Gå til innhold

Thailand?


Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg kan ikke svare for Tyrkia for der har jeg aldri vært.

I Hellas steg prisene til nesten vestlig nivå da de innførte Euro'en. Det er fortsatt billig der men ikke så ultra billig som det var.

Da jeg var i Thailand i 2001 (siste gangen, jeg har ikke vært siden) kostet det ca 75 kroner for to personer å gå ut og spise med drikke. Det er reisen dit som er dyr, resten er svært billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Ok. Takk. :) Men er reisen så mye dyrere at det alikavel blir dyrere? Mener å ha hørt at Thailand er et dyrt alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurora Vaniljesaus

Thailand er IKKE et dyrt alternativ.. I alle fall ikke på lengere ferier. Du bruker ikke mer enn noen tusenlapper mer på å fly dit enn på å fly til steder i Europa, og du bor, spiser, reiser og shopper myyye billigere..

Dessuten er Thailand et herlig sted å være... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har ikke så mye erfaring med Hellas og Tyrkia...men jeg har vært i Thailand et par ganger så det kan jeg kommentere på :-) Jeg skal til Thailand i mai og flybilletten koster ca 6000 kroner. Når man ankommer kan man få hotell i alle prisklasser...i Bangkok ser det ut som du kan få et rom for 2 på et tre stjerners hotell med frokost for 20 $ per natt...og hvis du har reist litt til byer i Europa (som Paris/Roma etc) så kjenner du sikkert til at hotellprisene er langt høyere der. Når det gjelder å spise/drikke i Thailand...kona og jeg hadde lunch på en lokal sjappe da vi besøkte Bangkok i 2002. Vi betalte ca 6 kroner per person. Det avhenger selvfølgelig hvor og hva man spiser man man kan spise og drikke godt for en billig penge. Så min konklusjon er....Thailand er ikke dyrt. Jeg får se om jeg har forandret mening etter at jeg har vært der igjen i mai ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom hjem fra Thailand i januar, og har vært på den beste ferien hittil i livet. Det er absolutt ikke dyrt der. Som de andre også skriver, er det flyturen som evt kan koste mye. Vi gikk for en pakkeløsning med Ving, for det viste seg at det lønte seg. Vi var forresten i Phuket, som sikkert er dyrere enn andre steder pga alle turistene, men det var fremdeles svært billig.

Middag for to med forrett, dessert og drikke koster ca 100 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Hei og takk for svar :) Høres så flott ut. Vi har jo tenkt å reise til sommeren. Er det regntid der da? Leste en plass at det på en eller annen del av Thailand, ikke var så ille med regn på den tiden? Noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Thailand er et STORT land - og regntiden er forskjellig fra sted til sted.

En annen ting: Jeg har reist både med charter og med rutefly. Charterturen kostet ca 8000/person i 2000 - rutefly, hotell inkl. flere destinasjoner kom på ca 10.000 (en uke lenger dog!).

Jeg skal ALDRI dra på charter så langt borte igjen. Flyturen var ren tortur der mine knær var plantet i korsryggen på han foran - og tilsvarende kjente jeg knærne til de bak. 14 timers flytur inkludert mellomlanding i Bahrain - mot 11 timer direkte fra Stockholm.

Servicen på Thaiair var fantastisk og det var god plass på flyet - både til å strekke seg ut og bevege seg rundt. Og så mye dyrere var det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Blondie65, jeg ville aldri ha dratt med charterfly til Thailand. Trangt og elendig service. Og for meg er litt av opplevelsen å sitte å planlegge og plukke ut egne hotell og reiserute, jeg er ikke så veldig glad i å reise på chartertur hvor enn det måtte være. :)

Dersom du føler det tryggere å ha et reiseselskap og støtte deg til bruker både Orkide Ekspressen og David Reiser vanlige rutefly, de hjelper deg også med hotell og transport der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi kom hjem fra en tre ukers tur til Thailand på torsdag.

Deilig land, og herlige mennesker. Lange strender, klar sikt i vannet og billig!!

Vi var der i 2002, og prisene har steget noe siden da..

Vi betalte pr natt ca 550 kr, men kunne fint bodd til 400 kroner.. (og billigere også men vi var to voksne og to barn, og siden vi reiste med barn syns vi standarden teller litt mer enn når man reiser alene)

Prisene har jeg friskt iminne, så her kommer eksempler til deg:

pepperbiff 40 kr, spagetti og kjøttdeig 24 kr, en brus 8 kr, en øl 20/25 kr..

Dette er restaurant priser.

På 7 eleven får du billig godteri, brus til 3 kr, øl til 5 kr...

En time massasje på stranda koster 85 kr..

Vi prøvde spa også vi da. Betalte 900 kr, for 3,5 timer, men jeg anbefaler ikke det.

Massasjen på stranda er vel så bra.

Vi var på Koh Samui, og Koh Tao. Sistnevnte øya er aldeles underbar!! En himmelsk øy som enda ikke er så "turistifisert".

God tur til smilets land:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...