super anita Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Pusekatten min har så innmari dårlig ånde, er det noen som vet hva man kan gjøre med det?
Pusemamma Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Det kan være forskjellige årsaker til det. Kan ha tannstein, en tann som er ødelagt. Det beste er og la en vetrinær se på det. kan og komme fra magen, tenker da på at en kan gi mat til katten som den ikke skal ha.
treningsjenta Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 er dte ikke vanlig med dårlig ånde dersom katten holder på å skifte ut tenner?
Gjest Silmarill Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Den mest vanlige årsaken er plakk eller tannsten! Gå på apteket eller til veterinæren å kjøp noe som heter BUCACAT. Dette er en pasta som inneholder enzymer som hemmer unormal bakterievekst! Dette gir du enten rett i munnen eller blander det i foret.
lilje20 Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Hei, ang dårlig ånde på katt. Jeg forer kattene mine med Royal Canin, det er for som kjøpes i dyrebutikk, dette er utrolig bra og hjelper mye på ånden til kattene. Jeg flyttet litt før jul i 2005 og da hadde jeg glemt å kjøpe for til kattene og dro da på en vanlig dagligvarebutikk og kjøpe noe kattemat der, da fikk kattene veldig dårlig ånde, men så for jeg fikk kjøpt nytt for endret det seg. Så jeg tror det ofte kan ha noe med hva man gir katten å spise..
rangi Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 Ang Bucacat, så skal denne pastaen brukes forebyggende ETTER fjerning av tannstein. Den fjerner altså ikke tannsterin som allerede er der. Hvis katten har mye tannstein kan det føre til bl a betennelse i tannkjøttet, noe som er smertefult for katten. Gå til en veterinær for å få sjekket, evt fjernet tannstein, kjøp et godt tørrfor, ikke gi katten våtfor hver dag. Selv får mine katter en boks våtfor hver lørdag, som lørdagsgodt (de må jo få lørdagsgodt, akkurat som meg ) Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå