Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!

Kvist

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke spottet noe mer enn i morges. Men ble skikkelig skremt av det. Den forrige blødningen min var jo med gammelt blod, og da sa leger og andre at så lenge det ikke kom rødt friskt blod så burde jeg ikke være så redd. Når det kom rødt i dag blir jeg jo selvfølgelig redd igjen.

Hååååååper at det skyldes skjøre slimhinner eller noe annet harmløst. For hvis det ikke er det så vet jeg ikke hva jeg gjør.

Lille klumpen der inne: Hold deg fast! :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner at det er var en ekkel opplevelse ja. Men jeg tipper det er fint inni der likevel jeg ;) Litt rosa på papir virker det som om så mange har så det tror jeg går så bra så :)

Håper du har klart å slappe litt av i dag da...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har sett liv i uke 8 går det mest sansynlig bra. Jeg leste et sted at statistikken for de som mister fram til uke 12 ikke gjelder når man har sett liv på ul. Mange av de som mister har jo ikke hatt tidlig ul, så der vet man jo ikke om det er noe galt eller allerede dødt foster.

Når det er liv nå, så er det mest trolig at den blir der. Men skjønner at det er ekkelt, skal liksom ikke blø nå. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotting er vel rimelig vanlig, er det ikke?

Og tror det er sant som sies her, at har man sett liv på tidlig ultralyd er sjansen for spontanabort mye mindre enn de statistikkene man ser ellers!

Krysser fingre, og håper dette går bra! Veldig koselig dagbok å lese i dette.. Håper den fortsetter håpefullt og lykkelig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke spottet mere, så er ved godt mot. Følte meg faktisk i fin form i dag, så avtalte med mannen at jeg skulle bli med å jobbe i huset vårt i kveld. Var litt enkelt rivearbeid som sto på planen. Men fy så sliten jeg ble, satt på gulvbjelkene og dro ut spiker og sånne avrettingsfliser som har vært der fra før. Sånn at snekkerene kan begynne med å rette opp gulvet i morra. Fikk ikke gjort voldsomt mye, mannen gjorde sikkert 5-6 ganger så mye som meg. Og etterpå var jeg så sliten at det svimlet for meg, så nå ligger jeg trygt under dyna og mannen kommer forhåpentligvis snart hjem...

Menmen overmot har vel sjelden drept noen. :)

God natt jenter!

Og :vinke: til Aricept, koselig med nye fjes i dagboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meeen.....litt hjelp med huset er bedre enn ingen hjelp med huset ;)

Du som syns det er leit at du ikke har fått gjort så mye.

Gleder meg til i morra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sant - litt hjelp er bedre enn ingen hjelp! Og det hjelper å føle seg nyttig, ikke sant?

Takk for velkomst - kjekt å følge de som er sånn rundtom/ ca. like langt... Samme terminklubb i alle fall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, litt hjelp er bedre en ikkeno.

I dag har vi hatt foreldrene min til middag her, laget skikkelig middag for første gang på lenge. Ovnstekt hel kylling, med masse wokede grønnsaker og sellerirot og potetmos med parmesan til. Ingefær/appelsinsaus med kraften fra kyllingen over. Var veldig godt med ordentlig mat igjen.

I natt hadde jeg en skikkelig ekkel drøm da, våknet av den og husker den godt. og det litt som om det ekle, triste, redde stemningen har fulgt meg i hele dag.

Drømte at babyen hadde kommet, så altfor altfor tidlig. Den var frisk og sånn, som en vanlig baby, men kom så tidlig at den bare var ca 10 cm lang. Og fordi den kom så tidlig så hadde jo ikke vi ting klart til den heller. Så jeg pakket babyen inn i et teppe og skulle sykle ned på en babybutikk for å kjøpe et eller annet vi trengte veldig. Men jeg måtte skynde meg, for mannen skulle et eller annet etterpå og det var viktig at jeg kom hjem med babyutstyret før han måtte dra. Jeg var litt sint på mannen også, ettersom han sa at de sikkert ikke hadde så små klær på butikken, og jeg påsto at joda, så klart de måtte ha klær til premature også. Så da syklet jeg da, med babybylten i den ene armkroken... Nedover en lang bakke, og så var det en stein i veien, så jeg fikk litt sleng på sykkelen og babyen og teppet datt ut i grøfta. Jeg bråstoppet og hoppet nedi den dype grøfta og fant teppet, men det hadde åpnet seg og babyen hadde rullet ut. Og så klarte jeg ikke å finne den igjen ettersom den var så liten.

Rar men ekkel drøm. Det var ikke noe fødsel, og ikke noe sykehus eller noe til en 10 cm stor baby. Og hvorfor i alle dager skulle jeg sykle? Med en baby sånn halvveis på styret? Men den forferdelige følelsen da teppet datt av sykkelen og jeg ikke fant igjen den lille... Grøss!

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :goodbye: Der fikk jeg til å skrive :)

Det hørtes ut som en skikkelig ekkel drøm ja :tristbla: Har hatt mange rare drømmer selv i det siste.. også virker de så ekte!! Har hørt det er veldig vanlig å drømme rare og voldsomme drømmer når en er gravid.. Er ikke noe alright den følelsen en sitter med etterpå :tristbla:

Hørtes ut som en nydelig middag forresten.. Da var ho mor fornøyd tenker jeg :) Flink du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :goodbye:

Heeeei!

