Kvist Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #841 Del Skrevet 19. januar 2009 Glemte jo helt det viktigste... I går etter at vi hadde lagt oss lå vi en stund og pratet. Så skrur jeg av lyset og sier god natt, blir liggende å tenke på vidunderet i magen da jeg plutselig kjenner noe rart i magen. Litt som små bobler på en måte. Kjente det tre ganger i løpet av noen minutter, og så ble det rolig der inne. Er sikker på at det ikke var luft. Men fortsatt ikke helt sikker på om det var bitteliten som ga meg en dytt. Spennende var det uansett :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #842 Del Skrevet 19. januar 2009 Da hadde arbeidstilsyndamen snakket med sjefen og forklart ham hva han måtte gjøre. Så er det bare å håpe at han faktisk gjør det. Hun opprettet ikke noen sak på dette enda, i et håp om å ikke gjøre ting vanskeligere enn nødvendig. Men hvis ingenting skjer skulle jeg ta kontakt igjen. Snakket også med min jordmor, hun hadde ikke mulighet til å delta på noe møte, men det var visst en annen jordmor som hadde en annen type stilling og jobbet mer med HMS som hun skulle ta kontakt med. Denne damen jobber visst bare torsdag og fredag, men hun skulle fortsette å prøve mobilen hennes flere ganger i dag. Så da er det bare å krysse fingrene for at hun kan være med, og for at det passer overens med nav og sjefen og alt. MYE STYR! Tenk så greit det hadde vært å jobbet et stor sted da, men regler, rutiner og oppfølging. Det hadde vært fint det! Mannen jobber et sånt sted, de har et skjema og en løsning på alt i det firmaet. Blir kanskje litt mye til hverdags, men fy søren så deilig det er når noe ikke er som det skal. Sånn som når han rygget på en parkert bil med firmabilen sin i dag, fyll ut her, signer der og så går ting i orden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #843 Del Skrevet 19. januar 2009 NEDTUR! Nå har jeg holdt på i en halvtime, først med å skuffe snø av bilen og så med å prøve å kjøre... Men jeg måtte gi opp. Orket ikke mer. Og bilen står bom fast, så jeg måte ringe fotpleieren og få flyttet timen. Æsj. Også jeg som hadde gledet meg sånn. Midt oppi det hele ringte sjefen da, og lurte på om jeg kunne komme på møte i dag. Jeg lurte på om nav kunne komme på så kort varsel og da sa han at de ikke skulle være med... vet ikke hva jeg skal tro lengre jeg. Får vel ringe arbeidstilsyndamen og spørre henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 19. januar 2009 #844 Del Skrevet 19. januar 2009 Glemte jo helt det viktigste... I går etter at vi hadde lagt oss lå vi en stund og pratet. Så skrur jeg av lyset og sier god natt, blir liggende å tenke på vidunderet i magen da jeg plutselig kjenner noe rart i magen. Litt som små bobler på en måte. Kjente det tre ganger i løpet av noen minutter, og så ble det rolig der inne. Er sikker på at det ikke var luft. Men fortsatt ikke helt sikker på om det var bitteliten som ga meg en dytt. Spennende var det uansett :rødme: For en herlig følelse :rødme: Tenk at du kanskje har kjent babyen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 19. januar 2009 #845 Del Skrevet 19. januar 2009 Og for ett styr med jobb. Bare husk at det viktigste er at du tar det rolig og ikke stresser og styrer for mye, må tenke på lille babyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #846 Del Skrevet 19. januar 2009 Sint og skuffa. Arbeidstilsynet sier det er en sak for nav, Nav sier det er arbeistilsynets sak. Nå har jeg snakket med tre kundemottakere, en dame på svangerskapspengeforvaltningen i sarpsborg og en saksbehandler i Fredrikstad. Damen i Sarpsborg sier jeg må ta det med Nav Fredrikstad, Nav Fredrikstad sier jeg må ta det med forvaltningen i Sarpsborg. Alle sier at det er riktig at de skal hjelpe til med å tilrettelegge for at jeg skal kunne være i jobb. Men ingen kan hjelpe meg. Saksbehandleren i Fredrikstad sa at så lenge det var en konflikt kunne de ikke hjelpe meg, de kunne bare hjelpe med råd så lenge det ikke var en konflikt da de ikke kunne ta min side i en sånn sak. Så da spurte jeg om det var mulig å få rådgivning på regelverket bare, altså at de ikke behøver å ta noen side, bare være tilstede og sørge for at alle parter forholder seg til regelverket. Ja, sa hun det var mulig, men så lenge det var en konflikt kunne de ikke. Da burde jeg ha tenkt på at det var sånn det var og sørget for å være organsiert. Grrr! Så alt det som står i papirene de sender meg om at de hjelper til, at det er viktig å være i jobb, at ting må grundig dokumenteres hvis ikke, og at de har mange virkemidler for å holde folk i jobb. Det er bare tull det jo. Blir så oppgitt, hvorfor skal det bli så mye styr? Og hvorfor sender de meg papirer jeg må ta tak i, når de selv ikke kan gjøre noe? Og jeg ikke kan ta tak i ting, fordi det er nødt til å gå gjennom dem slik det står? Det er jo helt meningsløst. Tårene renner nå, blir så fortvila. Snakk om å ha funnet et stort sort hull i systemet da. Og tenk at det er fullt mulig for en arbeidsgiver å presse meg til å slutte å jobbe så lenge før termin bare fordi han har lyst. Gruer meg til det møtet, håper hun jordmora kan være med, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg gjør. Tør ikke gå dit alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 19. januar 2009 #847 Del Skrevet 19. januar 2009 Uff! stakkars kvisten min Det er ikke lett å være i det der systemet. Håper det blir en ordning på det da. Er ikke rettferdig at det skal være så vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #848 Del Skrevet 19. januar 2009 Takk for klem Amalie Har fått tørka tårene nå Er jo litt hormonell også. Kjenner at jeg driter mer og mer i om jeg kommer tilbake dit nå. Virker jo ikke særlig fristende... slik som det er. Får vente og se hva jordmor sier, om hun kan være med eller ikke. Nå skal jeg kose meg hjemme, fortsette å strikke på babyteppet mitt og se fram til hyggelig babyutstyrshoppingtur med Strandlaken i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 19. januar 2009 #849 Del Skrevet 19. januar 2009 Uff, dette hørtes da virkelig ikke morsomt ut!! Håper ting blir bedre snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. januar 2009 #850 Del Skrevet 19. januar 2009 Synd det er så mye problemer med jobben. Men så herlig å kjenne bebisen for første gang da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. januar 2009 #851 Del Skrevet 19. januar 2009 Uff, så kjedelig at der så mye problemer med jobben. Og at du må finne ut av og styre med alt selv. Det må da være noen som kan være kontaktperson og hjelpe deg? Hvis de ikke kan hjelpe når det er konflikt? Hjelper der bare før da, eller? Da vet man jo ikke om det blir noe stor konflikt eller ikke? Prøv å ikke tenk på det, og tenk heller på de koselige boblene du kjente i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 19. januar 2009 #852 Del Skrevet 19. januar 2009 Boble boble boble! :rødme: bebis bebis bebis....WEEEEEEEEEEEEE fant ikke noe gave i dag da til lille E! Aner ikke hva man kunne gitt egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 19. januar 2009 #853 Del Skrevet 19. januar 2009 Huff, stakkars deg. Håper jordmor evt. kan være med da. Så spennende med bobler!!!!! Ha en fin kveld:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #854 Del Skrevet 20. januar 2009 Koooooselig shoppingtur med Strandlaken i dag. Nå begynner det å bli litt tøy som ligger og venter på en bruker her. Også så kjekt med salg da. Har klipt av lapper, sortert det og notert ned hva jeg har i hvilken størrelse. Ikke så godt å vite hva bittetliten kommer til å trenge av størrelser heller, særlig ikke med tanke på at han eller hun kommer til å bli tøybleiebruker. Og tøybleier er vel gjerne litt større og tykkere enn vanlige engangsbleier... Men nå har jeg oversikten over hva jeg har. Veldig greit. Gleeeeeeder meg til å vaske, brette og legge på plass i nyoppusset hus etterhvert. Fikk tilogmed kjøpt en gave til lille E i dag, ikke noe nyttig, men noe