Gå til innhold

Hva ville du hett?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Når jeg var liten gikk jeg og ønsket meg nytt navn hver dag, og navnet varierte fra deg til dag. Ville være spesiell tror jeg... Men så, nå når jeg har blitt voksener jeg fornøyd med navnet mitt! (Ihvertfall første del). Har ett litt gammelt navn, så jeg har truffet en del eldre damer som heter det samme som meg. Har til dags dato truffet KUN to på min alder som heter det samme! Men det virker som om det har steget litt i gradene den siste tiden. Har truffet noen småjenter som heter det samme.

Hvis jeg skulle ha endret navn idag, tror jeg det hadde blitt Embla eller noe i den dur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var yngre var det ingen andre som het det samme som meg, Jeg syntes jeg hadde et rart og annerledes navn - og i enkelte faser i livet er det viktig å ikke være annerledes.

I voksen alder, møter jeg stadig jenter som heter det samme som meg, og som er på samme alder. Hmmm...

Jeg vet ikke hva jeg ville hett - bare hva jeg ikke ville hett.... og det skal jeg la ligge stille i hodet mitt. Kanskje noen her heter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har et ganske spesielt navn. Runa. Hverken jeg eller mine venner hadde bekjentskaper med samme navn som meg, men nå har jeg da funnet noen.. :wink:

Nå kunne jeg egentlig ikke tenke meg å hete noe annet enn jeg gjør, men jeg hatet det i barndommen. Ble jo selvfølgelig mobbet for navnet mitt og da..

Har vel egentlig ikke noe spesielt navn jeg skulle ønske jeg het heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker navnet mitt jeg...

skulle egentlig hete Monica..men det passa jeg visst ikke til.. heelt enig :ler:

Selv liker jeg Eline..Anette, Kristine.. bl.a...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kunne velge selv ... Hva ville du hett' date=' da? Personlig synes jeg Sarah er et fint navn, eller Maria ... :)[/quote']

Jeg kan godt avsløre at jeg heter Maria og har alltid vært fornøyd med navnet mitt. Syns likevel ikke alltid det var så gøy på barneskolen da barna i klassen min ertet meg med at jeg var mora til Jesus da :)

Jeg har heller aldri hatt noen i klassen min med samme navn og heller ikke hatt noen i vennekretsen med samme navn. Nå som navnet mitt blir mer og mer populært, skulle jeg ønske jeg hadde hatt et mer sjeldent og unikt navn. Identifierer meg veldig med navnet mitt, at jeg nesten blir sint, når andre tar navnet mitt, at jeg vil ha patent på navnet mitt :) Så bare jeg kan hete det.

Jeg også har tenkt på navn til min fremtidige datter og jeg tror Kira at vi har lik smak :) for jeg vil også kalle henne for Sara. Uten H da. Ble veldig fornærmet da jeg en gang avslørte dette navnvalget for en tidligere venninde. Da spyttet hun på navnet og lo av det og mente det var et KATTENAVN. Jævla kjerring :evil:

Ellers skulle jeg egentlig hett Margaret da, men det hadde jeg aldri passet til å hete da. Ellers liker jeg navn som Elin, Thea, Amanda og Diana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, hva ville jeg hett? Dagros kanskje! :ler::ler::ler:

Fra spøk til revolver. På mange måter har jeg skiftet navn ettersom amerikanerne ikke klarer å uttale mitt. Navnet mitt blir stort sett forkortet og uttalt veldig anderledes enn på norsk.

Synes egentlig det lyder litt fint!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja... så sitter jeg også da med et av navnene på "ikke" listen.

Personlig har jeg vel aldri likt navnet særlig godt selv heller, og har nok alltid drømt om å ha et veldig spesielt navn som ingen andre hadde.

Men... navne-valgene går i bølger akkurat som moten.

Tenk i bestemorgenerasjonen da. Da var det Olga, Ingebjørg, Oddveig, Torgunn og alle disse navnene som vi betegner som "Urgammeldagse".

Når det gjelder de "gammeldagse" navnene bohemina nevner, var jo disse popnavn for ca. 30 år siden. Alle skulle jo hete Wenche, Monica, Anita og Hilde på den tiden.

Nå skal jo annenhver unge hete Julie, Sara, Stine, Thea, Marius, Markus, Martin, Mathias... bare for å nevne noen.

Dette er navn jeg ikke synes er fine lenger fordi de er så utrolig oppbrukt.

Lurer forresten på hvilke navn som kommer i neste mote-periode jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Er egentliv veldig fornøyd med navnet mitt, har dobbeltnavn og trives med det.

Dete r bare en ting jeg hengte meg opp i, da jeg trodde jeg skulle få så mye med utlandet og spesielt amerikanere å gjøre... Navnet mitt er kliss umulig å uttale for en amerikaner. La derfor til et ekstra navn slik at jeg skulle få det lettere. Angrer kanskje aldri så lite idag, men men.

WildThing

"Shane54 - I can do anybody!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Liker navnet mitt jeg også, dobbeltnavn med Anne først. Ikke så mange som har akkurat den kombinasjonen.

Men hvis jeg skulle bytte, eller fått en datter, så måtte det blitt Bianca. Nydelig navn synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten skulle jeg ønske at jeg het Laila, Lillian, Linda, Natasha, og slike navn ... :ler: ... det var alltid slike navn jeg valgte på dukkene mine da jeg lekte.

Nå er jeg imidlertid glad for navnet mitt, det er kort og godt, Anne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ack' date=' tipper at dere alle heter Wenche Anita :P HEEELT greit :ler:[/quote']

:hoho:

nei, jeg var så heldig å havne på 'ja-lista' di, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er jo blitt ganske vant med navnet mitt nå da..

men hvis jeg skulle velge nytt navn, ville det være Rúna, Berglind, Kristjana/Kristiane eller Tora (helst på islandske måten, Þóra). Jeg syns også Andrea og Aurora er veldig fine navn men veeeldig inne plutselig.. (litt dumt, trodde jeg var så oppfinnsom..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Åååå jeg bare elsker navnediskusjoner.

Selv har jeg et veldig typisk 70-tallsnavn som mange på min alder har. Men i løpet av 27 år har jeg jo vent meg til det, så jeg tror ikke jeg vil hete noe annet.

Men hvis jeg noen gang får en datter, da skal hun få et navn som ikke er på topp ti-lista tror jeg. Akkurat nå liker jeg disse navnene godt:

Alvilde

Ylva

Tiril

Irmelin

Sofie

Ulrikke

Catinka

Catharina

Synne

Torunn

Maiken

Juni

Guro

Henriette

Carla

Karna

Men det blir nok en stund til noen av disse navnene kan tas i bruk. innen den tid har jeg sikkert skiftet mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...