Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har vinterferie denne uken og hadde laget meg en leseplan, MEN dagene går og jeg får ikke lest. Hver gang jeg setter meg for å lese så mister jeg all konsentrasjon. :grine:

Noen som kan gi meg råd?

Har som sagt laget meg en leseplan, men når det kommer til stykke orker jeg ikke å lese.

Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Har vinterferie denne uken og hadde laget meg en leseplan, MEN dagene går og jeg får ikke lest. Hver gang jeg setter meg for å lese så mister jeg all konsentrasjon.  :grine:

Noen som kan gi meg råd?

Har som sagt laget meg en leseplan, men når det kommer til stykke orker jeg ikke å lese.

Takk på forhånd!

prøv å start dagen med å gå deg en lang tur, og spis god frokost. Så planlegger du at du skal lese en time f.eks før du skal ha pause, også kanskje lese i to timer, for så ha pause. Funket for meg da jeg slet som sist. Ikke skru på tv, radio eller data.

Skrevet

Jeg kjenner meg så sinnsykt igjen selv! Hadde det fantes en vidunderkur mot det du beskriver, ville jeg betalt dyrt!

Har også hatt friperioder med DE planene, men når alt kommer til alt får jeg gjort mye mindre enn når jeg er på skolen og har forelesninger i tillegg. Men jeg har funnet ut at slike friperioder er perfekte til å ha kollokvier om pensum. Avtal en gjeng på forhånd hvilke deler dere skal gå gjennom og forbered dere. Mye mer motiverende å forberede seg selv når man vet at andre regner med deg. Du kan liksom ikke bare sløve når det vil gå ut over andre også :)

Dette forutsetter jo at det finnes folk i nærheten som er med. Eventuelt kollokvier på skype, funker bra det også :)

Kollokvien er jo bra, men det er jo selve forberedelsene som blir din lesetid og din motivasjon.

Dette har hvertfall funket på meg :)

Skrevet

For meg er det et triks å ikke legge planer om å lese altfor mye av gangen. Da ender man bare opp med å bli umotivert fordi man aldri når det man har satt seg som mål.

Skjønner veldig godt hvordan du har det.. jeg har klart å melde meg på et studium som jeg i etterkant har funnet ut at jeg har så godt som null interesse for.. ikke lett å motivere seg til å lese når det kun er for å stå på eksamen så lånekassa skal fortsette å gi meg penger..

Skrevet

Kom deg på lesesal for å lese. Det nytter IKKE å lese hjemme for der er det altfor mye som forstyrrer og frister!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...