Gå til innhold

Føde før termin


Burpen

Anbefalte innlegg

Jeg har lest at for førstegangsfødende, så er det 30% sjanse for å føde før termin, og 70% etter termin.

La oss si, for lettvinthetens skyd, at vi bare er førstegangs her inne.

Av oss 30 som står oppført i terminlista vår, er det derfor 9 plasser til rådighet for oss som vil (av hvilkensomhelst grunn) føde før termin...

Her er det førstemann til mølla som gjelder!

Hvem melder seg!? Sleng gjerne med en begrunnelse! :)

JEG melder meg, fra mars kan hun komme!! :sjenert: (Trodde aldri jeg skulle si det...)

...er så utrolig lei av å ikke sove om natta fordi bekkenet tar knekken på meg uansett stilling, fordi jenta har full fest der inne, eller fordi jeg ikke får puste pga press mot lungene... :roll:

1. Burpen

2. Arwen

3. Holly Hobbie

4. abelille

5. marthepia

6. Xania

7. Anerikke

8. momo

9. Scorpina

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg få en plass? *rekker opp hånden*

Har hatt vondt i lange tider nå - bekken som verker, rygg som ikke samarbeider og sover heller ikke stort om natten. Maks to timer i strekk før en dotur og noe som kan lindre halsbrannen må fikses. Stort sett våkner jeg hver time. To uker til og så er hun hjertlig velkommen. (Da regnes hun ikke som prematur mer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ogsaa!! :hoppe: Men ikke foer 38 uker, da. Det er jo ikke mange dagene til - torsdag, faktisk! Etter 38 uker regnes det ikke som man foeder for tidlig, alt fra 38 til 42 uker er innenfor termin, visstnok.

Jeg vil gjerne foede foer tiden fordi jeg er saa utrolig utaalmodig etter aa treffe nurket, og fordi jeg foeler meg sprekkferdig - har ennnaa ikke faatt strekkmerker, men mistenker at de kommer snart om ikke magen slutter aa vokse! :forvirret: Dessuten faar jeg mer og mer vondt i ryggen ettersom dagene gaar, og foeler meg litt handikappet pg.a. det - det gjoer vondt aa boeye seg for aa ta paa sko, plukke opp ting fra gulvet osv.

Ogsaa synes jeg nurket er stort nok som det er, vil helst ikke foede en gigantbaby! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten at vi helt sikkert kan regne med at de som har hatt lette svangerskap også føder før tiden. :ler:

:hoppe: I så fall er en av de plassene min!

Helt alvorlig, så er jeg veldig lysten på at babyen skal komme snart nå. Jeg begynner å føle meg klar. Veldig lei er jeg ikke, men jeg tror at det har noe med at jeg har hatt det for travelt til å kjenne etter plagene og at jeg har gått lite opp i vekt. (Men det har blitt fryktelig langt ned til skoene!! Og for hver urinprøve jeg må ta, så sukker jeg. Har de noen anelse om hvor vanskelig det er å få tatt en sånn nå eller??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de noen anelse om hvor vanskelig det er å få tatt en sånn nå eller??)

:ler: det begynner å bli litt trøblete ja. Jeg slet litt sist gang, man ser jo virkelig ingenting :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lista er oppdatert! :) 5 plasser igjen...

Og for hver urinprøve jeg må ta, så sukker jeg. Har de noen anelse om hvor vanskelig det er å få tatt en sånn nå eller??)

:ler: det begynner å bli litt trøblete ja. Jeg slet litt sist gang, man ser jo virkelig ingenting :overrasket:

Urinprøve kan jeg bare glemme å gjøre på "vanlig vis"... Da blir det bare klin og søl utover alt :flau:

Jeg setter meg rett og slett på huk i dusjen, jeg! Fyller opp det som trengs i glasset, og går på do og tisser resten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Lista er oppdatert! :) 5 plasser igjen...

Urinprøve kan jeg bare glemme å gjøre på "vanlig vis"... Da blir det bare klin og søl utover alt :flau:

Jeg setter meg rett og slett på huk i dusjen, jeg! Fyller opp det som trengs i glasset, og går på do og tisser resten :ler:

Jeg vil gjerne være med på lista! Ser helst at lillegutt kommer en gang neste uke, i vinterferien :) Er så lei av å gå gravid nå.. Ser fram til å få tilbake kroppen min og GLEDER meg til å se gutten min som jeg har båret på i snart 9 mnder!