søtt. Så søt som hun er så passer vel det bra Kosa meg med kakao i dag da, og da får jeg svi etterpå. At jeg ikke lærer! Helmelk er ikke noe for denne kroppen nei, auau. Men det var jo ikke såå mye, så det går vel over om et par timer. Føles litt rart å kjøpe så masse tøy uten å vite kjønn da, for jeg er jo så sikker på at det er jente egentlig. Men har holdt meg unna det rosa og dillete asså. Får heller kjøpe litt sånt dill etter UL hvis det viser seg at følelsen min stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strandlaken Skrevet 20. januar 2009 #855 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Takk for en kooselig tur i dag Stas å kjøpe baby tøy.. Er jo såå mye fint!! Du får kjøpe noe mer dill tøy til lille jenta di etter UL ja.. Jeg tipper at det blir jente Håpe magen føles bedre snart da vennen Og en ting til... : 15 UKER!!! Endret 20. januar 2009 av strandlaken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #856 Del Skrevet 21. januar 2009 Fikk endelig tak i damen jeg skulle få råd ang jobbing av. Hun viste seg å egentlig kun jobbe med de kommuneansattes problemer/tilrettelegging. Men hun kunne sannelig reglene og ga meg masse råd og hvordan dette fungerer og hva jeg burde/kan gjøre. Det viser seg at turnuslegen som skrev det første tilretteleggingsskjemaet har misforstått. Og da har jeg visst kommet litt skjevt ut. Det er ikke mulig å være både sykemeldt for svangerskapsplager og motta svangerskapspenger. Så ettersom jeg har fortalt sjefen min hva mine begrensninger er for tida, og han da sier at da kan de ikke bruke meg på arbeidsplassen. Ja da har jeg visst krav på svangerskapspenger fram til permisjonen min starter i sommer. Så da må jeg bare få avsluttet sykemeldingen min, så skal dette være i orden. Glad for å se slutten på styret. Selv om det er trist å ikke skulle jobbe mer på så lenge. Snille damen tilbød seg å være tilgjengelig på telefon både for meg og for arbeidsgiver da, på sin egen fritid, hvis det var noe mer vi lurte på. Snakk om fantastisk menneske! Blir så glad av å treffe sånne Så nå har jeg selvtillit nok til å gå i møte med sjefen, selv uten å ha meg meg noen. Det er jo ikke noe mer å ha konflikter om. Så da skal jeg opp dit i morgen etter lunsj. Håper dette blir det siste møtet jeg har med han på lang tid. Neste blir vel for å snakke om permisjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 21. januar 2009 #857 Del Skrevet 21. januar 2009 Så godt at du endelig har treft på noen som kan hjelpe deg Men vil det si at du ikke skal jobbe mer før permisjonen i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #858 Del Skrevet 21. januar 2009 Men vil det si at du ikke skal jobbe mer før permisjonen i det hele tatt? Ser ut som om det ikke blir mer jobb før permisjonen nei. Såfremt ikke noe endrer seg som gjør at arbeidsgiver kan tilrettelegge alikevel. For kan de det, så kommer jeg tilbake til jobb så fort som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 21. januar 2009 #859 Del Skrevet 21. januar 2009 Ser ut som om det ikke blir mer jobb før permisjonen nei. Såfremt ikke noe endrer seg som gjør at arbeidsgiver kan tilrettelegge alikevel. For kan de det, så kommer jeg tilbake til jobb så fort som mulig. Så utrolig trist at det skal bli sånn. Det høres rett og slett utrolig kjedelig ut, men det er vel bare snakk om og gjøre det beste ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #860 Del Skrevet 22. januar 2009 Det var så deilig å bade i dag! Svømte noen lengder i vanlig basseng, og gjorde øvelser i varmtvannsbasseng. Og satt og koste meg i boblebad Etterpå var det møte på jobben, så nå er ting avsluttet der for en stund for min del. Det var fortsatt umulig for dem å la meg jobbe fra 10-14, som er det jeg orker for tida. Så da skal jeg visst være husmor noen måneder. Får gjøre det beste ut av det. Nå har jeg bakt bananlangpannekake, og akkurat nå kom mannen hjem. Da er det klart for litt sofakos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå