetil stokke
Skrevet
Så tråden angående Polske sjåfører. Dette var skrevet av våre fine norske personbil bilister.

Det finnes ingen større gruppe med gjennomsnitts IDIOTER enn nettopp norske person biler! DERE HAR IKKE PEILING på annet enn det som skjer foran nese tippen deres.

For det første: På 4-felts motorvei så satser dere liv og helse for å sprenge dere forbi for så å bremse ned og sperre når det blir 2-felt!

For det andre: Når vi Trailere som faktisk jobber og bor ute på veiene 24 timer i døgnet foretar en forbikjøring, så tutes det og blunkes det med lys. Mange av dere klikker fullstendig å legger dere inn rett forran å brå bremser. Tror dere virkelig at det nytter å stoppe 50 tonn i 90km/h med en liten person bil? Tror dere at det er bare dere som har det travelt med å komme frem i trafikken? Jævla lastebiler tenker dere. Tenk om vi kom å laget til faenskap på jobbene deres????!!!!

For det tredje: har dere tenkt å sprenge dere inn rett forran oss før veien smalner inn, så for guds skyld om dere ikke greier å kjøre i 90, så hold dere nå i det minste i fartsgrensa, og ikke 5-10 under. Greier dere ikke dette, så hold dere bak!!!

For det fjerde: Er dere redde for å kjøre på vinterføre og dere blir tatt igjen av et vogntog, så sving til helvete av veien å slipp oss frem. vi har ikke tid til å ligge i 30-40, hvis forholdene ikke tilsier at vi må det. vi kjører tross alt mange hundre mil i uka, og har gjerne litt bedre kjøre egenskaper enn dere som kjører på butikken, jobb og lingnende. Gjør dere dette, så merker dere kanskje at lastebilene slutter å presse. det er også lov å hjelpe oss forbi med å kanskje lette på gassen i stedet for å presse. Det prøver som oftest de fleste av oss for at dere skal få kommet forbi. det går faktisk ann å sammarbeide. Mindre irritasjon for alle parter.

For det femte: Hvi du ikke kjører eller har kjørt stor lastebil/vogntog, så bare hold kjeft om at du har så jævla peiling for du kanskje sitter å kjører 150000km i året med en liten person bil, det er to helt vidt forskjellige ting.

Og sist men ikke minst: SE TIL HELVETE Å LÆR DERE TIL Å BRUKE BLINKLYS NÅR DERE SKAL TIL VENSTRE ELLER HØYRE I RUNDKJØRINGER. ER IKKE OFTE Å SE AT DERE IKKE BRUKER DET NÅR DERE SKAL TIL HØYRE I ET KRYSS!!!!

Og en liten tig til da: Er du redd eller ikke har tenkt å holde i det minste fartsgrensen, hold dere unna de store veiene. der vi store tullingene med vogntog som oftest ferdes mest!

Takk :frustrert::frustrert::frustrert::sur:

Skrevet

Tråden er ryddet.

- Nigo (mod)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg tar generelt hensyn til vogntog, og opplever at de som regel tar hensyn til meg også.

Men èn situasjon synes jeg er ille, og det er å ligge bak et vogntog på snøføre, for da virvler den opp så mye snø, at det er umulig å se noe som helst framover mht til å komme seg forbi. Da er det supert om sjåføren kan blinke meg forbi:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...