Trailer'trash Skrevet 21. februar 2007 #1 Del Skrevet 21. februar 2007 Så tråden angående Polske sjåfører. Dette var skrevet av våre fine norske personbil bilister. Det finnes ingen større gruppe med gjennomsnitts IDIOTER enn nettopp norske person biler! DERE HAR IKKE PEILING på annet enn det som skjer foran nese tippen deres. For det første: På 4-felts motorvei så satser dere liv og helse for å sprenge dere forbi for så å bremse ned og sperre når det blir 2-felt! For det andre: Når vi Trailere som faktisk jobber og bor ute på veiene 24 timer i døgnet foretar en forbikjøring, så tutes det og blunkes det med lys. Mange av dere klikker fullstendig å legger dere inn rett forran å brå bremser. Tror dere virkelig at det nytter å stoppe 50 tonn i 90km/h med en liten person bil? Tror dere at det er bare dere som har det travelt med å komme frem i trafikken? Jævla lastebiler tenker dere. Tenk om vi kom å laget til faenskap på jobbene deres????!!!! For det tredje: har dere tenkt å sprenge dere inn rett forran oss før veien smalner inn, så for guds skyld om dere ikke greier å kjøre i 90, så hold dere nå i det minste i fartsgrensa, og ikke 5-10 under. Greier dere ikke dette, så hold dere bak!!! For det fjerde: Er dere redde for å kjøre på vinterføre og dere blir tatt igjen av et vogntog, så sving til helvete av veien å slipp oss frem. vi har ikke tid til å ligge i 30-40, hvis forholdene ikke tilsier at vi må det. vi kjører tross alt mange hundre mil i uka, og har gjerne litt bedre kjøre egenskaper enn dere som kjører på butikken, jobb og lingnende. Gjør dere dette, så merker dere kanskje at lastebilene slutter å presse. det er også lov å hjelpe oss forbi med å kanskje lette på gassen i stedet for å presse. Det prøver som oftest de fleste av oss for at dere skal få kommet forbi. det går faktisk ann å sammarbeide. Mindre irritasjon for alle parter. For det femte: Hvi du ikke kjører eller har kjørt stor lastebil/vogntog, så bare hold kjeft om at du har så jævla peiling for du kanskje sitter å kjører 150000km i året med en liten person bil, det er to helt vidt forskjellige ting. Og sist men ikke minst: SE TIL HELVETE Å LÆR DERE TIL Å BRUKE BLINKLYS NÅR DERE SKAL TIL VENSTRE ELLER HØYRE I RUNDKJØRINGER. ER IKKE OFTE Å SE AT DERE IKKE BRUKER DET NÅR DERE SKAL TIL HØYRE I ET KRYSS!!!! Og en liten tig til da: Er du redd eller ikke har tenkt å holde i det minste fartsgrensen, hold dere unna de store veiene. der vi store tullingene med vogntog som oftest ferdes mest! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tyr Skrevet 21. februar 2007 #2 Del Skrevet 21. februar 2007 der vi store tullingene med vogntog som oftest ferdes mest! ← Den setningen sa det meste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trailer'trash Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 21. februar 2007 Den setningen sa det meste... ← Ja, for i følge de fleste av dere så er vi bare noen jævla tullinger med stor bil som er ute etter veien bare for å bølle med dere som kjører personbil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tyr Skrevet 21. februar 2007 #4 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg siterte bare deg, jeg. Men jeg må innrømme at jeg er skeptisk når tungt kjøretøy ikke gidder å holde avstand til forrankjørende bil. Det fins mange dyktige sjåfører, men at alle sitter i en trailer er bare tøv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trailer'trash Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 21. februar 2007 Det ser fælt ut. Det synes mannen også. ← Jeg siterte bare deg, jeg. Men jeg må innrømme at jeg er skeptisk når tungt kjøretøy ikke gidder å holde avstand til forrankjørende bil. Det fins mange dyktige sjåfører, men at alle