Gjest Kira Skrevet 22. februar 2003 #1 Skrevet 22. februar 2003 Hvis du kunne velge selv ... Hva ville du hett, da? Personlig synes jeg Sarah er et fint navn, eller Maria ...
Bohemia Skrevet 22. februar 2003 #2 Skrevet 22. februar 2003 Jeg kan ikke si at jeg ønsker jeg hadde et annet navn enn det jeg er døpt, som er Rebecca. (Har dobbeltnavn, men dropper å nevne det her, er oppkalt etter min oldemor og det er veldig lite brukt som navn i dag). MEN jeg kan nevne de navnene jeg IKKE ville ha likt å bære, eller ha døpt min framtidige datter. (Det er ikke fordi jeg synes disse navnene er spesielt stygge eller idiotiske på noen som helst måte, de vekker bare negative assosiasjoner hos meg). Blant disse er f.eks. Trine, Tina, Anette, Christina/e (og K-variantene..), Linda, Monica, Anita, Wenche, Susanne, etc.. Altså enten navn som sikkert var helt ok på 70-tallet (or something), eller type sukkersøtt og 13 på dusinet. Helt greie navn, men ja.. I tillegg forstår jeg meg ikke på mange av dagens mødre som sverger til erketypiske amerikanske navn på barna sine. Riktignok lever man i et internasjonalt samfunn..
Kid-a Skrevet 22. februar 2003 #3 Skrevet 22. februar 2003 Liker Rebecca. Men jeg er fornøyd med navnet mitt, da... Ellers er Ronja fint. Kid
Gjest *Perser* Skrevet 22. februar 2003 #4 Skrevet 22. februar 2003 Jeg synes jeg passer (skikkelige) navnet mitt, men Bohemia synes ikke noe om det, ser det ut som
Fakse Skrevet 22. februar 2003 #5 Skrevet 22. februar 2003 Liker navnet mitt jeg, er glad for at jeg har et gammelt norsk (dronning)navn Synes ikkeno om internasjonale navn på ungene, med mindre familien har spesielle tilknytninger. Liker heller ikke oppkalling fra kiosklitteratur eller såpeserier...stakkars unge!
Gjest Kira Skrevet 22. februar 2003 #6 Skrevet 22. februar 2003 Jeg synes jeg passer (skikkelige) navnet mitt, men Bohemia synes ikke noe om det, ser det ut som Bohemia synes ikke noe om navnet mitt heller ...
Bohemia Skrevet 22. februar 2003 #7 Skrevet 22. februar 2003 Jeg synes jeg passer (skikkelige) navnet mitt, men Bohemia synes ikke noe om det, ser det ut som Hehe Perser, smak og bedrag :blunke: Jeg synes ikke noen av de nevnte navnene er stygge, som sagt, bare litt "utgått på dato", og det kan man vel kanskje leve med... pst. Navnet skjemmer ingen.
Gjest *Perser* Skrevet 22. februar 2003 #8 Skrevet 22. februar 2003 Ja det er en god stund siden navnet mitt var inn da
monja Skrevet 22. februar 2003 #9 Skrevet 22. februar 2003 He he - Bohemia liker ikke navnet mitt heller gitt Det jeg kunne tenkt meg å kalle en eventuelt framtidig datter måtte være Sunniva,Kimberly, Jamila, Lisbeth/Elisabeth eller Sarah. Synes de er skikkelig fine jeg.
Gjest sexysadie Skrevet 22. februar 2003 #10 Skrevet 22. februar 2003 Jeg liker veldig godt navnet Andrine.
Bohemia Skrevet 22. februar 2003 #11 Skrevet 22. februar 2003 Ack, tipper at dere alle heter Wenche Anita HEEELT greit
Gjest Starya Skrevet 22. februar 2003 #13 Skrevet 22. februar 2003 Jeg er svært så tilfreds med det navnet jeg har (takk mamma), men om jeg måtte velge et annet... Emma? Embla? Andrea? Mette-Marit? Nei sannelig om jeg vet...
Bohemia Skrevet 22. februar 2003 #14 Skrevet 22. februar 2003 Embla ja, svært nydelig det. Jeg kan jo nevne noen navn jeg synes ER pene da :blunke: Helen(e) Vibeke Anne Ingrid Silje Louise Ingvild Synne Tiril Eirin/Irene Nora Det var jo noen..
Gjest Nivvy Skrevet 22. februar 2003 #15 Skrevet 22. februar 2003 Jeg er egentlig fornøyd med å hete Birthe, jeg Blitt oppkalt etter min mor sin beste bestevenninne, kjempekoselig dame! Har tenkt på navn om jeg skulle få min egen jente... Da har jeg favorisert Norah og Emma. Søte navn. Velbrukte, ja, det er kanskje det eneste "negative". Birthe
chimp Skrevet 22. februar 2003 #16 Skrevet 22. februar 2003 Kunne eg. ikke tenkt meg et annet navn enn d jeg har, men ellers syns jeg Julie er fint....og Katrine (har noe m katter å gjøre....elsker katter). Sofie er også fint....jenta mi heter Mathilde....d er jo også veldig fint da....
Gjest KATTAstrofe Skrevet 22. februar 2003 #17 Skrevet 22. februar 2003 Kunne eg. ikke tenkt meg et annet navn enn d jeg har, men ellers syns jeg Julie er fint....og Katrine (har noe m katter å gjøre....elsker katter). Sofie er også fint....jenta mi heter Mathilde....d er jo også veldig fint da.... :kysse: Jeg er kjempefornøyd med mitt navn
@lfa Skrevet 22. februar 2003 #18 Skrevet 22. februar 2003 Jeg har et helnorsk navn som ikke akkurat er så veldig ultramoderne, men jeg har aldri tenkt på å bytte... Eneste jeg kunne tenkt meg, er å bli kvitt mellomnavnet som i mine ører er helt malplassert... Fornavnet er liksom bare meg... Hadde blitt helt feil om jeg skulle byttet til et annet... :-? Er mange navn jeg synes er stygge, men det henger kanskje sammen med at jeg forbinder de med personer jeg ikke liker...
Anglofil Skrevet 22. februar 2003 #19 Skrevet 22. februar 2003 Hei! Liker navnet mitt veldig godt jeg,Yvonne Kunne gjerne ha kalt ungen min det :blunke: Klemz fra:
Labella Skrevet 23. februar 2003 #20 Skrevet 23. februar 2003 Jeg er godt fornøyd med det navnet jeg har :D Det var nok noen år jeg kunne tenke meg et annet navn, men nå kunne jeg ikke tenke meg å hete noe annet. Navnet mitt er jo MEG :D Det er ikke så mange på samme alder som heter det samme som meg, så jeg har aldri opplevd å gå i klasse med, eller ha venner, som heter det samme som meg. Må innrømme at jeg synes det er litt rart å treffe noen som har MITT navn... Heldigvis skjer det ikke så ofte :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå