Gå til innhold

Flyplasstress


Gjest Deception

Anbefalte innlegg

Gjest Deception

OK, her er scenariet. Jeg står på Gardermoen og venter på innkommende bagasje, fra utlandet. Det er kort tid til den neste flighten videre innenlands, og kofferten har ennå ikke dukket opp. Jeg er blitt sjekket inn helt til sluttdestinasjon, men må altså ta kofferten gjennom tollen selv. Hva er da det beste å gjøre? Det er altså snakk om gjennomgående billetter med litt for knappe tidsmarginer, men foreslått av SAS.

(1) Vente på kofferten, få den gjennom tollen, og risikere å komme for sent.

(2) Drite i kofferten, løpe, og rekke flyet. Håpe på at kofferten blir ettersendt.

Endret av Deception
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil si at det kommer an på mange flere ting, blant annet om det er sisteflyet vidre du skal rekke og om du har noe i bagasjen som du ikke ønsker å klare deg uten i noen dager. Det er stort sett ikke noe problem å få kofferten videresendt, spesielt om du har en gjennomgående flybillett som jeg regner med du har siden du reiser med SAS. Men det kan da tid å få den, gjerne mer tid enn om den bare har kommet for seint i en vanlig transfer.

Jeg ville vel ha løst problemet med å reise uten innsjekket bagasje om jeg hadde muligheten, gjorde ofte det da jeg reiste med jobb, men da var det på tur ut jeg hadde dårlig tid, og det er ikke så gøy å være flere dager på hotellet uten bagasjen sin. På tur hjem er det jo mindre viktig, så da tror jeg at jeg ville latt bagasje være bagasje med mindre det var veldig sannsynlig at det var lett å komme med neste flyavgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel hva som er viktigst for deg, kofferten eller å komme frem?

En godt merket koffert (sånnat de finner DIN blandt alle som ligger igjen) får du alltids ettersendt om du rappoterer den som bortkommet (siden du selv har gått fra den er det jo mulig du må betale litt for det da) men det spørs jo hvor viktig det er for deg å ha sakene (litt forskjell på hjemreise og utreise i så måte...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Det er nesten umulig å reise uten å sjekke inn bagasje sånn som tingene er nå. Jeg blir jo som oftest borte i mer enn noen få dager, også. De siste gangene har jeg pakket laptopen i kofferten, som jo ikke er spesielt lurt å gjøre, men jeg har ikke orket alt styret i sikkerhetskontrollen. Men nå tror jeg rett og slett at jeg blir nødt til å bruke pc-bagen som håndbagasje.

Det er forresten oftest på hjemturene tidsproblemene oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg tror jeg må høre med SAS hva slags linje jeg skal legge meg på. Neste gang har jeg bare 50 minutter mellom avgangene, og selv om de sa det skulle holde, er jeg pessimist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var bare et par timer til neste fly hadde jeg nok ventet på kofferten, hvis ikke hadde jeg droppet den og sørget for å rekke flyet. Er dette noe som skjer ofte hadde jeg sørget for å ha med det mest nødvendige i håndbagasjen og så får heller flyselskapet levere kofferten min på døren når den til slutt kommer, evt sørget for å velge fly med litt mer sikkerhetsmargin (det gjør jeg egentlig uansett, jeg hater å ha dårlig tid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nesten umulig å reise uten å sjekke inn bagasje sånn som tingene er nå. Jeg blir jo som oftest borte i mer enn noen få dager, også. De siste gangene har jeg pakket laptopen i kofferten, som jo ikke er spesielt lurt å gjøre, men jeg har ikke orket alt styret i sikkerhetskontrollen. Men nå tror jeg rett og slett at jeg blir nødt til å bruke pc-bagen som håndbagasje.

Det er forresten oftest på hjemturene tidsproblemene oppstår.

Neida, det går fint om man virkelig vil. Jeg utfordrer deg herved ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg har flere ganger vurdert å ha dobbelt sett av alle toalettartikler, og nå må jeg nok vurdere det enda en gang. :forvirret:

Jeg krysser fingrene for at jeg får en av jobbene jeg har søkt på i Norge, for denne pendlinga er bare stress. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(1) Vente på kofferten, få den gjennom tollen, og risikere å komme for sent.

(2) Drite i kofferten, løpe, og rekke flyet. Håpe på at kofferten blir ettersendt.

He he eg har òg pendla ein del frå utlandet... og fleire gonger opplevd å velje alternativ 2, for å kome meg heim, og satse på at kofferten kjem seinare.

Og kva skjer då? Jo, flyet eg skal ta, som eg hastar i veg for å rekke, blir forsinka pga at nokon andre som tydelegvis har vore på same fly som eg, bestemte seg for å vente på bagasjen sin. Og flyet ventar altså på dei.

Så då sit ein sjølv igjen utan bagasje, medan andre har vore så lure / heldige / dumdristige at dei både rakk flyet pluss fekk bagasjen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Jeg pleier å snakke med nærmeste ansatt så hurtig som mulig, og ta det derfra. Det virker som om det er ett fett for dem om du vil ta neste fly eller vente på bagasjen, så det er kanskje best å bare løpe fra bagasjen sin, og fylle ut et skjema om savnet bagasje når du lander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...