sitter i en trailer er bare tøv. ← Er enig i at ikke alle som kjører trailer er bra sjåfører. det finnes mange idioter av oss. Jeg er en av de som gjerne holder 3-5 dekunder avstand, men når folk kjører ujevnt, og gjerne ligger 5-10 km under fartsgrensen, eller evt kaster seg ut i veien for å kjøre sakte, hender det at det klikker for meg så jeg legger meg å presser jeg også. klart, er det dårlig føre, må man ta hensyn til at ikke alle er like drevene til å kjøre, men det er lov å slippe forbi de bak seg oftere en vær 10'nde mil. Og Ja det finnes veldig mange dyktige sjåfører som kjører person bil, men allikevel skulle jeg ønske at det var et førerkort krav å ha kjøretime med både tung bil og mc, for at folk skulle se trafikken fra et annet stå sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 22. februar 2007 #6 Del Skrevet 22. februar 2007 denne tråden kan jeg tenke meg å følge med på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tyr Skrevet 22. februar 2007 #7 Del Skrevet 22. februar 2007 Det er ikke mye som er værre enn å ligge bak en trailer som ikke slipper andre forbi og som kjører seiiiint... Der jeg kjører, trange vestlandsveier, treffer jeg på de titt og ofte. De ligger som gåesmor, forrest i køen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2007 #8 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har bare positiv erfaring med lastebilsjåfører jeg! Men så har jeg fått prøvd meg på å styre en buss selv, og sitti på med venner som kjører buss og lastebil. De aller fleste lastebiler jeg har liggi bak har enten kjørt normalt eller sluppet meg frem, og de har vært veldig flinke til å gi meg tydelig tegn på at det er klart fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 22. februar 2007 #9 Del Skrevet 22. februar 2007 Det finnes ingen større gruppe med gjennomsnitts IDIOTER enn nettopp norske person biler! DERE HAR IKKE PEILING på annet enn det som skjer foran nese tippen deres.← Nei, det er jo åpenbart at alt gangsynet og perspektivet er plassert hos trailersjåførene... Tenk om vi kom å laget til faenskap på jobbene deres????!!!!← Det er ikke nødvendig! Dere lager nok faenskap på vei til og fra jobben! Jeg har ikke tall på alle de gangene jeg har sittet i kø i timevis fordi en eller annen trailersjåfør har veltet hengeren i en rundkjøring, sitter fast i et tunelltak, står fast i en bakke osv. osv. Dette er imidlertid ikke noe problem! Jeg sitter jo gladelig i kø og slike hendelser skyldes jo naturligvis aldri uforstand fra trailersjåførens side... Jeg elsker dessuten å ligge bak trailere som snegler seg frem på smale, svingete veier i mil etter mil! For det fjerde: Er dere redde for å kjøre på vinterføre og dere blir tatt igjen av et vogntog, så sving til helvete av veien å slipp oss frem. vi har ikke tid til å ligge i 30-40, hvis forholdene ikke tilsier at vi må det. vi kjører tross alt mange hundre mil i uka, og har gjerne litt bedre kjøre egenskaper enn dere som kjører på butikken, jobb og lingnende. Gjør dere dette, så merker dere kanskje at lastebilene slutter å presse. det er også lov å hjelpe oss forbi med å kanskje lette på gassen i stedet for å presse. Det prøver som oftest de fleste av oss for at dere skal få kommet forbi. det går faktisk ann å sammarbeide. Mindre irritasjon for alle parter.