Gå til innhold

Hannhund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er den heldige eier av verdens søteste og tøffeste hund ( helt objektivt sett.... :sjenert: )

I går på kveldsturen gikk det en herremann og hund foran oss, og min lille hund ble helt rar. Han dro og dro og skulle på død og liv bort til den andre hunden. Dette gjør han alltid når han møter andre hunder,men i går var det helt ekstremt. Men den andre hundens eier dro hunden sin hurtig avgårde, så det ble ikke noe møte.

Min hund var helt tussete etterpå. Pep og klynket og maste masse! Og dette holdt han på med i hele natt!!! :sur:

I dag er det litt bedre, men merker fremdeles at han er litt på styr.

Kan det være seg slik at den andre hunden vi så i går hadde løpetid, og at det kan forklare denne oppførselen? Noen som har peiling? Hunden min er to år gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke se bortifra at det var ei løpsk tispe nei ;)

Gjest Deception
Skrevet

Hva med drektige tisper? Skiller de ut noen hormoner som gjør hannhunder gale? Min krabat var helt hyper i flere timer etter å ha møtt en drektig tispe.

Skrevet

om hunden din ikke vanligvis er like tullete når den møter andre hunder, vil jeg nokk tro att det var en løpsk tispe ja..

den andre hundeeieren dro med seg hunden, noe som viste tydelig att hun ikke ville att de skulle hilse forsterker inntrykket.

Skrevet

Nei, hunden min er på ingen måte like tussete når den treffer hunder til vanlig.

Ble så forundret over oppførselen hans igår/natt, og ikke minst hvor lenge han har holdt på å styre og mase etter at han så den andre hunden. Helt vanvittig! Han har jo ikke sovet i natt i det hele tatt ( og ikke vi heller for den saks skyld....!)

Noen andre med liknende erfaringer?

Gjest rabrabara
Skrevet

Ja, absolutt! Vår Tass kan sutre seg gjennom natt etter natt når hans lille venninde har løpetid. Han holder huset oppe med gneldring og jammer. Så går det over når hun er over løpetiden. Det er som å ha spedbarn som sover dårlig om nettene...

Skrevet

Men det er jo helt utrolig! Den hunden vi traff som muligens hadde løpetid, bor jo ikke i gata vår engang! Kan hunden merke en tispe med løpetid på lang avstand, eller er det slik at det på en måte sitter i hukommelsen hans etter dette møte?

Merkelige greier, og piiiiittelitt irriterende......Jeg er stuptrøtt!!!

Gjest rabrabara
Skrevet

Vår merker det på lang avstand. Den forrige hunden vår stakk av og løp en kilometer til en huhund med løpetid. Skjønner godt at du er trøtt, det er skikkelig slitsomt.

Skrevet

Det høres ut som tyyypisk mannfolk!

Jeg har 2 hannhunder, og de er svært forskjellige på det området egentlig. Den ene ser ikke ut til å reagere stort på løpetid, mens den andre blir helt tussete. Han trenger ikke engang å møte tisper, med holder med å komme over steder de har vært ... Det er virkelig en pest og plage - guttungen piper og uler resten av kvelden (natten ..) og benytter enhver anledning til å ri på den andre hannen min! (og han blir mildt sagt lei!) :sur:

Skrevet

Jeg føler meg ganske sikker på at hunden dere møtte hadde løpetid. En hannhund kan lukte slikt over store avstander om vinden går riktig vei. Har han møtt en tispe med løpetid, særlig om hun er klar til å "stå", vil han huske det lenge etter at dere har forlatt stedet. Dyr har veldig sterke drifter, og hunder er intet unntak. Om de da ikke er kastrert. ;)

Skrevet

Du har fått svar ser jeg, men noen ganger er menn mye lettere å forholde seg til enn en hannhund som værer løpetid...

(selv om menn er rare, de også...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...