Så bra at du kom deg inn her :) Er så koselig her atte :ler:

:velkommen:

Nå må du se om du får laget deg dagbok også nå, det er så trivelig med sånne dagbøker her.

Ja, har lest det er vanlig å drømme mye rart jeg også. Men er jo ikke vant med å huske drømmer i det hele tatt jeg, så blir på en måte ekstra guffent med sånn dumme som den i natt.

Å jada, mor var fornøyd vettu. Selv om kyllingen ikke var helt perfekt stekt og måtte en kjapp tur til inn i ovnen og hun endte opp med oppvasken, hehe. Fikk med seg en svær pose te også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå den maten hørtes god ut :sikle:

Husker jeg og hadde noen ekle drømmer. Bruker å ha rare drømmer av og til ellers og jeg da som jeg husker etterpå og følelsene henger der leeeenge. Det er så ekkelt *grøss*

Men det er da det er godt å vite at det faktisk bare er en drøm.

Mange klemmer til deg kvisten min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å være hos jordmor. Hun virka veldig ålreit, litt sånn gammeldags søt bestemortype. Alt var fint med prøver, blodtrykk, vekt og alt. Glad for det :)

Hun viste meg hvor jeg kunne kjenne toppen av livmora også, og satte meg opp på ny time 14 januar. Da vil jeg være akkurat 14 uker på vei. Hun sa hun skulle vente til da med å bestille ordinær ultralyd til meg også. Neste gang skulle hun prøve å la oss høre fosterlyd, så da vil jeg ha med mannen også.

Fikk med meg en bok også, med hilsen fra Libero eller noe. Kan ikke si den var voldsomt spennende, er jo vel så greit å finne den infoen man trenger på nett. Og når det sto om bleier der, særlig det med tøybleier vs engangsbleier blir det jo bare dumt. Regner med at Libero har et helt nøytralt syn på sånt...

Føles på en måte litt mer gravid nå, etter å ha vært der. Men syns det er litt uvirkelig enda. Tar litt tid før jeg skjønner hva folk mener når de snakker om det også. Sånn som spørsmålet: Når var det du skulle ha igjen?

Ha? Jeg? Skal jeg ha noe? Åjaaa... ha baby ja... ehh jo i midten av juli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Du skal visst ha baby ;)

Jordmor, ja. Går du både til lege og jordmor da? Eller bare jordmor?

Jeg har jo fått to barn, men jeg hadde ikke det tilbudet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så vemmelig drøm....drømmer masse om dagen jeg også... :)

Så fint det gikk bra hos jordmor da. Har du vært hos legen før du var hos jordmoren? Tenkte jeg skulle ringe å bestille time neste uke.

Tar tid å venne seg til at man er gravid ja....nesten sånn at man glemmer det litt innimellom. Litt uvant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært lite kvalm de siste dagene og vært lykkelig for det. Men i dag er jeg grei og bytter arbeidstid med hun andre kollegaen min som er 50 % sykemeldt, så hun kunne være med på Luciamorgen og jeg skulle jobbe tidlig. KVALM! Brekker meg hele tiden og det er bare fælt å være på jobb.

Dette kommer ikke til å skje så mange ganger kjenner jeg. Æsj.

Men nå vet jeg jo at det jeg gjør for å holde kvalmen unna hjelper da, nemlig å sove lenge og ta det roooolig om morgenen. Prøvde å ta det rolig i dag også, men det er jo litt begrenset hvor rolig det blir når man må ut av huset kvart over sju...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en skikkelig ekkel drøm. Fælt når man husker en ekkeldrøm så godt, og følelsen sitter igjen.

Jeg hsuker nesten aldri drømmene mine til vanlig, og kan ikke si jeg har drømt noe rart enda heller..

Tror graviditeten er litt uvirkelig for alle sånn i begynnelsen. Man ser eller kjenner jo ingenting.. Og veldig uvant. De fleste går jo ikke gravid veldig ofte.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme med kvalmen, det hjalp å få sovet litt ekstra om morgenen. Får håpe kvalmen snart slipper taket hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet lenge i dag, sto opp og spiste to rugsprø mens jeg så på Bonanza på TV. Gikk i dusjen etterpå og i det jeg snur meg rundt for å skru av vannet har jeg munnen litt åpen så jeg får varmt vann i munnen. Har aldri likt lunka ting i munnen, men jeg har aldri spontant kastet opp av det før i dag. Rakk ikke engang å gå den ene meteren til do...

Så det eneste jeg har gjort i dag er å vaske dusjen. Skulle ha pakket inn julegaver, ryddet, støvsugd, laget mat... Men jeg orker ingenting :( Ikke engang å ta meg av grisen har jeg orket i dag. Så da sitter jeg her da, under dyna, og tenker på alt jeg burde ha gjort og så får jeg dårlig samvittighet. Æsj.

:grine:

Jeg vil være en av de jentene som går gravide med et smil, uten å merke annet enn at magen blir større etterhvert. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...