← Jeg forsøker alltid å slippe forbi lastebiler og trailere hvis jeg blir tatt igjen av en, men dere må jo også forstå at heller ikke personbiler kan stoppe hvor som helst. Jeg tror faktisk ikke at en personbil kan stoppe 50 tonn og nettopp derfor hender det rett og slett at jeg ikke tør å bremse ned for å stoppe fordi lastebilen/traileren ligger så tett innpå at jeg garantert blir fullstendig flatklemt hvis min bil f.eks. skulle få en skrens i det jeg passerer snøkanten inn på en sidevei eller bussholdeplass. Et vogntog lar seg så vidt meg bekjent ikke stoppe på 20 - 30 meter på vinterføre, men for alt jeg vet kan jo trailersjåfører ha evner vi vanlige dødelige ikke har... Og en liten tig til da: Er du redd eller ikke har tenkt å holde i det minste fartsgrensen, hold dere unna de store veiene. der vi store tullingene med vogntog som oftest ferdes mest! ← Da vil jeg få minne om at fartsgrensen angir maksimalt lovlige hastighet og at man plikter å avpasse farten etter forholdene. Det gjelder trailersjåfører også. Utrolig, men sant! Nå burde imidlertid ikke dette være noe stort problem fordi de større veiene som regel har fartsgrense på 80, 90 eller 100 km/t og trailere skal så vidt meg bekjent kunne holde en hastighet på maks. 80 km/t. Ingen av disse tingene irriterer meg imidlertid noe særlig enn si i det hele tatt. Hvis du er så irritert og frustrert på jobben som du gir uttrykk for her, så burde du kansje vurdere å skifte yrke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 22. februar 2007 #10 Del Skrevet 22. februar 2007 Så sinte folk var her da? Uansett, jeg synes tungtransportsjåfører stort sett er veldig flinke jeg, og er det noen jeg stoler på i trafikken er det dem. Men så legger jeg meg ikke inn foran dem og bremser heller da... Og kø har jeg vel aldri laget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 22. februar 2007 #11 Del Skrevet 22. februar 2007 Og kø har jeg vel aldri laget. ← Joda, det har du helt sikkert! Kvinnfolk kan pr. definisjon ikke kjøre bil og vi lager alltid kø i de undermotoriserte små drittbilene våre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigal Skrevet 22. februar 2007 #12 Del Skrevet 22. februar 2007 Denne tråden ligger under Skråblikk og generaliseringer og der paser den jækla godt. Aldri har jeg lest større sludder ennd enne verdensmesteren presterer. At trailersjåfører har bedre opplæring, beviser slett ikke at de er bedre. Som tidligere påpekt finnes det gode og dårlige sjåfører av alle typer kjøretøy. Man må kjenne hverandres begrensninger. Jeg kjører en vanlig sedan, og er fullt klar over at en trailer på vei ned fra fjeller "bremser med motoren". Hadde han holdt inne bremsepedalen i 20 minutter hadde bremsene blitt ødelagt, og traileren ville ikke kunnet stoppe. derfor slår de over i et lavt gear, og lar motoren (på lav gass) sinke farten. Jækla irriterende å ligge bak sånne. Men jeg kaller dere ikke inkompetente av den grunn! Jeg er en av de som kan sitte i bilkø, og vente i 4 sekunder for å slippe en fyr inn fra sideveien til høyre. Jeg taper fire sekunder, men han vinner ett minutt. Jeg viser særlige hensyn til trailere, og holder god avstand så de bl.a. kan svinge skikkelig. Perfekt harmoni, altså. Men dere jobber som kjent på provisjon. Jukser med ferdsskriveren, brenner ned lagerbygninger med bevismateriale (Johs Lunde) og tar aldri med kjettinger over Kvinesheia. Vi er kanskje like ille alle sammen? Du har endel gode synspunkter, men ikke regn med at alle bilister vil kjenne seg truffet... Men noen vil kanskje tenke litt mer over sine handlinger. Keep up the good work! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobcat Skrevet 22. februar 2007 #13 Del Skrevet 22. februar 2007 Noe som irriterer meg er trailersjåfører som nå på vinterstid ikke tar ansvaret for å måke vekk snøen og skrape bort isen som ligger oppå taket av vognen. Når man kjører bak en sånn tulling så risikerer man i beste fall en ødelagt frontlykt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2007 #14 Del Skrevet 22. februar 2007 Noe som irriterer meg er trailersjåfører som nå på vinterstid ikke tar ansvaret for å måke vekk snøen og skrape bort isen som ligger oppå taket av vognen. Når man kjører bak en sånn tulling så risikerer man i beste fall en ødelagt frontlykt.. ← 1001 1002 1003 Holder du god avstand er ikke dette noe problem! jeg har ligget bak mange lastebiler som det har flydd store isflak av, men de faller i bakken før de treffer min bil siden jeg passer avstanden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 22. februar 2007 #15 Del Skrevet 22. februar 2007 1001 1002 1003 Holder du god avstand er ikke dette noe problem! jeg har ligget bak mange lastebiler som det har flydd store isflak av, men de faller i bakken før de treffer min bil siden jeg passer avstanden ← Nytter ikke i rushen, og det er ikke mye økning i hastighet som skal til før is og snø kommer flygende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beekeeper Skrevet 22. februar 2007 #16 Del Skrevet 22. februar 2007 Er det noen jeg har respekt for, så er det sjåfører av kollektivtrafikk, ambulanser, taxi og lastebiler/trailere.. De må kjøre på en helt annen måte for å komme seg frem fortest mulig, og mange "vanlige" bilister blir provosert og har den oppfatningen av at sjåførene "tror de eier veien" og "råkjører." Dette er jo helt håpløst.. Er det en bratt bakke og jeg har en lastebil eller trailer bak meg, så gasser jeg ofte på så de ikke skal miste farten.. Og ser jeg en lastebil komme som har vikeplikt for meg, så lar jeg de ofte bare få kjøre først så de ikke trenger å stoppe opp. "Vanlige" sjåfører skjønner kanskje ikke dette, men så godt som alle lastebilsjåførene jeg har gjort dette til gir et smil og en lettet vink fordi jeg har vist forståelse.. Og det synes jeg andre kan ha forståelse for og gjøre også, så jobben deres blir enklere. Og jeg har aldri kjørt buss, lastebil, trailer, taxi eller traktor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobcat Skrevet 22. februar 2007 #17 Del Skrevet 22. februar 2007 OT: Hvem er forresten denne jævla personen som biler? Så vidt jeg kan se, så er han ikke nevnt ved et eneste ord.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trailer'trash Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #18 Del Skrevet 22. februar 2007 Nei, det er jo åpenbart at alt gangsynet og perspektivet er plassert hos trailersjåførene... Det er ikke nødvendig! Dere lager nok faenskap på vei til og fra jobben! Jeg har ikke tall på alle de gangene jeg har sittet i kø i timevis fordi en eller annen trailersjåfør har veltet hengeren i en rundkjøring, sitter fast i et tunelltak, står fast i en bakke osv. osv. Dette er imidlertid ikke noe problem! Jeg sitter jo gladelig i kø og slike hendelser skyldes jo naturligvis aldri uforstand fra trailersjåførens side... Jeg elsker dessuten å ligge bak trailere som snegler seg frem på smale, svingete veier i mil etter mil! Jeg forsøker alltid å slippe forbi lastebiler og trailere hvis jeg blir tatt igjen av en, men dere må jo også forstå at heller ikke personbiler kan stoppe hvor som helst. Jeg tror faktisk ikke at en personbil kan stoppe 50 tonn og nettopp derfor hender det rett og slett at jeg ikke tør å bremse ned for å stoppe fordi lastebilen/traileren ligger så tett innpå at jeg garantert blir fullstendig flatklemt hvis min bil f.eks. skulle få en skrens i det jeg passerer snøkanten inn på en sidevei eller bussholdeplass. Et vogntog lar seg så vidt meg bekjent ikke stoppe på 20 - 30 meter på vinterføre, men for alt jeg vet kan jo trailersjåfører ha evner vi vanlige dødelige ikke har... Da vil jeg få minne om at fartsgrensen angir maksimalt lovlige hastighet og at man plikter å avpasse farten etter forholdene. Det gjelder trailersjåfører også. Utrolig, men sant! Nå burde imidlertid ikke dette være noe stort problem fordi de større