Gå til innhold

Hvor mye må jeg betale?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Huldra, ikke innlogget

Ser litt på eBay og det kunne jo vært morsomt å bestille noen brudepikekjoler derfra... men så er det meg og regnestykker da.. Hvor mange norske kroner er feks. 39,99 US $???? Og hvor mye bør jeg regne i toll og avgifter etc... og er det noen andre skjulte utgifter jeg må ta med?

Hilsen en litt forvirret Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg på også! Kjempenydelige kjoler der... Det koster 700,- her i byen å leie, så bare det kommer under denne prisen så er det jo kjempelurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kursen ligger vel rundt 6,9 tror jeg. Portoen varierer på hvordan du vil ha det sendt. Hvis du har veldig god tid, og kan få det sendt med båt, tar det ca 2 mnd (de sier 1 mnd, men det pleier å ta to) Det alternativet jeg pleier å ta, er parcel post. Da tar det ca 7 dager med fly, også tar det 2-3 uker for Nordisk Ekspress å få tollet og sendt det til deg. Portoen på kjolene pleier å ligge på 25-$50. Vær obs på at en del prøver å lure deg litt her, når du skal sende til Norge.

Så må du betale 24 % moms på hele summen (med porto) og noen kroner i toll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte og sjekket med tollvesenet då det var snakk om å få sendt brudekjole hit. Ho sa at eg måtte betale 14,8 % på kjole, og porto. Så kom moms på toppen av det med 24 %. Men det har vore noken her på forumet som ikkje har betalt det, meinar eg.

Hvis du kjenner noken i det landet du handlar frå, send kjolen til dei, og la dei sende kjolane til deg som gave. det er mitt tips....

Lykke til, Vestlandstausa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...