MellonCollie Skrevet 18. november 2008 #601 Skrevet 18. november 2008 Jeg hadde en pakke med salt kjeks på kontoret mitt under den verste kvalmen, da fikk jeg spist litt i små mengder hele tiden. Hjalp meg masse i alle dall
Kvist Skrevet 19. november 2008 Forfatter #602 Skrevet 19. november 2008 Ikke kvalm denne morgenen. Og det støtter jo følelsen jeg har av at dette har gått galt Gruer meg til resten av dagen på jobb.
Amalie_85 Skrevet 19. november 2008 #603 Skrevet 19. november 2008 Eller det kan være at du er en av de heldige som ikke komme til å være mere kvalm?!!
Kvist Skrevet 19. november 2008 Forfatter #604 Skrevet 19. november 2008 Dagen går så sakte! Mindre gammelt blod i dag, men fortsatt tak med ganske kraftige smerter. Vet ikke hvordan jeg skal tolke dette jeg. Orker snart ikke tolke mere, men klarer ikke å la være heller. Håper legen kan gi meg mer svar i morgen. Takk for at du er optimist Amalie
Amalie_85 Skrevet 19. november 2008 #606 Skrevet 19. november 2008 Prøver bare å sende deg noen positive tanker vettu Håper du får vite mer snart da. Er jo ikke noe morro å gå sånn. Men....jeg husker jeg følte det var veldig tyngde nedi der en liten stund. Og jeg var og ikke langt på vei da. Bare tenkte at det kanskje er normalt å kjenne rare ting. snart er arbeidsdagen over
Kvist Skrevet 19. november 2008 Forfatter #607 Skrevet 19. november 2008 Blitt kvalmere og kvalmere i hele dag, så håpet er der fortsatt. Spent på om legen får gjort noe i det hele tatt i morgen jeg... Og så må jeg si at noen tilfeldigheter er rarere enn andre. Samme dag som vi testet positivt gjorde noen i familien det også. Hun ligger to dager foran meg i løypa. Og i kveld ringte en kollega som har visst om prøverørsforsøket og fortalte at hun var seks uker gravid på fredag. I en liten familie og en liten arbeidsplass er jo det helt utrolig. Negative meg klarer jo ikke å bli helt kvitt tankene om hvor jævlig det blir å følge de andres svangerskap og etter hvert barn, hvis dette ikke går for oss. Blir på en måte så altfor likt, altfor nært. Men hvis det går for oss alle er det jo bare moro da... Ambivalent, surrete og sliten i dag.
Kvist Skrevet 20. november 2008 Forfatter #608 Skrevet 20. november 2008 KVALM! Absolutt alt er et ork, og jeg brekker meg hele tida. Lettvindt på jobb...
Beibi Skrevet 20. november 2008 #610 Skrevet 20. november 2008 Hei kvist! Jeg har lest dagboka di uten å gi meg til kjenne jeg Ville bare si at jeg også har opplevd den skrekkslagne følelsen det er å blø tidlig i et svangerskap. Det gikk veldig fint med jenta mi selv om legene trodde jeg hadde mistet henne. Jeg vet at du ikke er syk men kanskje det er lurt å ta fri et par uker? Det er hardt både fysisk og psykisk å ha det på denne måten.
Amalie_85 Skrevet 20. november 2008 #611 Skrevet 20. november 2008 Hei snupps! koselig å se deg i dag selv om det bare var litt. Men var så godt å høre at alt er i orden. Bryr meg mye om deg vettu
Kvist Skrevet 20. november 2008 Forfatter #612 Skrevet 20. november 2008 Som Amalie sier: Alt er i orden! Jeg har sett en pulserende liten klump på UL Fikk komme innimellom som hastesak hos gynekologen som i sin tid henviste meg til Rikshospitalet når pergotime ikk funka. Han beroliget meg veldig, forklarte på skjermen hvor blødningene kom fra og hva de forskjellige flekkene var. Føler meg mye bedre nå. Forsatt kvalm og kaster opp, men med et smil Og så fikk jeg sett at det bare en en klump inni der, ikke to sånn som det ble satt inn. Det føles bra det også, godt å slippe den ekstra risikoen hvis det hadde vært to. Og den klumpen som er der, har festet seg på det beste stedet sa gynekologen, helt innerst i livmora, på det stedet der det er minst risiko for komplikasjoner Kos til Amalie og lillebolla, dere er gode å ha! Hei til deg også Beibi, koselig med nye fjes. Men tror ikke jeg trenger noen sykemelding enda, litt kvalme skal jeg klare fint nå
Kykkelikokos Skrevet 20. november 2008 #613 Skrevet 20. november 2008 Disse blødningene, var det det andre embryoet som ikke overlevde kanskje?? Så bra å høre at du fremdeles er gravid!
Kvist Skrevet 20. november 2008 Forfatter #614 Skrevet 20. november 2008 Disse blødningene, var det det andre embryoet som ikke overlevde kanskje?? Så bra å høre at du fremdeles er gravid! I følge gyn var det slimhinna i ytre del av livmora som hadde blødd, antagelig fordi det andre embryoet hadde forsøkt å få feste der. Og ettersom det var såpass lukket inne i livmoren har det tatt så lang tid for det å komme ut at jeg har bare sett gammelt blod. Men ja, det andre egget har sikkert vært med ut det også.
Alive Skrevet 20. november 2008 #615 Skrevet 20. november 2008 Åååå...så bra, kvist. Dette var gode nyheter.
Lissi Skrevet 20. november 2008 #616 Skrevet 20. november 2008 Vi er like langt på vei og like bekymra så jeg får følge med litt inne hos deg Jeg har også fått ultralyd og det var betryggende. Hatt noen småblødninger jeg også, men skal bare være lettblødende livmorhals. Godt å vite. Å være kvalm hver dag er ingen god følelse, så håper vi snart blir bedre
Kvist Skrevet 21. november 2008 Forfatter #618 Skrevet 21. november 2008 Denne morgenen og formiddagen har jeg hverken blødd særlig, eller vært kvalm. Småspist litt grove kjeks for å forebygge kvalmen, men klager absolutt ikke om det fortsetter sånn som det her. Har bare litt murringer i magen, store ømme pupper og sterk luktesans nå. Ehh ja, også har jeg fått strekkmerker. Er av typen som lett får dem, så ikke ut i puberteten, med røde streker over hele lårene, hoftene, siden av magen, puppene og på innsiden av overarmene. Både min mor og min mormor har vært akkurat like sånn, så vi ser lekre ut i badetøy alle sammen. I forbindelse med sprøytene til IVF fikk jeg faktisk tre ca 3 cm lange strekkmerker på magen, uten at magen økte noe i størrelse i det hele tatt, og i går oppdaget jeg et merke på ca en cm på utsiden av hver pupp... Men er bare glad jeg, litt fra eller til gjør ingenting og dette tyder jo på at ting skjer
Gjest imli Skrevet 21. november 2008 #619 Skrevet 21. november 2008 for sprell levende bebis! Du er definitivt gravid Og strekkmerker og greier
Kykkelikokos Skrevet 21. november 2008 #620 Skrevet 21. november 2008 Kjenner til strekkemerkeproblemet.. Menmen, man må bare innse at det ikke er noe man får gjort med det, og leve med den kroppen man har Og når man vet hva premien blir, så godtar man det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå