Gå til innhold

Hvilken maskin har dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min "nyeste" laptop er en:

IBM Thinkpad T41

Intel Pentium M 1600MHz

512 MB RAM

OS-et mitt er Windows XP Pro. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest tsirutan
Skrevet

Jeg har en Apple Powermac G5 1,3Ghz med OS X Panther. :sjarmor:

Kommer ALDRI til å kjøpe en PC med Windows igjen!

Utdyper gjerne hvorfor.

Hvis du spør deg selv: Mac? går det an å bruke da??

Se denne siden:

http://www.apple.com/no/switch/

Skrevet

Apple iBook 900MHz, 348MB RAM, 20GB harddisk.

Køyrer Yellow Dog Linux akkurat nå, og er ganske nøgd med det. Brukte Gentoo Linux før, men prosessoren begynte å gå varm under kompilering, og då vart det litt vanskeleg. Eg har òg behalde den versjonen av Mac OS X som fulgte med, men brukar det stort sett aldri. Brukte litt Mac on Linux før, til å køyra eitt program eg ikkje hadde tilgang til i Linux, men nå har eg ikkje bruk for det programmet lenger.

Apple er bra saker!

Skrevet

Jeg har en qbic barebone nå, med 17" Eizo lcd. Amd Athlon 2500+, 1024mb ram, 80 gb disk. Bruker xp pro.

Skrevet

Har en hjemmesnekra snerten sak; AMD Athlon 2200+,

1024MB RAM, 2x80GB disker. 19" CRT skjerm, helt fet skjermkort og jeg bruker Win XP 2005 Media Edition.

Skrevet

Compaq Presario

512 MB RAM

80 GB

XP HE

DVD brenner

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg bygget pc'en selv, og husker ikke helt hvilket hovedkort jeg har. Men ellers har jeg 1,6 Gh prosessor, 512 Ram og 130 Gb harddisk. Kjører WinXPpro som os. Er kjempefornøyd med maskinen. Spesielt morsomt ble det da jeg fikk bredbånd (ADSL-2048/256)

Gjest Tante Mac
Skrevet
Køyrer Yellow Dog Linux akkurat nå' date= og er ganske nøgd med det. Brukte Gentoo Linux før, men prosessoren begynte å gå varm under kompilering, og då vart det litt vanskeleg. Eg har òg behalde den versjonen av Mac OS X som fulgte med, men brukar det stort sett aldri. Brukte litt Mac on Linux før, til å køyra eitt program eg ikkje hadde tilgang til i Linux, men nå har eg ikkje bruk for det programmet lenger.

Apple er bra saker!

Lurer bare på hvorfor du kjører Linux på Mac istedet for OS'et som er på den? Hvorfor da Mac liksom, og ikke en vanlig PC med Linux på?

Skrevet

Jeg har en DELL 8300, 2.4MHz, 1024Mb RAM, 120 Gb HDD og XP Home.

Jeg har lekt med pc siden før Windows var født og hvor prosessoren var på hele 12Hz !

Jeg startet med DOS 4 - 5 og 6 (samt DRDOS), siden Win 3.0. Deretter 3.1 - NT4 - 95 - 98 - 98SE - ME - 2000 og XP

Ingen tvil om at sistnevnte er den overlegent beste!

MEN ikke hvis man kjører XP på en gammel maskin, det blir fort tungt for maskinen. Det samme gjelder ME.

ME KAN faktisk fungere veldig bra på rett maskin, men den kan også lage mye trøbbel....................

Skrevet

Har to, en stasjonær og en bærbar.

Stasjonære var opprinnelig en Dell Dimension, ny for to og et halvt år siden. Etter litt ombygging er den mer som en hybrid for å regne:

-Billig kabinett

-Dyr vifte, heftig sak til 500 kroner :kul:

-Gamle prosessoren, en halvgod Intel med klokke på 1,6

-1 GB minne

-80 GB harddisk, SVÆRT mye for to og et halv år siden..

-Et halvgammelt nVidia-kort

-Eller stort sett kort integrert på hovedkortet, som er et nytt Abit IS-10 (Måtte ha med socket 478 :( )

-OS er XP HE

En halvgammel bærbar som har sett sine beste dager, men var kanonrå i sin tid (Arvet gamle jobbmaskinen til pappa...)

IBM ThinkPad med 40 GB disk og 512 minne. Og en rimelig heftig prosessor i grunn. :P

Ønsker meg veldig en 12-tommers iBook også, men strengt tatt... :roll:

Skrevet

2100 mhz, 1gig ram, 140G HD, xp pro, 19'', med bra sjermkort

Skrevet

PowerMac G4 med OS-X Panther - skal aldri mer ha PC!

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Litt gammel Dell Inspiron laptop. Kjører Ubuntu Linux på den. Windows er for feiginger :sjarmor:

Skrevet
Lurer bare på hvorfor du kjører Linux på Mac istedet for OS'et som er på den? Hvorfor da Mac liksom' date=' og ikke en vanlig PC med Linux på?[/quote']

Eg likar ikkje Mac OS X. Det fungerer heilt strålande og ser kult ut, men det er altfor mykje plug-and-play. Eller noko slikt, veit ikkje heilt, eg likte det bare ikkje. (Eg likar det mykje betre enn Windows, men Windows har ikkje vore eit aktuelt OS for meg etter at eg slutta å bruka det for nokre år sidan.) Det har nok med vane å gjera. Mac hadde eg lyst på fordi dei ser kule ut og fordi det er bra maskinvare. :sjarmor:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Er det virkelig forskjell på GNU/Linux på Mac og GNU/Linux på IBM-PC-er altså?

Skrevet

Kanskje det er på sin plass og opplyse om at jeg har bygget ny pc siden tråden startet i 2003, altså....

Bare hvis noen skulle lure.... :ler:

Skrevet
Er det virkelig forskjell på GNU/Linux på Mac og GNU/Linux på IBM-PC-er altså?

Eg er litt usikker på kva du spør om... Dersom du spør om eg merkar skilnad på prestasjonane på IMB-PC og Mac så trur eg ikkje at eg gjer det, men eg har ærleg talt ikkje testa det så nøye. Eg hadde meir lyst på ein Mac enn ein PC, kanskje mest fordi Macar ser kule ut, men òg fordi eg likar tanken på at Windows ikkje finst for maskina mi. Kanskje ikkje så veldig gjennomtenkt, men eg er nøgd. Ein annan ting eg likar mykje betre på iBooken enn på typiske bærbare PCar er at PCane har ein tendens til å ha mange ekstra-knappar rundt forbi som ikkje høyrer heime på tastaturet, slik som dei fleste tastatura til stasjonære PCar har i dag (knappar som skal fungera direkte i nettlesaren og knappar for lydvolum og liknande). Desse knappane ville eg helst ikkje ha, og Mac-tastaturet er befriande reint for slike knappar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...