Gå til innhold

rask gange + slanking!?

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg tenkte å begynne å gå en halvtimes tur ca hver dag. trenger å gå ned endel kg. jeg har begynt på Lindberg sitt kosthold, men trenger trim!

jeg lurte på om disse spaserturene gjør noe utslag på vekten/kroppen, eller om det er for lite trening? jeg blir andpusten når jeg går, kjenner det i musklene. broren min sier det ikke er vits, jeg slanker meg ikke på å gå uansett hvor mye jeg går. men ei venninne av meg gikk ned mange kg ved å begynne å gå turer hver dag. noen erfaringer?

klem Iset

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Iset.

Hør her, broren din har ikke peiling... ;)

Rask gange har helt klart en nytteverdi, jeg vet flere damer som har gått av seg flere kilo.

Det som er poenget er å gå hurtig, og bruke hele kroppen - hørt om "powerwalk"? Det ser litt snodig ut, men det er jo ikke så nøye så lenge det er effektivt, ikke sant?

En halvtimes kjappe gåturer er kjempefint i begynnelsen, så ser du etterhvert om du bør øke lengden eller hyppigheten, om du ikke lengre kjenner noe etter turene.

Gjest Hvitveis
Skrevet

Jeg har veldig tro på (raske) turer både som slankemiddel, oppstrammer og anti-depressiva. Og så liker jeg veldig godt at det er gratis, at jeg kan gjøre det når det passer meg og at jeg kan høre på radio samtidig.

Er alternativet tre ganger i uka på et treningsstudio til tre gåturer i uka tror jeg broren din har rett - gåturer kan ikke sammenlignes verken i forbrenning eller bruk av muskler ellers. Men er alternativet ingenting er tre turer i uka en fantastisk forbedring som du ganske snart vil oppdage at kroppen din svarer positivt på: bedre lungekapasitet, bedre utholdenhet, strammere muskler, flere muskler og dermed høyere forbrenning. Og du vil bli klarere i hue, det er utrolig mange tanker man får bala med i løpet av en halvtime til times gåtur :wink:

Skrevet

Dette er veldig godt for deg! Dete har ikke broren din peiling på. Stol heller på en med rene bevis, hva?

Gå - gå - gå - masse! Kos deg. Sett opp og ned tempoet, eller bruk naturlige intervaller ved å holde samme tenpo i oppover og nedoverbakke.

Gjør et søk her inne - dette har vært oppe før. Jeg er svoren tilhenger av å gå - det kommer du også til å bli.

Kos deg - og god tur!

Skrevet

Grete Roede sverger til å gå turer i rask gange....vet selv at dette forbrenner og at kombinert med en fornuftig slankemeny....så tar du garantert av... :)

Slanket meg 14,2 kg ved å følge Grete Roede og gå turer...etter at jeg var ferdig slanket begynte jeg å trene spinning, aerobic og bodypump....det var først da jeg fikk strammet skikkelig opp kroppen... :)

Å gå turer erfarte jeg at hadde en enorm forbrenningseffekt...fortsett med det....men hvis du i tillegg ønsker skikkelig oppstramming anbefaler jeg trening... :)

Skrevet

Å gå fort er like bra som å jogge (har lest dette et sted).

Bruk hele kroppen, beveg armene og spenn musklene.

Sørg for at du går riktig og kjøp gjerne noen sånne "gå-staver".

Jeg trener ikke bevisst på noen som helst måte, men er i utrolig god form likevel (merkelig nok).

Selv mener jeg at dette kommer av turer med hunden og at jeg bruker mye krefter på jobben (løfter og bærer). Jeg har faktisk muskler!!! :o

Bare å gå et stykke til bussen (et stoppested eller to) hjelper. Benytt de anledningene du har. Det er ikke nødvendig å sette av så mye tid, bare legg det inn i de daglige rutinene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jepp- broren din har ikke peil!!

For fettforbrenning er faktisk å gå mye bedre enn f. eks å jogge, da et rolig tempo vil brenne av fettet og ikke av musklene, som ved jogging.

Har du mulighet til å ta spaserturene dine før frokost om morgenen oppnår du enda større effekt, da blodsukkeret er så og si null på denne tiden av døgnet. Da vil kroppen benytte oppsparte energireserver; les kroppsfett som "bensin" for å holde deg i gang.

Dette er en metode som benyttes av bl.a bodybuildere i deffeperioder (slankeperioden før konkurranser), da de ofte skal ned mange kilo, samtidig som de bør miste minst mulig muskelmasse.

Lykke til!!

Skrevet

Å gå raskt er bra. :) Selvfølgelig vil du forbrenne mer enn å gå sakte ... :D Kanskje jeg også skal prøve det?

Skrevet

Hei på deg....Jeg ville bare si at ved og gå turer 5-6 ganger uken så gikk jeg ned 8 kilo på 4 mnd..... :D Er kjempe stolt av det..

Snuppeluppa :wink:

Gjest sexysadie
Skrevet

Får du tak i deg noen håndleddvekter så vil du få trent overkroppen også. :kul:

Skrevet

Det sies at en halv times hurtig gange (med bevelgelse av armer i tillegg) utgjør det samme som en halvtimes jogging. Så fortsett med gåturene dine du, de hjelper! Og da prater jeg av erfaring.

Så ikke hør på broren din! :kul:

Skrevet

Å gå tur er kjempefint, man blir i godt humør og får frisk farge i kinnene til tillegg til økt forbrenning.

Jeg er opptatt av å holde meg i form, men bortsett fra trening er det en del andre ting jeg er bevisst på: når jeg skal gi en beskjed til noen på jobben, går jeg inn til dem istedet for å ringe eller maile. Jeg bruker trapper istedet for heis. Jeg spaserer til butikken og andre ærender jeg har i nærområdet. Jeg beveger meg mye når jeg er hjemme. osv osv.

Jeg tror slike ting har veldig mye å si i det lange løp.

Skrevet

Bare slutter meg til det som blir sagt her.

Særlig om du kan ta turen før du har i deg frokost. Det er effektivt, og dessuten er herlig frisk start på dagen.

Nitha

Skrevet

..og uansett er det bedre å gå en tur enn å gjöre ingenting!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

All form for mosjon er bedre enn ingenting! Men jeg vill økt turen fra 1/2 time til 1 time. Men som sagt: alt er bedre enn ingenting! Hovedsaken er at du beveger deg mer enn tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...