Gå til innhold

Blodpropp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en stund nå vært ganske øm i leggene, et relativt begrenset område på yttersiden av begge leggene, sånn omtrent midtveis mellom kneet og foten. Det føles omtrent som et litt vondt blåmerke, men jeg er hverken håven der eller har noe blåmerke så vidt jeg kan se. Det har uansett vart lengre enn et blåmerke varer.

Det plager meg jo egentlig ikke, gjør ikke vondt å gå eller noe. Men når jeg kommer borti punktene er det som å trykke på et blåmerke. Ikke noe krisevondt altså, men på ingen måte behagelig.

Men så er jeg litt redd for at det kan være blodpropp, ble litt paranoid etter å ha lest en artikkel på nettet. Jeg føler meg helt frisk, men går på p-ring og er overvektig.

Kan en blodpropp sette seg hvor som helst i leggen, eller er det faste steder? Noen som har hatt blodpropp og kan si noe om hvordan det føltes? Og hva gjorde du isåfall for å bli kvitt det?

Jeg skal til legen i løpet av våren så jeg kommer til å høre med legen min da om det er noe å bekymre seg for. Men om det er blodpropp så er det kanskje lurt å få undersøkt det så fort som mulig. Men det føles bare så hysterisk å gå til legen bare fordi en er litt øm i leggene liksom.

Håper noen kan svare meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Blodpropp gir ikke typisk smerter i små punkter, men trykkøkning i større deler av leggen fordi blodet ikke får godt avløp, hovenhet og rødhet. At du får det samtidig på samme sted på begge legger øker også mistanken om at det er noe annet som forårsaker ømheten. En muskel/senefeste som har blitt belastet litt annerledes enn vanlig, og som protesterer litt?

Men utpå vårparten er altfor sent hvis du vil vite om det er blodpropp, da blodpropp er noe man skal ta med en gang.

Skrevet

Men altså, hvis jeg forstår deg rett - hvis det er blodpropp skal en gå til lege med en gang, men mine symptomer ikke tyder på blodpropp?

Skrevet (endret)

Som sagt over her, ved blodpropp blir man gjerne hoven og rød og også varm. Dette betyr imidlertid ikke at blodpropp kan utelukkes om du ikke har akkurat disse symptomene. Siden du har disse smertene i begge leggene kan det imidlertid type på noe annet.

MEN, du skal ikke slå deg til ro med hva noen sier på nett. Er du urolig for leggsmertene ringer du legekontoret, beskriver ubehaget, og sier du er usikker på om du bør få det sjekket snarlig, eller kan vente til timen du har senere i vår. De er mer kompetente til å vurdere det enn oss.

Endret av Orestes
Skrevet

Dette hørtes ut som noe jeg selv var plaget med for ett års tid siden.

Hos meg kom mest på baksiden av leggene, på små punkter i gangen. Det føltes ut som om det var et blåmerke der, slik du beskriver. Ikke vondt men ubehagelig. Jeg var plaget med det i overkant av et halvt år, men så forsvant det bare av seg selv. Ble aldri at jeg kom meg til legen, aner ikke hva det var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...