Gå til innhold

Røykekuttere !

Fremhevede innlegg

Gjest Hilde K S
Skrevet

Hvordan går det med dere ?

Nå er det snart to uker for meg uten røyk og det går litt opp og ned.

Lunta er kortere enn vanlig, men røykesuget har dempet seg betraktelig.

Jeg FØLER meg som et bedre menneske og treningen er lettere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tatt et eneste trekk siden 9. januar klokken 22.15. Er kjempestolt!

Skrevet

Ååå... bra!!

Jeg har ikke tatt en eneste trekk siden 01.01.03 kl. 02:55.

Synes jeg er flink selv ja!! :D

De første 2 ukene var jeg irritabel og oppfarende, og ikke helt enkel å leve med tror jeg. Men ellers har det gått utrolig bra.

Ikke hatt noen "hjelpemidler" heller.

Har egentlig lyst til å bli festrøyker, men vet med meg selv at jeg ikke klarer å holde det på det nivået så da får det være.

Stå på iallefall, detta går bra!! :wink:

Skrevet

Har heller ikke tatt en eneste blås (bortsett fra aktiv passiv røyking....) siden...tenke tenke....

19. januar kl. 20.00.

Tjohoo!!

Skrevet

Nå er det snart tre måneder siden jeg sluttet å røyke, og jeg har kommet over det verste heldigvis! Har ikke sprukket en eneste gang (bortsett fra at jeg tok én røyk på nyttårsaften...men jeg inhalerte ikke! :wink: ) Har så smått begynt å gå på byen igjen også, og det går greit så lenge jeg får noen til å blåse litt røyk på meg, og så lenge jeg har en pakke tyggis eller to i veska.. :P

Skrevet

To måneder er passert for begge oss hjemme, og røyk er ikke noe samtaletema lenger.

Vi bare roser oss selv innimellom for at vi har klart oss så lenge, og synes det ville være fryktelig dumt å begynne på'n igjen nå som vi er over det verste.

Har også lyst på festrøyk, men tror det kunne være begynnelsen på noe dumt igjen - så vi velger å la være.

Gleder oss også over en helt ny duftesans...

Nitha

Skrevet

21 ½ :blunke: dager som ikke-røyker og det er bare en så stor lettelse. Selvfølgelig har jeg lyst på røyk stadig vekk, men kan godt merke at det går lenger og lenger tid mellom hver gang jeg tenker på røyk. Kan godt merke at det har skjedd noe med luftveiene, det er lettere å få puste både når jeg trener og sånn i dagligdagen. Humøret? Sånn stort sett bra, selv om jeg har noen eksplosjoner sånn inne i mellom. I forrige uke (uke 3) var jeg forferdelig sulten hele tiden, men heldigvis ser det ut til at det har roet seg litt ned nå. Bruker fortsatt nikotinplaster jeg da, men kun ½ pr dag. Til de som har hørt at nikotinplaster mister all effekt hvis man klipper i dem, så gjelder det i allefall ikke de som heter Niquitin 21mg/24 timer. Jeg glemte å ta det på en gang i forrige uke og jeg kunne godt merke forskjell. I slutten av denne uka har jeg planlagt å gå ned på et kvart plaster for å så slutte helt. Men skal ha nikotintyggegummi tilgjengelig en stund fremover tror jeg, men kun for krisesituasjoner. Alt i alt har dette foreløpig vært en positiv opplevelse for meg. Nå gjelder det bare å holde motivasjonen oppe og ha sterk viljestyrke. Jeg skal ALDRI røyke igjen!

Jennifer

Gjest Hilde K S
Skrevet

Vi er vanvittig flinke !

Er egentlig litt overrasket over at det var lettere enn jeg trodde.

Har tenkt å konsentrere meg om å bedre humøret nå. Er litt redd for å la det fortsette slik som det har vært disse to ukene.

Skrevet

Hold ut, Hilde - du er kjempeflink.

Det er så deilig å ha klart å kutte den røyken at jeg for min del skal aldri mer ta så mye som et trekk av en sigarett igjen. Har holdt meg siden 14. oktober og tenker så og si aldri på røyk lenger. Kun korte glimt i visse situasjoner.

Spis masse frukt - det hjalp meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...