Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!

Kvist

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke sette meg i din situasjon, men skjønner at dette må være fryktelig slitsomt for deg. Husk at det er mange som både spotter og har småblødninger uten at det betyr noe som helst :kose: Håper ting roer seg for deg, slik at du kan få slappet av og virkelig få nyte dette. Jeg er sikker på at dette går fint :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for omtanke! Håper det bare er jeg som er hysterisk...

Ringte akutten og fikk svar på hcg-prøven fra lørdag. Den var på 6510. Når jeg tok sist så sa riksen ay den da var på 66, det kan vel ikke være samme skala?

Sitter i tlf kø til riksen nå for å spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du snart kommer igjennom på Riksen og at de har positivt svar. Hvis du har et HCG-nivå på 6510 så må det jo MINST være to der inne? Når tok du testen hos riksen? Har lest at nivået skal doble seg hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Riksen, utrolig hva en beroligende sykepleierstemme kan gjøre :)

Hun skulle sende rekvisisjon til ny HCGprøve for å få den analysert ved samme laboratorie. Tok 1 prøve onsdag 5 nov, da var jeg 4+0, den var på 77 på riksen, og en på lørdag 15, da var jeg 5+3, den var på 6510 på Fredrikstad sykehus.

Ikke godt å skjønne seg på.

Og hva er dpo? Dager etter hva da? hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare inn her å gi deg en :klem: jeg snuppa. Fikk lissom ikke snakka så mye med deg i kveld. Men det var jo ikke stedet for å snakke om det her. Men jeg håper du har det fint.

Håper vi snart kan finne på noe sammen. Men jeg er lissom så opptatt og for tia, har eksamen jeg skal lese på. Navnfest å gjøre klar. Skoleoppgaver som skal gjøres +++++++

Så gleder meg til søndag 7. desember. DA skal jeg slappe av ;)

Endret av Amalie_85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem Amalie :) Og takk for i går. Det var jo veldig hyggelig.

Nå har kvalmen slått til for fullt hos meg tror jeg, det vil si, jeg håper det ikke blir verre enn dette. Våknet kvalm, spiste en liten kjeks og gikk i dusjen, spiste en rugsprø og et glass juice. Kastet opp alt jeg hadde spist mens juicen fortsatt var kjøleskapskald :spy:

Fikk pusset tenner, tatt på litt maskara og satt meg i bilen, kjipt å kjøre mørke våte svingete veier og være kjempekvalm. Måtte stoppe og kaste opp en gang til, tror Esso-mannen så litt rart på meg når jeg stormet inn for å låne toalettet :)

Jippi! dette blir en fin dag på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meeen....så kvalme er jo et godt tegn ;)

Selv om det ikke er noe gøy.

Husker og jeg kasta opp maten så fort noen ganger at den enda var kald. Men det var ikke juice, det var melk. Bare ekkelt. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være to da? Er det satt inn flere egg?

Ja, det ble satt inn to embryo. Men ingen av dem var mer enn middels i kvalitet, så det er nok sannsynligvis bare en inni der.

Spiller egentlig ingen rolle for meg om det er en eller to, like velkomment begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart lunsj. Gruer meg, vi har sånn at alle sitter rundt et stort bord og spiser felles brødmat. Det vil synes så godt om jeg bare musespiser en halv skive... orker ikke spørsmål... Nysgjerrig sjef er slitsomt! Føler på meg at han grubler og gjetter på hvorfor, selv om det antagelig mest er min følelse da.

jaja... så lenge lille klatten inni der klamrer seg fast så kan jeg klare ALT! En pinlig lunsj bli ingenting i den sammenhengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tips ang kvalmen:

Spis ofte! Ikke la det går mer enn 2-3 timer mellom hvert måltid.

Spis lettfordøyelige mat

Prøv å la maten få synke litt før du stresser videre med neste gjøremål.

Dagene fremover kommer trolig til å bli lagt opp med tanke på mat og måltider, med det er verdt det - ikke sant?

Føler med deg :klemmer:

Endret av Toblerone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Toblerone! Har merket selv at det hjelper litt med litt lett mat i magen, selv om det ikke er så lett å få det ned og holde det der. Fikk i meg en skive til lunsj, så da gikk jo det bra også.

NYYYYYTER dette! Stas å være gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang jeg begynner å tro og håpe skikkelig, så skjer det noe som trykker meg ned igjen :(

Klumper av mørkt brunt på papiret nå... Og jeg har bare lyst til å grine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg begynner å tro og håpe skikkelig, så skjer det noe som trykker meg ned igjen :(

Klumper av mørkt brunt på papiret nå... Og jeg har bare lyst til å grine!

Nå er ikke jeg noe ekspert, men har lest her på KG tidligere at mørkt gammelt blod ikke skal være farlig. Det er når du begynner med frisk, rødt blod at det mulig er noe galt.

*krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noe ekspert, men har lest her på KG tidligere at mørkt gammelt blod ikke skal være farlig. Det er når du begynner med frisk, rødt blod at det mulig er noe galt.

*krysser fingrene*

Det har jeg lest også, men det kommer jo så mye gammelt blod, og over så lang tid. Lurer på hvor det kommer fra jeg da vettu. Frykter jo at det vi så som fortykket slimhinne på UL på lørdag er dette sortbrune ekle greiene som kommer ut nå :(

15 dager til UL på riksen, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at alt står bra med den lille spiren i magen din. 15 dager kjennes nok uutholdelig lenge ut nå, kan jeg tenke meg. Men kvalmen er jo et godt tegn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...