Gå til innhold

Hvordan lever du med OCD?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest nå
Skrevet

Hei!

Jeg har Tourettes Syndrom med OCD (Obsessive Compulsive Disease), noe som innebærer at tvangstanker og -handlinger er en stor del av meg og min hverdag.

Er det noen flere som har dette? Hvordan lever du med dine plager? Er du i full jobb/studier, kommer du deg ut for å treffe folk, klarer du å trene?

For min del er jeg 50% uføretrygdet pga alle begrensningene tvangen gir meg. Alle plagene tar mye tid og energi, og jeg sliter med alt fra å komme meg opp om morgenen, og ta en dusj, til å komme meg ut og trene, og å sette meg ned for å lese (er deltidsstudent). (Har utsettelser som en del av min tvang.) Jeg er litt fortvilet nå, og lurer på om noen i samme situasjon kan dele noen måter å leve med dette på? (Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare studiene mine blant annet. Kanskje er flere års studier til ingen nytte, hvis jeg ikke klarer å fullføre..)

Vet vel innerst inne at noen innlegg på internett ikke kan gjøre jobben for meg, den må jeg jo gjøre selv. Men kanskje har noen noen verdifulle erfaringer å dele?

Skrevet

Det fins noe gratis og bra på internett, se på www.emofree.com og google ellers på EFT ellre EFT course. Det ligger også noen videoer ute på nettet med foredrag og eksempler.

Har med balanseringen av Chi å gøre, og man banker på visse akupunkturpunkter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...