Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!

Kvist

Anbefalte innlegg

hvorfor i all verden har du vært på det da? :klø:

Var i konf. da jeg var høygravid, jeg satt ikke normalt på benken. Det var varmt og jeg hadde hevelser så satt med bena på fanget til OE :fnise: snudde meg hele tiden, og når vi skulle stå for å synge sanger så måtte jeg stå sidelengs fordi jeg hadde ikke plass til magen forann meg :hoho:

krikebenker er tufsete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på konsert fordi vi fikk billetter på jobben og det ble snakket om hvor koselig, julete og vakkert julekonsertene til akkurat dette koret var. Og søtsuppesippete som jeg er for tida fikk jeg med meg ei venninne og dro da.

Men da har jeg jo prøvd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på jakt etter strømpebukser i dag. Og da lurer jeg på en ting, hvem er det som har bestemt at når man er gravid så skal man ha svarte strømper? Liker ikke svart jeg... Og så fant jeg ut at det er kun en eneste butikk i sentrum som har strømper (svarte selvfølgelig) og det er Lindex, men de hadde selvfølgelig stort sett small da...

Men fant tynne hudfargede på et kjøpesenter utenfor byen da. Syns sånt er rart jeg, er det virkelig så lite marked for tøy til gravide? Hadde litt tid til overs også da, og fant ut at jeg skulle prøve en mammabukse også. Har gruet meg til det egentlig, syns det er håpløst å finne vanlige bukser som passer, og med tanke på hvor dårlig utvalg det er til gravide så jeg på det som rimelig håpløst. Men den første,og eneste, som jeg prøvde passet fint, både over lår, hofter og rumpe. Var jo selvfølgelig litt slapp over magen, men det går seg nok til :ler: 50% var det også på den.

Mannen lurte litt da, på om jeg virkelig trengte den enda, han kan jo ikke se noe mage. Men jeg kjenner magen nå da, som en klump inni der :)

Nå skal jeg ta meg en lur på sofaen, mannen er ute med gutta på jobben, så jeg lovte å hente han etterpå. :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant aldri noe tykk strømpebukse når jeg gikk gravid. Skikkelig skuffende. Men fant lys og svart i tynn. Men det er jo ikke noe godt på vinteren.

Koselig med bukse da :)

Så 50% og greier...kan jo ikke bli bedre ;)

Polarn & Pyre har kanskje noe gravidklær??!? Kan gjerne låne mine :fnise:

Får bare si til mannen at bukse må du jo ha før eller siden likevel...da kan du jo like gjerne kjøpe nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gjerne låne mine :fnise:

Hehe, du kan få sagt det :ler: Åssen hadde du tenkt at jeg skulle få plass i dem?

Jeg har funnet EN nettbutikk som har litt tykkere strømpebukser da, så tenkte jeg skulle bestille herfra. De har 60 den strømper i grått, sort og mørk brun :) Var ikke veldig billig akkurat, men de har i alle fall. Har lett etter ullstrømper også da, men det finnes tydeligvis ikke i det hele tatt.

Nå skal jeg sette meg med gaver, papir, bånd og merkelapper og koooose meg med innpakking. :gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde ikke strømpebukser var så vanskelig å finne....kjedelig å måtte bestille fra nettet for å kunne få seg strømpebukser... Verden er virkelig lagt til rette for å lette dagen til gravide :kjefte:

Ha en super søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos legen og fått fornyet sykemeldingen, så nå blir det 50% til og med 25 januar. Hadde time tidlig i dag, og da blir alt bare rot for meg. Ikke særlig stas å stå i veikanten og holde håret for å unngå å få spy i det. Men jeg rakk legetimen såvidt da :)

Etterpå dro jeg til broren min, spiste litt frokost (igjen) der, og så kjørte vi sammen til foreldrene våre med årets julegaver til dem, og alle de skal feire sammen med. Vi feirer begge med svigers i år. Dette blir mammas første jul på 27 år uten minst ett av barna sine der, og det syns hun ikke noe om merket jeg. Men hun prata masse om neste jul da, med både vår og broderns ca 6 mnd gamle baby. Vi prøvde å jekke henne ned litt da, bør jo være måte på forventingspress og man skal planlegge neste jul før denne er helt i gang.

Så bar det hjem, der mannen var i gang med støvsugeren. Og nå tenkte jeg at jeg skulle ta en runde på kjøkkenet med litt varmt såpevann.

GOD JUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått julekort fra tanter på pappas side, der de forteller at de har snakket med min mor og at hun har fortalt dem den gledelige nyheten. Kjenner jeg blir både sint og ikke minst lei meg. Da vi fortalte det til dem for noen uker siden var vi veldig tydelige på at de IKKE skulle fortelle det til NOEN, for det skulle vi gjøre når vi ble sikrere. Og de lovet høytidelige at de selvfølgelig skulle holde på hemmeligheten vår.

Og så viser det seg at hun har fortalt det til familen, sine venner, naboer, folka hun trener sammen med, gamle skolevenner av meg osv osv.

Hva skjedde med løftet? Hva skjedde med at vi hadde lyst til å fortelle familien det selv? Ringte henne i går når jeg så julekortet med den beskjeden. Og da sa hun bare at jeg måtte roe meg ned (jeg gråt jo selvfølgelig i tlf), at dette da ikke var noe å ta på vei for, og at de ikke kunne skjønne hva det var jeg var så lei meg for. Og det er nesten det som er verst, de skjønner ikke engang at de både har fratatt meg og mannen den gleden det er å komme med en nyhet. Og så har de i tillegg gått og gjort akkurat motsatt av hva de har høytidelig lovt oss.

Vi hadde tenkt å begynne å fortelle annen familie på nyåret vi, det er jo ikke noe vits i nå lengre.

Jeg er vanvittig lei av den kjerringa av en mor jeg har. Så lei av at hun turer fram og gjør akkurat det hun lyster. Og veldig lei av at det så ofte går så altfor mye innpå meg, jeg vil ikke at hun skal ha den makten til å såre og ødelegge for meg lengre.

Samtalen i går endte med at hun flira av hvor teit jeg var, og at hun og pappa ikke hadde sett sånn på det i det hele tatt. Så sa hun at hun ikke gadd å snakke mer med meg før jeg skjønte det. Så la hun på.

Drittkjerring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert:

Det er jo bare helt utrolig dårlig gjort av mora di, Kvist. Hun sørger nå for å ikke få flere betroelser senere, hun bør heller være blant de siste som får vite noe spør du meg. Makan! :frustrert:

En stor :klem: til deg, prøv å ikke la dette kreve så mye energi av deg, fokuser på den lista di med positive ting istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sjokkert. Fy, for en oppførsel! Jeg hadde vært så såret, sint og lei meg, og aldri i verden om jeg ville vist tillit til henne igjen. Utrolig rart at hun ikke forstår at hun har tabbet seg kraftig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forståelse Ilja og Kylling.

Dette var siste gang jeg forteller noe som helst til henne. Vi har alltid hatt et anstrengt forhold, og jeg pleier ikke betro meg særlig til henne. Men jeg har vært dum og tenkt at det kanskje har bedret seg litt med årene.

Jaja, jeg har lært.

:(

Vi er invitert dit på middag til mandag, hele familien kommer. Men ikke jeg, orker ikke se den dama igjen nå. Når hun ikke engang klarer å innse at hun har gjort noe veldig feil og såret meg, og da heller ikke kommer med et stort unnskyld.

Får høre med broren min om hva hun oppgir som grunn til at jeg ikke kommer. Blir sikkert en fin historie om hvor fæl jeg er så utelukker henne fra alt. Lurer på om det finnes en diagnose på sånt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dårlig gjort av moren din da :( Skjønner godt at du er sint på henne nå, eller skuffet.....

Skjønner at ho er glad for at ho skal bli bestemor og har sikkert ventet lenge på dette, men når hun lovet å ikke fortelle det til noen så burde hun jo holde det hun lover :(

Håper dere har hatt en fin jul tross alt da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...