Urinprøve er en arti sak. Jeg får faktisk til å gjøre det på vanlig vis (såvidt). Det var en gang jeg skulle ta urinprøve og satte fram glasset, men tror du jeg traff i glasset?? Neida..ingenting kom i glasset. Så jeg måtte vente til jeg måtte på do igjen. Ser jo ingenting for magen :ler: Det kommer litt urin her og der på armen da men..vasker godt etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 plasse igjen! Her går det unna... :hoppe:

En av de kan du reservere til meg med en gang! Det er nesten litt slemt å si det, men jeg er skrekkelig lei av å drasse rundt på gigantmagen nå... :sjenert: Vanskelig å gjøre helt vanlige ting som å knyte skoene eller plukke opp noe fra gulvet, vondt i magen hver gang jeg snur meg på natta (til knøttet siger på plass i ny stilling, antar jeg) og umulig å få en god natts søvn. For ikke å snakke om at det ikke går ann å sove på magen! :grine:

Knøttet har jo passert 38 uker nå, så det er egentlig bare å komme når som helst! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Jeg kan godt ta en av plassene som er igjen!

Er bare 35+2 i dag, men etter 38 uker en gang hadde vært supert!!! Men IKKE førstkommende helg, for da skal vi i dåp og reise med fly...

Har ikke mye å klage over egentlig, men jeg sover ikke så godt lenger. Blir jo litt sliten av det! Urolige ben og halsbrann holder meg våken..

Ellers er det jo håpløst å bøye seg! Har blitt ganske god på å plukke opp ting med tærne... :ler:

Urinprøvestyret går SÅ greit ved hjelp av en pappkopp, jenter! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gjerne en plass.

Jeg er så fysisk syk nå, at hver eneste dag i svangerskapet er en kamp. Har vært syk fra uke 5.

Og gleder meg så sinnsykt til jeg er ferdig, men han bør vente noen uker til da, vil ikke ha alt for tidlig født baby.

Jeg er 32 uker i morgen. Har vel ikke så stor tro på at jeg kommer til og gå til termin heller. Jeg har hatt kynnere i flere måneder og har den siste tiden hatt maserier som kommer og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista er oppdatert!

Syns alle som står på den har hver sin gode unnskyldning, så jeg håper vi får gjennom ønskene våre :Nikke:

Stå på, alle sammen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lista er oppdatert!

Syns alle som står på den har hver sin gode unnskyldning, så jeg håper vi får gjennom ønskene våre :Nikke:

Stå på, alle sammen :kose:

Ser ut som jeg snek litt i koen! :sjarmor: Nurket er ikke ute ennaa, men kommer nok ut i loepet av dagen eller morgendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(..)vil helst ikke foede en gigantbaby!  :ler:

Di pingle!! Du klarer vel en baby på 6 kg??? :ler2:

Nei, jeg setter meg opp på fødeliste sånn ca nr 10 eller no.... Kommer babyen i påsken så skal jeg IKKE nekte nei. Det skulle bli sånn ca uke 38-39. Helt kurant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

alt fra 38 til 42 uker er innenfor termin, visstnok.

Fikk beskjed her om at tre uker før og to uker etter var innenfor termin. (Derfor man mange steder ser "fødeklar" fra 21 dager før termin.

Forøvrig er jeg litt misunnelig på deg siden det virker som om det er noe på gang hos deg. Men jeg har jo hatt en følelse for at det skal skje noe i neste uke. Håper bare det er riktig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg snek litt i koen!  :sjarmor:  Nurket er ikke ute ennaa, men kommer nok ut i loepet av dagen eller morgendagen.

Der tok jeg feil, gitt! :flau: Blir ikke noe baby her foer tidligst i morgen, kanskje loerdag. Dumme livmoren min som ikke faar til skikkelige rier! :sur:

Fikk beskjed her om at tre uker før og to uker etter var innenfor termin. (Derfor man mange steder ser "fødeklar" fra 21 dager før termin.

Forøvrig er jeg litt misunnelig på deg siden det virker som om det er noe på gang hos deg. Men jeg har jo hatt en følelse for at det skal skje noe i neste uke. Håper bare det er riktig  :sjenert:

Ja, det stemmer visst det - uke 37 og utover er innenfor termin. Haaper det skjer noe i neste uke, Abelille! :klem:

Og lykke til alle dere andre, haaper dere slipper aa vente saa altfor lenge (selv om det ikke er saerlig stas aa gaa med disse maseriene som ikke foerer til noe...akkurat naa kunne jeg tenke meg at jeg fortsatt var "vanlig" gravid og ikke i denne dumme ventefasen. :tristbla:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...