veiene som regel har fartsgrense på 80, 90 eller 100 km/t og trailere skal så vidt meg bekjent kunne holde en hastighet på maks. 80 km/t. Ingen av disse tingene irriterer meg imidlertid noe særlig enn si i det hele tatt. Hvis du er så irritert og frustrert på jobben som du gir uttrykk for her, så burde du kansje vurdere å skifte yrke? ← Vestlandet er ikke noe særlig sted å kjøre vogntog, noe jeg har opplevd mang en gang. Prøver å slippe forbi trafikken, men som du sier det er ikke lett alltid på vestlandet. At trailere stter fast i tunneller og velter i rundkjøringer kommer kun av idiot kjøring og dårlig planlegging. det er mange idioter som kjører trailer som aldri skulle kjørt. Vi er heller ikke feilfrie, men akkurat nå var det Trafikk sinkene og de personbilene som kun ser rett frem jeg irriterte meg over. Stopplengden på vogntog på glatt føre vil du IKKE vite. At vi ligger i 90 er så sin sak. om det er lov eller ikke spiller ingen rolle sånn sett, men er det 80 og forankjørende kjører i 80 så er det på sin plass og oppføre seg å holde avstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trailer'trash Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #19 Del Skrevet 22. februar 2007 Denne tråden ligger under Skråblikk og generaliseringer og der paser den jækla godt. Aldri har jeg lest større sludder ennd enne verdensmesteren presterer. At trailersjåfører har bedre opplæring, beviser slett ikke at de er bedre. Som tidligere påpekt finnes det gode og dårlige sjåfører av alle typer kjøretøy. Man må kjenne hverandres begrensninger. Jeg kjører en vanlig sedan, og er fullt klar over at en trailer på vei ned fra fjeller "bremser med motoren". Hadde han holdt inne bremsepedalen i 20 minutter hadde bremsene blitt ødelagt, og traileren ville ikke kunnet stoppe. derfor slår de over i et lavt gear, og lar motoren (på lav gass) sinke farten. Jækla irriterende å ligge bak sånne. Men jeg kaller dere ikke inkompetente av den grunn! Jeg er en av de som kan sitte i bilkø, og vente i 4 sekunder for å slippe en fyr inn fra sideveien til høyre. Jeg taper fire sekunder, men han vinner ett minutt. Jeg viser særlige hensyn til trailere, og holder god avstand så de bl.a. kan svinge skikkelig. Perfekt harmoni, altså. Men dere jobber som kjent på provisjon. Jukser med ferdsskriveren, brenner ned lagerbygninger med bevismateriale (Johs Lunde) og tar aldri med kjettinger over Kvinesheia. Vi er kanskje like ille alle sammen? Du har endel gode synspunkter, men ikke regn med at alle bilister vil kjenne seg truffet... Men noen vil kanskje tenke litt mer over sine handlinger. Keep up the good work! ← Johs lunde ja. Jeg kjører på kilometer takst, så jeg er vel kanskje i den faresonen ja. Johs lunde sin bot ble i million klassen, så det er vel egentlig forståelig, med tanke på at vår yrkesgruppe er den eneste som blir Kriminalisert. mens varebiler taxsier osv kan kjøre døgnet rundt. biltilsynet kan gå inn på skivene våre å se nøyaktig hvor vi har vært nesten til en vær tid. Vi blir fratatt førerkort for bagateller, men toppen av alt, er at hvis vi kjører et par timer for mye og har en time forlite døgn hvil, risikerer vi Fengselstraffer. Det er påbudt med 7 kjettinger på vogntog vinterstid, å har du ikke det, så synd for deg! Innlegget var mest ment på de som føler seg truffet. Men det er mange førerkort som har godt over Best før daton. hahaha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trailer'trash Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #20 Del Skrevet 22. februar 2007 OT: Hvem er forresten denne jævla personen som biler? Så vidt jeg kan se, så er han ikke nevnt ved et eneste ord.. ← Det måtte jo komme til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå