Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden jeg sluttet med sukker, ost og smør i forrige uke har jeg gått ned 1.5 kg!! Jippi!

Har bare erstattet sukker med sukkererstatning og ellers spist helt som vanlig. Usunt som sunt.

Har ikke trent heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja da ser man hvor mye kostholdet har og si.... Tenk hvis du begynner å spise enda sunnere og bare trener littegrann ;) Det er ikke alltid så mye som skal til som man tror...

Skrevet

Jeg har alltid trent 3-4 ganger i uka, men alltid vært "tung". Slutta med smør, majones, brus og godteri annet enn en gang i uka og gikk ned 8 kilo på 2 måneder, så skriver under på at kostholdet betyr mye ja :)

Gjest Kristin_
Skrevet

Det er egentlig en grei tommelfingerregel at det er mye bedre å spise bra og trene lite/dårlig enn å spise dårlig og trene mye/bra. Mat har så sinnsykt mye å si, ser ofte resultater med kun å forandre på mat.

Skrevet

Hvordan spiser du ellers? Eller rettere sagt, hva spiser du daglig? :)

Skrevet (endret)

Spiser vel egentlig ganske sunt.

Jeg spiser mye grovbrød som jeg baker selv. Uten gjær, bruker bakepulver isteden. (føler meg mer "våken" når jeg kutter ut gjæren.)

Havregrøt med melk, gjerne til frokost eller kveldsmat, med litt eple, banan og rosiner f.eks. liten smørklatt på(åkei, åkei har ikke kutta smør helt da, men bare her jeg unner meg det )og kanel og sukkererstatning.

I pålegg går det i kylling og kalkun, litt svin, bringebær og aprikos spread (syltetøy sukret med fruktjuice). Egg og fisk. Tomater med urter.

Spiser ikke dressing(med majones greier) eller majones heller, men det er fordi jeg ikke er noe glad i det. Men litt dressing laget av olivenolje osv er godt på salaten.

Av middag spiser jeg det meste, men har kuttet osten som sagt så det blir ikke så mye pizza. Går mye i wok, og annet med kylling og svinekjøtt. Veldig glad i kylling som du sikkert ser :)

Så når jeg nå fikk luka ut sukkeret, smøret og osten er det kanskje ikke så mye å sette fingeren på igrunn. Men spiser jo såkalt "junk food av og til, er f.eks veldig glad i pommes frites.

Når jeg kuttet ost,smøret,sukkeret(sjokolade, sukker på grøten,smør på brødskiva, ost som pålegg, pizza, på forskjellige middager, på pommes fritesen osv) så begynte vekta å gå nedover. Tror det er mest takket være at jeg kuttet ut sukkeret egentlig.

Endret av Gipsi
Skrevet

Så flink du er Gipsi ;) En inspirasjon for oss andre :trene:

Trener du mye i tillegg?

Skrevet

Kutte ut ost, ja, Hm ... Men det er jo så godt! *sukk*

Skrevet (endret)

Nei trening blir det dårlig med gitt! Der skulle jeg nok vært flinkere, går tur med hunden av og til, bor landlig så den pleier å gå ut alene til vanlig. Skulle nok trent mer ja, det går i rykk og napp som regel. Veldig flink i to uker, å løfte manualer og gjør areobics på senteret, så blir jeg dritt lei og det går ett par måneder til neste gang. Osv. Skulle kanskje begynt på noe mer fast men har ikke funnet noe som virkelig fenger helt ennå.

at ost er godt ja..! selvfølgelig er det det. Det jeg gjør er at jeg tenker på det som gift. hehe! Det funker faktisk. Litt som å slutte å røyke igrunn, du må tenke at røyken er giftig og jævlig og ødelegger deg innvendig for hvert drag du tar, i dette tilfellet; hver ostebit du tar.

Kanskje en smule drastisk, men det funker for meg. :) Så når jeg ser en ostebit tenker jeg, "ÆÆÆSSJ!!!" selv om jeg vet det smaker godt.

Men man skal jo kose seg med maten også, må ikke glemme det!

Endret av Gipsi
Skrevet

Gratulerer!

Kosthold har større betydning enn trening, det er i hvertfall min oppfatning. Hvis man overhode ikke tenker på hva man putter i munnen tror jeg ikke man nødvendigvis vil gå ned noe i vekt selv om man trener. Man vil bare spise litt mer, og ikke legge merke til det fordi man ikke fokuserer noe på kostholdet.

For vektreduksjonens skyld er kostholdet veldig viktig, men klart trening har mange andre fordeler i tillegg til at det kan være en ekstra hjelp ved vektreduksjon.

Selv føler jeg at jeg alltid bare legger på meg av å begynne å trene regelmessig. :sur:

Så det har jeg kuttet ut ... :sjenert:

Skrevet

Det er ikke sikkert at det er nødvendig å kutte ut ost hvis man slanker seg, i hvertfall ikke i henhold til denne studien. Ettersom jeg elsker fete oster som camembert, comté, gorgonzola, osv. velger jeg å legge all min lit til den. :sjarmor:

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Jeg spiser magre oster. Har forstått det som det er en fordel bla å få i seg kalsium når man skal ned i vekt.

Men sukker forsøker jeg å styre unna jeg også..

Skrevet

Ost ser jeg ingen grunn til å holde seg unna.

Skrevet
Det er ikke sikkert at det er nødvendig å kutte ut ost hvis man slanker seg, i hvertfall ikke i henhold til denne studien. Ettersom jeg elsker fete oster som camembert, comté, gorgonzola, osv. velger jeg å legge all min lit til den. :sjarmor:

:ler:

ja dere har nok rett i det, jeg gjør det egentlig fordi jeg ikke er så fryktelig glad i det uansett, meieriprodukter altså. Passer på å få i meg litt melk eller yoghurt hver dag for kalsium da. :) Men tror nok også det er sukkeret som er verdt å holde seg unna.

Gjest Gjest 1
Skrevet
Jeg spiser magre oster. Har forstått det som det er en fordel bla å få i seg kalsium når man skal ned i vekt.

Men sukker forsøker jeg å styre unna jeg også..

Samme her.

Skrevet

Gipsi: Bakepulver i brød? Går det an? vil brødene heve seg like mye da?

Hvor mye bakepulver bruker du istedet for 50 g gjær?

- litt nysgjerrig bare - :sjenert:

Skrevet

Jeg tror nok jeg må spise litt sunnere jeg også...

Men jeg har nesten ikke noen penger, så har dere noen tips til hva jeg kan spsie som er enkelt, sundt og billig?

Synes ofte at hvis man skal spare penger så blir det alltid mye "dårligere" mat, for den ordentlig sunne maten er ofte så dyr...

Men må skryte litt også da! Jeg har gått ned 5 kg siden jula, og det bare med og gå til jobben og det tar en time. Men det var tvangsgåing, siden jeg ikke hadde penger til busskort og siden jeg har busskort igjen så gjelder det bare og opprettholde resultatet... :sjenert:

Skrevet

Må skryte litt jeg også da! Har gått ned 6 kilo etter nyttår, Og det bare ved å kutte ut alt av godterier og spise lite og ofte.. Kjempe moro!! Nå har jeg et bryllup i vente som god motivasjon da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...